Bakalářská práce se zabývá zkoumáním vzniku a vývoje značky, od vystopovatelných
prvopočátků, přes její právní ochranu až po řízení a hodnotu pro dnešní firmy. Teoretická část se věnuje vymezení všech důležitých pojmů, souvisejících se značkou a jejím řízením k budování její hodnoty.
Praktická část zkoumá jednu konkrétní značku, potažmo její českou pobočku a analyzuje její silné a slabé stránky.
Anotace v angličtině
This thesis examines the emergence and development of brands, from most early beginning, through its legal protection to its management and value for today's businesses. The theoretical part deals with the definition of important terms related to the brand and its management to build its value.
The practical part examines specific brand, the Czech branch in turn and analyzes its stren-gths and weaknesses.
Klíčová slova
Značka, hodnota značky, strategické řízení značky.
Klíčová slova v angličtině
Brand, brand value, strategic brand management.
Rozsah průvodní práce
68 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá zkoumáním vzniku a vývoje značky, od vystopovatelných
prvopočátků, přes její právní ochranu až po řízení a hodnotu pro dnešní firmy. Teoretická část se věnuje vymezení všech důležitých pojmů, souvisejících se značkou a jejím řízením k budování její hodnoty.
Praktická část zkoumá jednu konkrétní značku, potažmo její českou pobočku a analyzuje její silné a slabé stránky.
Anotace v angličtině
This thesis examines the emergence and development of brands, from most early beginning, through its legal protection to its management and value for today's businesses. The theoretical part deals with the definition of important terms related to the brand and its management to build its value.
The practical part examines specific brand, the Czech branch in turn and analyzes its stren-gths and weaknesses.
Klíčová slova
Značka, hodnota značky, strategické řízení značky.
Klíčová slova v angličtině
Brand, brand value, strategic brand management.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska práce se zaměřením na základní vznik a vývoj značky, vymezte zkoumanou problematiku. Definujte cíle práce, metodický postup a výzkumné otázky relevantní k obsahu práce.
2. Analyzujte jednu konkrétní značku a její historický vývoj.
3. Zhodnoťte přínos práce a její využitelnost v praxi, shrňte výsledky a navrhněte možné směry pro další rozšíření práce.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska práce se zaměřením na základní vznik a vývoj značky, vymezte zkoumanou problematiku. Definujte cíle práce, metodický postup a výzkumné otázky relevantní k obsahu práce.
2. Analyzujte jednu konkrétní značku a její historický vývoj.
3. Zhodnoťte přínos práce a její využitelnost v praxi, shrňte výsledky a navrhněte možné směry pro další rozšíření práce.
Seznam doporučené literatury
AAKER, D., A., Bulding Strong Brands,1. vydání, Mackay of Chatham, 1996, Počet stran 380, ISBN: 978-0-7432-3213-5.
AAKER, D., A., Brand Building, 1.vydání, Brno: Computer press, 2003, Počet stran 312, ISBN: 80-7226-885-6.
HAIG, M., Království značek, 1.vydání, Praha: Ekopress, 2006, Počet stran 322, ISBN: 80-86929-09-4.
CHERNATONY, de L., Značka od vizek vyšším ziskům, 1. vydání, 2009, Brno: Computer press, Počet stran 315, ISBN: 978-80-251-2007-1.
KELLER, L., K., Strategické řízeníznačky, 1. vydání, 2007, Praha: Grada Publishing, Počet stran 796, ISBN: 978-80-247-1481-3.
VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J., Imagea firemní identita, 1. vydání, Praha: Grada Publishing, 2009, Počet stran 192,ISBN: 978-80-247-2790-5.
Seznam doporučené literatury
AAKER, D., A., Bulding Strong Brands,1. vydání, Mackay of Chatham, 1996, Počet stran 380, ISBN: 978-0-7432-3213-5.
AAKER, D., A., Brand Building, 1.vydání, Brno: Computer press, 2003, Počet stran 312, ISBN: 80-7226-885-6.
HAIG, M., Království značek, 1.vydání, Praha: Ekopress, 2006, Počet stran 322, ISBN: 80-86929-09-4.
CHERNATONY, de L., Značka od vizek vyšším ziskům, 1. vydání, 2009, Brno: Computer press, Počet stran 315, ISBN: 978-80-251-2007-1.
KELLER, L., K., Strategické řízeníznačky, 1. vydání, 2007, Praha: Grada Publishing, Počet stran 796, ISBN: 978-80-247-1481-3.
VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J., Imagea firemní identita, 1. vydání, Praha: Grada Publishing, 2009, Počet stran 192,ISBN: 978-80-247-2790-5.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Rožek):
Změnila byste něco zásadního ve filozofii Leo Burnett, kdybyste byla strategický plánovač?
Studentka odpověděla na položenou otázku.
Jaký je současný trend na trhu agentur v ČR?
Studentka odpověděla na položenou otázku.
Jakou strategii byste zvolila vy, kdybyste si založila vlastní agenturu?
Studentka odpověděla na položenou otázku.