Práce se zabývá problematikou přímého marketingu. V teoretické části jsou popsány jednotlivé techniky a postupy pro efektivní plánování direct marketingových aktivit. V praktické části jsou prostřednictvím analýzy konkrétní direct marketingové kampaně porov-návány jednotlivé nástroje z hlediska efektivity. Na základě zjištěných poznatků je v závěru proveden návrh na zefektivnění a další pokračování kampaně. Cílem práce je pomocí teore-tických poznatků poukázat na možnosti současného direct marketingu a zanalyzovat kon-krétní aplikované postupy.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the topic of direct marketing. In the theoretical part individual techniques and procedures for effective planning are described. The practical part uses the analysis of specific direct marketing campaign to compare direct marketing tools in terms of efficiency. At the final part there is a proposal for further continuation of the campaign based on the findings. The main goal is to use theoretical knowledge to point out the possibilities of contemporary direct marketing and analyze used practices.
Klíčová slova
přímý marketing, přímá komunikace, cílený marketing, techniky přímého marketingu, marketingová kampaň, reklamní kampaň, hodnocení, SMART model
Klíčová slova v angličtině
direct marketing, direct communication, targeted marketing, technics of direct marketing, marketing campaign, advertising campaign, evaluation, SMART model
Rozsah průvodní práce
68 s. (71 321 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá problematikou přímého marketingu. V teoretické části jsou popsány jednotlivé techniky a postupy pro efektivní plánování direct marketingových aktivit. V praktické části jsou prostřednictvím analýzy konkrétní direct marketingové kampaně porov-návány jednotlivé nástroje z hlediska efektivity. Na základě zjištěných poznatků je v závěru proveden návrh na zefektivnění a další pokračování kampaně. Cílem práce je pomocí teore-tických poznatků poukázat na možnosti současného direct marketingu a zanalyzovat kon-krétní aplikované postupy.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the topic of direct marketing. In the theoretical part individual techniques and procedures for effective planning are described. The practical part uses the analysis of specific direct marketing campaign to compare direct marketing tools in terms of efficiency. At the final part there is a proposal for further continuation of the campaign based on the findings. The main goal is to use theoretical knowledge to point out the possibilities of contemporary direct marketing and analyze used practices.
Klíčová slova
přímý marketing, přímá komunikace, cílený marketing, techniky přímého marketingu, marketingová kampaň, reklamní kampaň, hodnocení, SMART model
Klíčová slova v angličtině
direct marketing, direct communication, targeted marketing, technics of direct marketing, marketing campaign, advertising campaign, evaluation, SMART model
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte literaturu a zpracujte základní teoretická východiska k tématu práce.
2. Definujte cíl práce a stanovte pracovní hypotézy.
3. Popište zvolenou marketingovou kampaň.
4. Analyzujte a porovnejte efektivitu jednotlivých marketingových nástrojů použitých v kampani.
5. Na základě zjištěných dat navrhněte efektivní pokračování kampaně.
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte literaturu a zpracujte základní teoretická východiska k tématu práce.
2. Definujte cíl práce a stanovte pracovní hypotézy.
3. Popište zvolenou marketingovou kampaň.
4. Analyzujte a porovnejte efektivitu jednotlivých marketingových nástrojů použitých v kampani.
5. Na základě zjištěných dat navrhněte efektivní pokračování kampaně.
Seznam doporučené literatury
FORET, M., Marketingová komunikace. 1. vydání. Brno : Computer Press, 2006. str. 275. ISBN 80-251-1041-9.
KOTLER, P. a KELLER, K. L., Marketing management. 12. vydání. Praha : Grada Publishing, 2007. str. 792. ISBN 978-80-247-1359-5.
NASH, E., Direct marketing. 1. vydání. Praha : Computer Press, 2003. str. 604. ISBN 80-7226-838-4.
PELSMACKER, P. DE, GEUENS, M. a VAN DEN BERGH, J., Marketingová komunikace. 1. vydání. Praha : Grada Publishing, 2003. str. 600. ISBN 80-247-0254-1.
ŠTARCHOŇ, P., FALTYS, J. a DZUGASOVÁ, J., Priamy marketing. 1.vydání. Bratislava : Direct marketing beta, 2004. str. 338. ISBN 80-969078-5-9.
WUNDERMAN, L., Direct marketing: Reklama, která se zaplatí. 1. vydání. Praha : Grada Publishing, 2004. str. 252. ISBN 80-247-0731-4.
Seznam doporučené literatury
FORET, M., Marketingová komunikace. 1. vydání. Brno : Computer Press, 2006. str. 275. ISBN 80-251-1041-9.
KOTLER, P. a KELLER, K. L., Marketing management. 12. vydání. Praha : Grada Publishing, 2007. str. 792. ISBN 978-80-247-1359-5.
NASH, E., Direct marketing. 1. vydání. Praha : Computer Press, 2003. str. 604. ISBN 80-7226-838-4.
PELSMACKER, P. DE, GEUENS, M. a VAN DEN BERGH, J., Marketingová komunikace. 1. vydání. Praha : Grada Publishing, 2003. str. 600. ISBN 80-247-0254-1.
ŠTARCHOŇ, P., FALTYS, J. a DZUGASOVÁ, J., Priamy marketing. 1.vydání. Bratislava : Direct marketing beta, 2004. str. 338. ISBN 80-969078-5-9.
WUNDERMAN, L., Direct marketing: Reklama, která se zaplatí. 1. vydání. Praha : Grada Publishing, 2004. str. 252. ISBN 80-247-0731-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Burgr):
1. Uvádíte, že ČS si v segmentu spotřebitelských úvěrů dlouhodobě drží prvenství v počtu poskytnutých půjček (str. 39). Toto může znamenat vysoký tržní podíl ČS v tomto segmentu. Můžete zhodnotit, zda vysoký tržní podíl bude pozitivně ovlivňovat efektivitu DM kampaně nebo ATL komunikace?
Student odpověděl na položenou otázku.
2. V kapitole 12.5 "Vlastní doporučení a návrhy" doporučujete pro budoucí komunikaci "?pokračovat v direct mailových vlnách (navýšení půjčky a konkrétní nabídka) ?". Opakované navyšování půjček svým klientům, ale nemůže pokračovat donekonečna. Pokuste se navrhnout časový horizont pro opakování této nabídky, tak aby se její efektivita nesnižovala, nebo aby to nepoškodilo ČS a její klienty.
Student odpověděl na položenou otázku.
3. Proč podle Vás elektronický DM prostřednictvím kanálu Servis 24 měl nejmenší odezvu (Graf 4 - str. 56) a díky tomu byla vyvrácená Vaše třetí hypotéza?
Student odpověděl na položenou otázku.