Předmětem bakalářské práce s názvem ?Augmentová realita ? aplikace v marketingových komunikacích? je využití této technologie v marketingových komunikacích a seznámení s principy na kterých funguje. Důležitou částí této práce je vysvětlení principu fungování a zařazení v rámci marketingové komunikace značky. Cílem této práce je analyzovat možnosti využití rozšířené reality ve vybraných zařízeních, vypracovat přehled zajímavých a úspěšných aplikací s rozšířenou realitou a vyhodnotit na základě přehledu nalezených realizovaných kampaní, jaké má augmentová realita výhody pro potencionální zadavatele reklamy.
Úvodní teoretická část se zabývá výkladem pojmu Augmentová realita, seznámení s historií a v neposlední řadě využití a zařazení do marketingových komunikací.
Druhá ? praktická část se zabývá využitím rozšířené reality ve stolních a mobilních zařízeních, vývojem a podporou hardwarových prostředků potřebných k fungování rozšířené reality. Uvedu úspěšné ukázky webových i mobilních aplikací. Dále se budu zabývat augmentovou realitou v ČR z pohledu marketingových komunikací a v neposlední řadě doporučím vhodné zařazení augmentové reality v rámci komunikační kampaně značky.
Anotace v angličtině
The topic of this paper called ?Augmented reality ? application in marketing communication? is introduction of principles of the technology and its application in marketing communication. The important part of the paper is explanation of principles on which the technology stands and its classification in the bounds of marketing brand communication. The aim of this paper is to analyze possibilities of use of augmented reality in chosen devices, to draw an overview of interesting and successful applications using augmented reality, and to assess, based on a summary of realized campaigns, advantages of augmented reality for potential advertisers.
The introductory part tries to define the term ?augmented reality,? describes history of the technology and last but not least deals with application and marketing communication classification. The second, practical part deals with application of augmented reality in desktop and mobile devices, development and support of hardware needed for augmented reality to be feasible. Also shows successful examples of web and mobile based applications and further development of augmented reality in the Czech Republic from the point of view of marketing communication, and last but not least recommends suitable classification of augmented reality in term of brand communication campaign.
Předmětem bakalářské práce s názvem ?Augmentová realita ? aplikace v marketingových komunikacích? je využití této technologie v marketingových komunikacích a seznámení s principy na kterých funguje. Důležitou částí této práce je vysvětlení principu fungování a zařazení v rámci marketingové komunikace značky. Cílem této práce je analyzovat možnosti využití rozšířené reality ve vybraných zařízeních, vypracovat přehled zajímavých a úspěšných aplikací s rozšířenou realitou a vyhodnotit na základě přehledu nalezených realizovaných kampaní, jaké má augmentová realita výhody pro potencionální zadavatele reklamy.
Úvodní teoretická část se zabývá výkladem pojmu Augmentová realita, seznámení s historií a v neposlední řadě využití a zařazení do marketingových komunikací.
Druhá ? praktická část se zabývá využitím rozšířené reality ve stolních a mobilních zařízeních, vývojem a podporou hardwarových prostředků potřebných k fungování rozšířené reality. Uvedu úspěšné ukázky webových i mobilních aplikací. Dále se budu zabývat augmentovou realitou v ČR z pohledu marketingových komunikací a v neposlední řadě doporučím vhodné zařazení augmentové reality v rámci komunikační kampaně značky.
Anotace v angličtině
The topic of this paper called ?Augmented reality ? application in marketing communication? is introduction of principles of the technology and its application in marketing communication. The important part of the paper is explanation of principles on which the technology stands and its classification in the bounds of marketing brand communication. The aim of this paper is to analyze possibilities of use of augmented reality in chosen devices, to draw an overview of interesting and successful applications using augmented reality, and to assess, based on a summary of realized campaigns, advantages of augmented reality for potential advertisers.
The introductory part tries to define the term ?augmented reality,? describes history of the technology and last but not least deals with application and marketing communication classification. The second, practical part deals with application of augmented reality in desktop and mobile devices, development and support of hardware needed for augmented reality to be feasible. Also shows successful examples of web and mobile based applications and further development of augmented reality in the Czech Republic from the point of view of marketing communication, and last but not least recommends suitable classification of augmented reality in term of brand communication campaign.
1.V teoretické části zpracujte rešerši zdrojů pojednávajících o využití a zařazení augmentové reality v marketingových komunikacích, proveďte definici augmentové reality a popište princip jejího fungování. Na základě teoretického vymezení stanovte cíle práce, výzkumné otázky a metody jejich ověřování.
2.V praktické části analyzujte využití augmentové reality v mobilních zařízeních uživateli, vypracujte přehled mobilních a webových aplikací a zmapujte dostupnost hardwarových prostředků mobilních zařízení ve vztahu k využití pro augmentovou realitu.
3.Pomocí výzkumu realizovaného v rámci praktické části zodpovězte položené výzkumné otázky. Na základě výsledků výzkumu vyhodnoťte potenciál augmentové reality ve vztahu k uživatelům mobilních zařízení a zadavatelům reklamy.
4.Shrňte dosažené výsledky bakalářské práce a formulujte doporučení pro postavení a vyhodnocení úspěšné kampaně s aplikací augmentové reality.
Zásady pro vypracování
1.V teoretické části zpracujte rešerši zdrojů pojednávajících o využití a zařazení augmentové reality v marketingových komunikacích, proveďte definici augmentové reality a popište princip jejího fungování. Na základě teoretického vymezení stanovte cíle práce, výzkumné otázky a metody jejich ověřování.
2.V praktické části analyzujte využití augmentové reality v mobilních zařízeních uživateli, vypracujte přehled mobilních a webových aplikací a zmapujte dostupnost hardwarových prostředků mobilních zařízení ve vztahu k využití pro augmentovou realitu.
3.Pomocí výzkumu realizovaného v rámci praktické části zodpovězte položené výzkumné otázky. Na základě výsledků výzkumu vyhodnoťte potenciál augmentové reality ve vztahu k uživatelům mobilních zařízení a zadavatelům reklamy.
4.Shrňte dosažené výsledky bakalářské práce a formulujte doporučení pro postavení a vyhodnocení úspěšné kampaně s aplikací augmentové reality.
Seznam doporučené literatury
Michael Haller, Mark Billinghurst and Bruce H. Thomas. Emerging Technologies of Augmented Reality: Interfaces and Design. Idea Group Publishing, 2006. ISBN 1-59904-066-2.
Rolf R. Hainich. "The end of Hardware : A Novel Approach to Augmented Reality" 3rd ed. ("Augmented Reality and Beyond"): Booksurge, 2009, ISBN 1-4392-3602-X.
Stephen Cawood and Mark Fiala. Augmented Reality: A Practical Guide, 2008, ISBN 1-934356-03-4.
Azuma, R.: A Survey of Augmented Reality, Hughes Research Laboratories, 1997.
Kent, J.: The Augmented reality Handbook, Tebbo,2011, 978-1743040942.
Szabolcs Sándor: Introduction to Augmented Reality, Karmamedia, 2012, ASSIN B0071VSJG8.
Leila Alem: Recent Trends of Mobile Collaborative Augmented Reality Systems, Weidong Huang, 2011, ISBN 978-1441998446.
Steve Aukstakalnis - David Blatner: Reálně o virtuální realitě, Jota, 1994.
Seznam doporučené literatury
Michael Haller, Mark Billinghurst and Bruce H. Thomas. Emerging Technologies of Augmented Reality: Interfaces and Design. Idea Group Publishing, 2006. ISBN 1-59904-066-2.
Rolf R. Hainich. "The end of Hardware : A Novel Approach to Augmented Reality" 3rd ed. ("Augmented Reality and Beyond"): Booksurge, 2009, ISBN 1-4392-3602-X.
Stephen Cawood and Mark Fiala. Augmented Reality: A Practical Guide, 2008, ISBN 1-934356-03-4.
Azuma, R.: A Survey of Augmented Reality, Hughes Research Laboratories, 1997.
Kent, J.: The Augmented reality Handbook, Tebbo,2011, 978-1743040942.
Szabolcs Sándor: Introduction to Augmented Reality, Karmamedia, 2012, ASSIN B0071VSJG8.
Leila Alem: Recent Trends of Mobile Collaborative Augmented Reality Systems, Weidong Huang, 2011, ISBN 978-1441998446.
Steve Aukstakalnis - David Blatner: Reálně o virtuální realitě, Jota, 1994.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
mapy, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (Mgr. Šula):
1. V jakých kategoriích produktů má augmentová realita největší potenciál ve smyslu navýšení prodejnosti?
Student odpověděl na položenou otázku.
2. Může být augmentová realita využita i pro B2B? Případně jak?
Student se snažil nastínit využití na B2B trhu.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Pilík, Ph.D.):
1. Ve Vašem výzkumu jste pracoval se vzorkem 104 respondentů. Myslíte si, že se jedná o relevantní vzorek, na základě kterého můžete dělat závěry, které v práci uvádíte?
Student odpověděl na položenou otázku.
2. Z jakého důvodu jste pro případovou studii zvolil značku Kinder Surprise?
Student odpověděl na položenou otázku.
3. Vysvětlete, proč ve své práci uvádíte knihy, které jste při jejím zpracováním nevyužil (resp. necitoval ani neparafrázoval)?
Student se snažil vysvětlit tento záměr.