Bakalářská práce analyzuje úroveň interní komunikace, využívání nástrojů PR a povědomí o firemní kultuře ve zvolené firmě. Teoretická část se zabývá definováním komunikace jako obecného pojmu, interní komunikací, nástroji interních PR, firemní kulturou a marketingovým výzkumem. V praktické části se nachází identifikace vybrané firmy podle pasáží uvedených v teoretické části, metodika vlastního průzkumného šetření, analýza získaných dat s verifikací výzkumných otázek. Nechybí ani závěry šetření a doporučení k eliminaci slabých míst interní komunikace ve vybraném podniku.
Anotace v angličtině
This Bachelor´s thesis analyses the internal communication level, use of PR tools, and awareness of the company culture within a specific company. The theoretical part deals with the communication definition as a general concept, with the internal communication, internal PR tools, the company culture, and the marketing research. The partical part includes the specific company´s identificiation according to the passages presented in the theoretical part, the respecitve survey methodology, the acquired data analysis together with the survey questions´verification. It also covers the survey results as well as recommendations for the company´s internal communication weak points´elimination.
Klíčová slova
interní komunikace, vztahy s veřejností, interní PR, firemní kultura, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
internal communication, public relations, internal PR, company culture, marketing research
Rozsah průvodní práce
84 s., 28s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce analyzuje úroveň interní komunikace, využívání nástrojů PR a povědomí o firemní kultuře ve zvolené firmě. Teoretická část se zabývá definováním komunikace jako obecného pojmu, interní komunikací, nástroji interních PR, firemní kulturou a marketingovým výzkumem. V praktické části se nachází identifikace vybrané firmy podle pasáží uvedených v teoretické části, metodika vlastního průzkumného šetření, analýza získaných dat s verifikací výzkumných otázek. Nechybí ani závěry šetření a doporučení k eliminaci slabých míst interní komunikace ve vybraném podniku.
Anotace v angličtině
This Bachelor´s thesis analyses the internal communication level, use of PR tools, and awareness of the company culture within a specific company. The theoretical part deals with the communication definition as a general concept, with the internal communication, internal PR tools, the company culture, and the marketing research. The partical part includes the specific company´s identificiation according to the passages presented in the theoretical part, the respecitve survey methodology, the acquired data analysis together with the survey questions´verification. It also covers the survey results as well as recommendations for the company´s internal communication weak points´elimination.
Klíčová slova
interní komunikace, vztahy s veřejností, interní PR, firemní kultura, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
internal communication, public relations, internal PR, company culture, marketing research
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce se zaměřením na vužití PR nástrojů v interní komunikaci.
2. Stanovte cíle a pracovní hypotézy.
3. Charakterizujte vybranou organizaci a její interní komunikaci.
4. Zpracujte marketingový průzkum a na základě primárních šetření analyzujte efektivitu interní komunikace a používaných PR nástrojů.
5. Vyvoďte závěry průzkumu a navrhněte kroky, vedoucí ke zlepšení interní komunikace v dané organizaci.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce se zaměřením na vužití PR nástrojů v interní komunikaci.
2. Stanovte cíle a pracovní hypotézy.
3. Charakterizujte vybranou organizaci a její interní komunikaci.
4. Zpracujte marketingový průzkum a na základě primárních šetření analyzujte efektivitu interní komunikace a používaných PR nástrojů.
5. Vyvoďte závěry průzkumu a navrhněte kroky, vedoucí ke zlepšení interní komunikace v dané organizaci.
Seznam doporučené literatury
SVOBODA V., Public relations moderně a účinně. 1. vydání, Praha: Grada Publishing, a.s., 2006, počet stran 244, ISBN 80-247-0564-8.
HLOUŠKOVÁ I., Vnitrofiremní komunikace. 1. vydání, Praha: Grada Publishing, spol. s.r.o., 1998, počet stran 104, ISBN 80-7169-550-5.
HORÁKOVÁ I. a spol., Strategie firemní komunikace. 1. vydání, Praha: Management Press, 2000, počet stran 233, ISBN 80-85943-99-9.
JANDA P., Vnitrofiremní komunikace. Nástroje pro úspěšné fungování firmy. Praha: Grada Publishing, a.s., 2004, počet stran 128, ISBN 80-247-0781-0.
PLAŃAVA I., Průvodce mezilidskou komunikací. Přístupy. Dovednosti. Poruchy. 1. vydání, Praha: Grada Publishing, a.s., 2005, počet stran 148, ISBN 80-247-0858-2.
FORET M., STÁVKOVÁ J., Marketingový výzkum. Jak poznávat své zákazníky. 1. vydání, Praha: Grada Publishing, a.s., 2003, počet stran 160, ISBN 80-247-0385-8.
Seznam doporučené literatury
SVOBODA V., Public relations moderně a účinně. 1. vydání, Praha: Grada Publishing, a.s., 2006, počet stran 244, ISBN 80-247-0564-8.
HLOUŠKOVÁ I., Vnitrofiremní komunikace. 1. vydání, Praha: Grada Publishing, spol. s.r.o., 1998, počet stran 104, ISBN 80-7169-550-5.
HORÁKOVÁ I. a spol., Strategie firemní komunikace. 1. vydání, Praha: Management Press, 2000, počet stran 233, ISBN 80-85943-99-9.
JANDA P., Vnitrofiremní komunikace. Nástroje pro úspěšné fungování firmy. Praha: Grada Publishing, a.s., 2004, počet stran 128, ISBN 80-247-0781-0.
PLAŃAVA I., Průvodce mezilidskou komunikací. Přístupy. Dovednosti. Poruchy. 1. vydání, Praha: Grada Publishing, a.s., 2005, počet stran 148, ISBN 80-247-0858-2.
FORET M., STÁVKOVÁ J., Marketingový výzkum. Jak poznávat své zákazníky. 1. vydání, Praha: Grada Publishing, a.s., 2003, počet stran 160, ISBN 80-247-0385-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky k obhajobě-externí oponent PhDr.V.Svoboda:
1. Není interní komunikace teoreticky (a v Dukovanech prakticky) příliš racionálně informativní? Nebylo by efektivnější vytvářet vnitropodnikové komunikace (zejména vizuální tvorbou) více emotivně? Případně jak?
2. Firemní WOM - šuškandu - si zaměstnanci JE Dukovany příliš necení. Nebylo by lepší VOM cíleně v komunikačním procesu iniciovat a řídit? A jak?
3. Do jaké míry se může výzkum studentky začlenit do zpětnovazebního procesu vnitropodnikové komunikace JE Dukovany?