S pojmem reklama a hrdina se setkáváme poměrně často. V teoretické části své bakalářské práce uvádím názory několika významných autorů na tento fenomén. Tato část tvoří pod-statnou a zároveň nejhodnotnější část mé práce. Získané vědomosti aplikuji v praktické části při analýze dvou reklam s archetypem hrdiny.
Anotace v angličtině
We meet terms Advertisement and Hero quite often. In theoretical part of my bachelor work I mention opinions of few notable authors about this phenomenon. This part is also essential and the most valuable part of my work. I apply the acquired knowledge in the practical part of my work within analysis of two advertisements which contain the Hero Archetype.
Klíčová slova
hrdina, archetyp, reklama
Klíčová slova v angličtině
Hero, Archetype, Advertisement
Rozsah průvodní práce
69 (113 183)
Jazyk
CZ
Anotace
S pojmem reklama a hrdina se setkáváme poměrně často. V teoretické části své bakalářské práce uvádím názory několika významných autorů na tento fenomén. Tato část tvoří pod-statnou a zároveň nejhodnotnější část mé práce. Získané vědomosti aplikuji v praktické části při analýze dvou reklam s archetypem hrdiny.
Anotace v angličtině
We meet terms Advertisement and Hero quite often. In theoretical part of my bachelor work I mention opinions of few notable authors about this phenomenon. This part is also essential and the most valuable part of my work. I apply the acquired knowledge in the practical part of my work within analysis of two advertisements which contain the Hero Archetype.
Klíčová slova
hrdina, archetyp, reklama
Klíčová slova v angličtině
Hero, Archetype, Advertisement
Zásady pro vypracování
1. Stanovte cíle a metodiku své práce. Vysvětlete pojmy reklama, archetyp, mýtus, hrdina, sémiotika, význam.
2. Popište různé pohledy na postavu hrdiny. Využijte zejména pojetí Geerta Hofstede, Josepha Campbella a zároveň pojetí archetypu hrdiny Carla Gustava Junga a Vladimíra Šolce.
3. Odpovězte za pomoci odborné literatury a vlastní invence na výzkumnou otázku: Jaké informace (údaje) musíme vzít v úvahu, když chceme zjišťovat sílu působení archetypu v reklamě?
4. V praktické části analyzujte vybranou reklamu, která využívá archetyp hrdiny. Na základě získaných poznatků z teoretické části shrňte působení (vnímání) archetypu v této reklamě. Popište vlastní přístup k tomuto tématu, zhodnoťte výhody a nevýhody využití archetypu hrdiny v reklamě.
Zásady pro vypracování
1. Stanovte cíle a metodiku své práce. Vysvětlete pojmy reklama, archetyp, mýtus, hrdina, sémiotika, význam.
2. Popište různé pohledy na postavu hrdiny. Využijte zejména pojetí Geerta Hofstede, Josepha Campbella a zároveň pojetí archetypu hrdiny Carla Gustava Junga a Vladimíra Šolce.
3. Odpovězte za pomoci odborné literatury a vlastní invence na výzkumnou otázku: Jaké informace (údaje) musíme vzít v úvahu, když chceme zjišťovat sílu působení archetypu v reklamě?
4. V praktické části analyzujte vybranou reklamu, která využívá archetyp hrdiny. Na základě získaných poznatků z teoretické části shrňte působení (vnímání) archetypu v této reklamě. Popište vlastní přístup k tomuto tématu, zhodnoťte výhody a nevýhody využití archetypu hrdiny v reklamě.
Seznam doporučené literatury
CAMPBELL, Joseph: Tisíc tváří hrdiny, archetyp hrdiny v proměnách věků Překladatel LOUPOVÁ, Hana. 1. vydání. PORTÁL, 2000. Počet stran 344. ISBN: 80-7178-354-4.
HOFSTEDE, Geert a HOFSTEDE, Geert Jan: Kultury a organizace Software lidské mysli. Překladatel KOLMAN, Luděk. 2. vydání. Linde nakladatelství s. r. o., 2007. Počet stran 335. ISBN: 80-86131-70-X.
JUNG, Carl Gustav: Hrdina a archetyp matky. Překladatel PATOČKA, Petr; PLOCEK, Karel. 1. vydání. Nakladatelství Tomáše Janečka, 2009. Počet stran 404. ISBN: 978-80-85880-59-5.
JUNG, Carl Gustav: Archetypy a nevědomí. Překladatel BOSÁKOVÁ, Eva; ČERNÁ, Kristýna; ČERNÝ, Jan. 1. vydání. Nakladatelství Tomáše Janečka, 1997. Počet stran 437. ISBN: 80-85880-16-4.
ŠOLC, Vladislav: Archetyp otce. Překladatelka KOTIŠOVÁ, Miluše. 1. Vydání. TRITON, 2009. Počet stran 194. ISBN: 978-807387-281-6.
Seznam doporučené literatury
CAMPBELL, Joseph: Tisíc tváří hrdiny, archetyp hrdiny v proměnách věků Překladatel LOUPOVÁ, Hana. 1. vydání. PORTÁL, 2000. Počet stran 344. ISBN: 80-7178-354-4.
HOFSTEDE, Geert a HOFSTEDE, Geert Jan: Kultury a organizace Software lidské mysli. Překladatel KOLMAN, Luděk. 2. vydání. Linde nakladatelství s. r. o., 2007. Počet stran 335. ISBN: 80-86131-70-X.
JUNG, Carl Gustav: Hrdina a archetyp matky. Překladatel PATOČKA, Petr; PLOCEK, Karel. 1. vydání. Nakladatelství Tomáše Janečka, 2009. Počet stran 404. ISBN: 978-80-85880-59-5.
JUNG, Carl Gustav: Archetypy a nevědomí. Překladatel BOSÁKOVÁ, Eva; ČERNÁ, Kristýna; ČERNÝ, Jan. 1. vydání. Nakladatelství Tomáše Janečka, 1997. Počet stran 437. ISBN: 80-85880-16-4.
ŠOLC, Vladislav: Archetyp otce. Překladatelka KOTIŠOVÁ, Miluše. 1. Vydání. TRITON, 2009. Počet stran 194. ISBN: 978-807387-281-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky k obhajobě-vedoucí PhDr. Z.Křížek:
Ač jako vedoucí práce nemusím vznášet otázky k obhajobě, přesto bych se rád studentky zeptal, zda zaznamenala současnou televizní reklamu Vodafonu, která jednoznačně využívá archetypu hrdiny (hrdinů) a jeho (jejich) atributů. Pokud ano, mohla by autorka krátce o této reklamě pohovořit.
Otázky k obhajobě-externí oponent Mgr.M.Rožek:
Existuje na českém trhu piv ještě nějaká značka hrdiny? Jaký je klíčový rozdíl v archetypální rovině mezi Nike a Adidas? Jaký je klíčový rozdíl mezi bojovníkem a hrdinou?
Studentka komisi neobjasnila proč vlastně byly vybrány právě tyto dvě značky k semiotické analýze své práce. Teoretická část je zbytečně předimenzovaná na úkor jasného dosažení cíle celé práce. Ten se vytrácí.
Analytická část je naopak velmi poddimenzovaná a nedostatečná, otázky, které byly komisí kladeny nebyly odpovězeny. Nebyla objasněna podstata celého problému.