Práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické práci jsou sepsány poznatky z oblasti PR, které jsem čerpala z odborné literatury: charakteristika, druhy a cíle PR, cha-rakteristika cílových skupin, komunikační nástroje PR. V praktické části jsou teoretické poznatky porovnávány z aplikací v praxi, konkrétně na činnosti vybrané kulturní agentury. Jsou zjišťovány skutečnosti, jak jsou využívány nástroje PR v komunikační strategii. Po-mocí kvantitativního šetření jsou zjištěny nejrozšířenější a nejefektivnější prostředky PR.
Anotace v angličtině
The bachelor work is devided into 2 parts: theoretical and practical. There are all important theories and notes from the PR segment, which I have found in special literature: characte-ristic, types and aims of PR, characteristic of aim group, communication tools of PR in the work. In practical part you can find details and knowledges described from the activity of cultural agency. There are anounced facts from real using PR tools in communication stra-tegy. Thanks to quantitative research we found out the most popular and most effective PR tools.
Klíčová slova
Public relations, komunikační mix, média relations, veřejnost, cílové skupiny, interní PR, externí PR, veřejné mínění, firemní kultura, prostředky PR, rozhlas, televize, tisková média, eventy, sponzoring, průzkum, dotazník.
Klíčová slova v angličtině
Public relations, communication mix, media relations, public, aim group, internal PR, external PR, public meaning, firm culture, tools of PR, radio, TV, print media, events, sponsoring, research, questionnaire.
Rozsah průvodní práce
63 s. (97 000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické práci jsou sepsány poznatky z oblasti PR, které jsem čerpala z odborné literatury: charakteristika, druhy a cíle PR, cha-rakteristika cílových skupin, komunikační nástroje PR. V praktické části jsou teoretické poznatky porovnávány z aplikací v praxi, konkrétně na činnosti vybrané kulturní agentury. Jsou zjišťovány skutečnosti, jak jsou využívány nástroje PR v komunikační strategii. Po-mocí kvantitativního šetření jsou zjištěny nejrozšířenější a nejefektivnější prostředky PR.
Anotace v angličtině
The bachelor work is devided into 2 parts: theoretical and practical. There are all important theories and notes from the PR segment, which I have found in special literature: characte-ristic, types and aims of PR, characteristic of aim group, communication tools of PR in the work. In practical part you can find details and knowledges described from the activity of cultural agency. There are anounced facts from real using PR tools in communication stra-tegy. Thanks to quantitative research we found out the most popular and most effective PR tools.
Klíčová slova
Public relations, komunikační mix, média relations, veřejnost, cílové skupiny, interní PR, externí PR, veřejné mínění, firemní kultura, prostředky PR, rozhlas, televize, tisková média, eventy, sponzoring, průzkum, dotazník.
Klíčová slova v angličtině
Public relations, communication mix, media relations, public, aim group, internal PR, external PR, public meaning, firm culture, tools of PR, radio, TV, print media, events, sponsoring, research, questionnaire.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, charakterizujte jednotlivé nástroje PR a jejich využití, definujte cíl práce a pracovní hypotézu.
2. Analyzujte současný stav využití PR nástrojů v rámci komunikační strategie zvolené kulturní agentury.
3. Navrhněte a zrealizujte marketingový průzkum předem zvolené cílové skupiny respondentů.
4. Ze zjištěných dat navrhněte opatření k efektivnímu využití PR nástrojů v praxi, verifikujte pracovní hypotézu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, charakterizujte jednotlivé nástroje PR a jejich využití, definujte cíl práce a pracovní hypotézu.
2. Analyzujte současný stav využití PR nástrojů v rámci komunikační strategie zvolené kulturní agentury.
3. Navrhněte a zrealizujte marketingový průzkum předem zvolené cílové skupiny respondentů.
4. Ze zjištěných dat navrhněte opatření k efektivnímu využití PR nástrojů v praxi, verifikujte pracovní hypotézu.
Seznam doporučené literatury
BAJČAN, Roman. Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. 1. vyd. Praha: Management press, 2003. 147 s. ISBN 80-7261-096-1.
BLACK, Sam. Nejúčinnější propagace. Public relations. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 1994. 208 s. ISBN 80-7169-106-2.
ČEPELKA, Oldřich. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. 1. vyd. Liberec: Nadace Omega, 1997. 243 s. ISBN 80-902376-0-6.
FTOREK, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění. 2. rozšířené vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2009. 200 s. ISBN 978-80-247-2678-6.
JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. 288 s. ISBN 978-80-247-2724-0.
KOHOUT, Jaroslav. Veřejné mínění, image a metody public relations. 1. vyd. Praha: Management press, 1999. 122 s. ISBN 80-7261-006-6.
POSPÍŠIL, Pavel. Efektivní public relations a media relations. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2002. 153 s. ISBN 80-7226-823-6.
SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. 2. aktual. a doplněné vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2009. 240 s. ISBN 978-80-247-2866-7.
Seznam doporučené literatury
BAJČAN, Roman. Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. 1. vyd. Praha: Management press, 2003. 147 s. ISBN 80-7261-096-1.
BLACK, Sam. Nejúčinnější propagace. Public relations. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 1994. 208 s. ISBN 80-7169-106-2.
ČEPELKA, Oldřich. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. 1. vyd. Liberec: Nadace Omega, 1997. 243 s. ISBN 80-902376-0-6.
FTOREK, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění. 2. rozšířené vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2009. 200 s. ISBN 978-80-247-2678-6.
JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. 288 s. ISBN 978-80-247-2724-0.
KOHOUT, Jaroslav. Veřejné mínění, image a metody public relations. 1. vyd. Praha: Management press, 1999. 122 s. ISBN 80-7261-006-6.
POSPÍŠIL, Pavel. Efektivní public relations a media relations. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2002. 153 s. ISBN 80-7226-823-6.
SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. 2. aktual. a doplněné vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2009. 240 s. ISBN 978-80-247-2866-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky k obhajobě-oponent PhDr.V.Svoboda:
1. Studentka zařazuje corporate design pod kulturu organizace (str. 39 - 40). Může vysvětlit vztah mezi oběma prostředky při vytváření image organizace?
2. Má zkoumaná agentura definovanou cílovou skupinu opinion leaders a jak ji případně PR nástroji oslovuje?
3. Jak odpovídalo složení vzorku respondentů výzkumu vytýčeným cílovým skupinám podnikání agentury T klub?
Studentka odpověděla na všechny zadané otázky.