Bakalářská práce se zabývá novými formami marketingové komunikace (MK), přehledně je rozděluje a uvádí jejich nástroje a výhody a nevýhody při použití v komunikačním mixu. V praktické části je řešen současný stav znalosti nových forem MK, jejich používání ve firmách respondentů a rozdíly mezi nimi dle velikosti firem. Dále obsahuje hodnocení 3 testovaných kampaní, které využily nové formy MK jako komunikačního nástroje. Účelem práce bylo ověřit stanovené výzkumné otázky a s jejich pomocí pak definovat možný trend v používání nových forem MK v komunikačním mixu firem.
Anotace v angličtině
Barchelor thesis deals with new forms of marketing communication (MC), clearly separates them and identifies their tools and advantages and disadvantages of their usage within the communication mix. Practical part evaluates the difference of knowledge of new forms of MC and it´s usage according to the size of companies. Then evaluates 3 tested campaigns, which used new marketing forms as a communication tool. Purpose of the work was to verify the set research questions and with their support to define possible usage trend of new marketing forms in companies´ communication mix.
Klíčová slova
nové formy marketingové komunikace, inovativní marketing, e-marketing, sociální média, f-commerce, mobilní marketing, word of mouth marketing, virální marketing, buzzmarketing, guerilla marketing, evangelist marketing, product seeding, influencer marketing, conversation creation, brand blogging, refferal programs, ambush marketing, event marketing, product placement, neuromarketing, behaviorální marketing, geomarketing, engagement marketing
Klíčová slova v angličtině
new forms of marketing communication, inovative marketing, e-marketing, social media, f-commerce, mobile marketing, word of mouth mar-keting, viral marketing, buzzmarketing, guerilla marketing, evangelist marketing, product seeding, influencer marketing, conversation creation, brand blogging, refferal programs, ambush marketing, event marketing, product placement, neuromarketing, behavioral mar-keting, geomarketing, engagement marketing
Rozsah průvodní práce
79 s. (86 523 znaků), 5 s. př.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá novými formami marketingové komunikace (MK), přehledně je rozděluje a uvádí jejich nástroje a výhody a nevýhody při použití v komunikačním mixu. V praktické části je řešen současný stav znalosti nových forem MK, jejich používání ve firmách respondentů a rozdíly mezi nimi dle velikosti firem. Dále obsahuje hodnocení 3 testovaných kampaní, které využily nové formy MK jako komunikačního nástroje. Účelem práce bylo ověřit stanovené výzkumné otázky a s jejich pomocí pak definovat možný trend v používání nových forem MK v komunikačním mixu firem.
Anotace v angličtině
Barchelor thesis deals with new forms of marketing communication (MC), clearly separates them and identifies their tools and advantages and disadvantages of their usage within the communication mix. Practical part evaluates the difference of knowledge of new forms of MC and it´s usage according to the size of companies. Then evaluates 3 tested campaigns, which used new marketing forms as a communication tool. Purpose of the work was to verify the set research questions and with their support to define possible usage trend of new marketing forms in companies´ communication mix.
Klíčová slova
nové formy marketingové komunikace, inovativní marketing, e-marketing, sociální média, f-commerce, mobilní marketing, word of mouth marketing, virální marketing, buzzmarketing, guerilla marketing, evangelist marketing, product seeding, influencer marketing, conversation creation, brand blogging, refferal programs, ambush marketing, event marketing, product placement, neuromarketing, behaviorální marketing, geomarketing, engagement marketing
Klíčová slova v angličtině
new forms of marketing communication, inovative marketing, e-marketing, social media, f-commerce, mobile marketing, word of mouth mar-keting, viral marketing, buzzmarketing, guerilla marketing, evangelist marketing, product seeding, influencer marketing, conversation creation, brand blogging, refferal programs, ambush marketing, event marketing, product placement, neuromarketing, behavioral mar-keting, geomarketing, engagement marketing
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši vztahující se k novým formám marketingové komunikace. Na jejím základě definujte problém.
2. Definujte základní pojmy a uveďte výhody a nevýhody využití nových forem marketingové komunikace v marketingovém mixu.
3. Realizujte pilotní výzkum znalosti vybraných kampaní využívajících nových forem marketingové komunikace, dále pak zjistěte znalost nových forem marketingové komunikace obecně, u zvolené cílové skupiny.
4. Na základě výsledků pilotního průzkumu pak zhodnoťte splnění cíle práce a stanovte doporučení pro komunikaci s možností využití prvků nových forem marketingové komunikace.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši vztahující se k novým formám marketingové komunikace. Na jejím základě definujte problém.
2. Definujte základní pojmy a uveďte výhody a nevýhody využití nových forem marketingové komunikace v marketingovém mixu.
3. Realizujte pilotní výzkum znalosti vybraných kampaní využívajících nových forem marketingové komunikace, dále pak zjistěte znalost nových forem marketingové komunikace obecně, u zvolené cílové skupiny.
4. Na základě výsledků pilotního průzkumu pak zhodnoťte splnění cíle práce a stanovte doporučení pro komunikaci s možností využití prvků nových forem marketingové komunikace.
Seznam doporučené literatury
DE PELSMACKER, P., GUERNS, M., VAN DEN BERGH, J. Marketingová komunikace. Přel. Vlasta Šafaříková. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1.
FORET, M. Marketingová komunikace. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2003. 275 s. ISBN 80-7226-811-2.
FREY, Petr. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. 2. vydání. Praha: Management Press, 2008. 195 s. ISBN 978-80-7261-160-7.
KOTLER, P., et al. Moderní marketing. Přel. Jana Langerová, Vladimír Nový. 4. evropské vydání. Praha: Grada Publishing, 2007. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOTLER, P., TRIAS DE BES, F. Inovativní marketing. Přel. Hana Machková, Jiří Adamík, Josef Malý. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2005. 200 s. ISBN 80-247-09021-X.
KUMAR, Nirmalya. Marketing jako strategie vedoucí k úspěchu. Přel. Tomáš Juppa. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2008. 236 s. ISBN 978-80-247-2439-3.
SCOTT, D. M. Nová pravidla marketingu a PR. Překlad Jitka Plchotová. 1. vydání. Brno: Zoner Press, 2008. 272 s. ISBN 978-80-86815-93-0.
Seznam doporučené literatury
DE PELSMACKER, P., GUERNS, M., VAN DEN BERGH, J. Marketingová komunikace. Přel. Vlasta Šafaříková. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1.
FORET, M. Marketingová komunikace. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2003. 275 s. ISBN 80-7226-811-2.
FREY, Petr. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. 2. vydání. Praha: Management Press, 2008. 195 s. ISBN 978-80-7261-160-7.
KOTLER, P., et al. Moderní marketing. Přel. Jana Langerová, Vladimír Nový. 4. evropské vydání. Praha: Grada Publishing, 2007. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOTLER, P., TRIAS DE BES, F. Inovativní marketing. Přel. Hana Machková, Jiří Adamík, Josef Malý. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2005. 200 s. ISBN 80-247-09021-X.
KUMAR, Nirmalya. Marketing jako strategie vedoucí k úspěchu. Přel. Tomáš Juppa. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2008. 236 s. ISBN 978-80-247-2439-3.
SCOTT, D. M. Nová pravidla marketingu a PR. Překlad Jitka Plchotová. 1. vydání. Brno: Zoner Press, 2008. 272 s. ISBN 978-80-86815-93-0.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky k obhajobě-oponent Mgr.M.Banyár,Ph.D.:
1. Stručne charakterizujte, aký je rozdiel medzi Viral marketingom, Buzzmarketingom a WOM marketingom.
2. Uveďte konkrétny príklad z praxe, na ktorom možno vidieť, akým spôsobom sa vzájomne kombinujú klasické nástroje marketingovej komunikácie s novými formami marketingovej komunikácie.
3. Aké klasické nástroje marketingovej komunikácie a aké nové formy marketingovej komunikácie by ste odporučili používať malej firme (vzhľadom na jej obmedzený rozpočet).
Studentka odpověděla na všechny zadané otázky.