Tato bakalářská práce se zabývá délkou, poměrem kreativity a tvrdého obchodního sdělení a s tím spojenou efektivitou rozhlasových reklamních spotů. V této oblasti stále přetrvávají polemiky, jak na straně jednotlivých rádií, tak i mediálních agentur a jednotlivých odborníků z reklamní branže. Cílem této práce je za pomoci výzkumných otázek v hloubkových rozhovorech, které vyjadřují názory odborníků přímo z rozhlasu, i mimo rozhlas, nastínit a rozklíčovat současný stav i budoucnost a budoucí vývoj v oblasti tvorby, výroby a využití rozhlasových spotů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the length, creativity and hard sell ratio and its related effectiveness. This sphere is typical by its ever-present controversy on the side of both particular radio stations and media agencies with individual advertising specialists. The aim of this thesis is with the aid of in-depth interviews representing expert attitudes of people involved in the area of broadcasting much like people unconcerned with this topic - to outline and clarify the present state as well as the future and subsequent development in creation, production, and utilization of radio commercials.
advertising, radio advertising, advertising campaign, radio commercials, radio commercial running time, Radio Čas.
Rozsah průvodní práce
63 s. (83 307 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá délkou, poměrem kreativity a tvrdého obchodního sdělení a s tím spojenou efektivitou rozhlasových reklamních spotů. V této oblasti stále přetrvávají polemiky, jak na straně jednotlivých rádií, tak i mediálních agentur a jednotlivých odborníků z reklamní branže. Cílem této práce je za pomoci výzkumných otázek v hloubkových rozhovorech, které vyjadřují názory odborníků přímo z rozhlasu, i mimo rozhlas, nastínit a rozklíčovat současný stav i budoucnost a budoucí vývoj v oblasti tvorby, výroby a využití rozhlasových spotů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the length, creativity and hard sell ratio and its related effectiveness. This sphere is typical by its ever-present controversy on the side of both particular radio stations and media agencies with individual advertising specialists. The aim of this thesis is with the aid of in-depth interviews representing expert attitudes of people involved in the area of broadcasting much like people unconcerned with this topic - to outline and clarify the present state as well as the future and subsequent development in creation, production, and utilization of radio commercials.
advertising, radio advertising, advertising campaign, radio commercials, radio commercial running time, Radio Čas.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o rozhlasové reklamě a rozhlasových reklamních spotech. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu rozhlasové reklamy a rozhlasových reklamních spotů. Konfrontujte rozhlasovou reklamu s ostatními médii. Vymezte a formou marketingového průzkumu zjistěte současný trend v oblasti rozhlasových reklamních spotů. Formulujte komunikační technologie a efektivní stopáž rádiových spotů v Radiu Čas.
3. Na základě výsledků analýzy představte stručný nástin současného vývoje ve výrobě a používání rozhlasových reklamních spotů. Naznačte, jakým směrem by se měly vyvíjet rozhlasové reklamní spoty, případně uveďte, jakým způsobem a jaké délky spotů je možné v současné době efektivně komunikovat v rozhlasových reklamních kampaních v Radiu Čas.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o rozhlasové reklamě a rozhlasových reklamních spotech. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu rozhlasové reklamy a rozhlasových reklamních spotů. Konfrontujte rozhlasovou reklamu s ostatními médii. Vymezte a formou marketingového průzkumu zjistěte současný trend v oblasti rozhlasových reklamních spotů. Formulujte komunikační technologie a efektivní stopáž rádiových spotů v Radiu Čas.
3. Na základě výsledků analýzy představte stručný nástin současného vývoje ve výrobě a používání rozhlasových reklamních spotů. Naznačte, jakým směrem by se měly vyvíjet rozhlasové reklamní spoty, případně uveďte, jakým způsobem a jaké délky spotů je možné v současné době efektivně komunikovat v rozhlasových reklamních kampaních v Radiu Čas.
Seznam doporučené literatury
CLOW, K., Reklama, propagace a marketingová komunikace. 1. vyd.: Cpress 2008, počet stran 504. ISBN 978-80-251-1769-9.
VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J., Jak dělat reklamu. 1. vyd.: Grada Publishing 2007, počet stran 184. ISBN 978-80-247-2001-2.
VYSEKALOVÁ, J. A KOLEKTIV, Psychologie reklamy. 3. vyd.: Grada Publishing 2007, počet stran 296. ISBN 978-80-247-2196-5.
KŘÍŽEK, Z., CRHA, I., Jak psát reklamní text. 3., aktualizované a rozšířené vyd.: Grada Publishing 2008, počet stran 224. ISBN 978-80-247-2452-2.
Seznam doporučené literatury
CLOW, K., Reklama, propagace a marketingová komunikace. 1. vyd.: Cpress 2008, počet stran 504. ISBN 978-80-251-1769-9.
VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J., Jak dělat reklamu. 1. vyd.: Grada Publishing 2007, počet stran 184. ISBN 978-80-247-2001-2.
VYSEKALOVÁ, J. A KOLEKTIV, Psychologie reklamy. 3. vyd.: Grada Publishing 2007, počet stran 296. ISBN 978-80-247-2196-5.
KŘÍŽEK, Z., CRHA, I., Jak psát reklamní text. 3., aktualizované a rozšířené vyd.: Grada Publishing 2008, počet stran 224. ISBN 978-80-247-2452-2.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku vedoucího práce byla položena tato otázka (Bačuvčík, Ph.D.):
Předpokládám, že požadavek na kratší spoty v dnešní době vychází především od klientů. Jaká je dnes obecně strategie obchodních zástupců rádií - doporučují využívat kratší spoty, nebo se spíše snaží prodat co nejvíce reklamního času? Dalo by se říci, že se v tomto ohledu liší přístup jednotlivých rádií?
Odpověď: otázka byla zodpovězena.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Navrátilová, Ph.D.):
1. Na s. 14 používáte dělení rádií na veřejnoprávní a komerční. Jiná typologie pracuje i s nekomerčními subjekty. Uveďte příklad pro ČR a komentujte financování nekomerčního rádia.
Odpověď: otázka byla zodpovězena.
2. Charakterizujte zaměření, strukturu a rozsah hloubkového rozhovoru a ankety jakožto výzkumných metod.
Odpověď: otázka byla zodpovězena.
Doplňující otázka (doc. Šramová): Jak jste měřil kreativitu v rozhlasovém spotu? Student uvedl svůj názor, který byl komisí diskutován.
Doplňující otázka (prof. Pavelka): Co je to kreativita? Otázka byla zodpovězena pouze částečně v rámci diksuse s komisí.