Bakalářská práce se zabývá specifiky neziskových organizací a analýzou situace neziskových organizací pro seniory v hlavním městě Praha. Konkrétně jsou cílovou skupinou jsou aktivní senioři, kteří sami mají zájem o smysluplné trávení volného času. Na základě zmapování sociální situaci seniorů v Praze, získání přehledu o jejich aktuálních možnostech volnočasových aktivit a jejich představ o trávení volného času formou dotazníkového šetření, jsou formulována doporučení pro marketingové aktivity neziskových organizací zaměřených na seniory a vymezen prostor na trhu pro vznik obdobných neziskových organizací.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the specifics of non-profit organization and analysis of the situation of non-profit organizations for the elderly in the capital Prague. The target group are active seniors who are interested in meaningful leisure activities. Based on the mapping of the social situation of older people in Prague, and an overview of their current leisure time activities and their expectation about spedning leisure time, in the form of a questionnaire survey, recommendations are formulated for the marketing activities of nonprofit organizations focused on seniors, and to define the market space for the development of similar non-profit organizations.
Klíčová slova
Centrum pro seniory, dotazníkové šetření, hlavní město Praha, marketingový mix neziskových organizací, neziskové organizace, občanské sdružení, obecně prospěšná společnost, služby sociální a charitativní péče, Život 90.
Klíčová slova v angličtině
Center for seniors, survey, City of Prague, marketing mix of non-profit organizations, non-profit organizations, civic associations, nonprofit organization, social services and charity care, Life 90.
Rozsah průvodní práce
78 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá specifiky neziskových organizací a analýzou situace neziskových organizací pro seniory v hlavním městě Praha. Konkrétně jsou cílovou skupinou jsou aktivní senioři, kteří sami mají zájem o smysluplné trávení volného času. Na základě zmapování sociální situaci seniorů v Praze, získání přehledu o jejich aktuálních možnostech volnočasových aktivit a jejich představ o trávení volného času formou dotazníkového šetření, jsou formulována doporučení pro marketingové aktivity neziskových organizací zaměřených na seniory a vymezen prostor na trhu pro vznik obdobných neziskových organizací.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the specifics of non-profit organization and analysis of the situation of non-profit organizations for the elderly in the capital Prague. The target group are active seniors who are interested in meaningful leisure activities. Based on the mapping of the social situation of older people in Prague, and an overview of their current leisure time activities and their expectation about spedning leisure time, in the form of a questionnaire survey, recommendations are formulated for the marketing activities of nonprofit organizations focused on seniors, and to define the market space for the development of similar non-profit organizations.
Klíčová slova
Centrum pro seniory, dotazníkové šetření, hlavní město Praha, marketingový mix neziskových organizací, neziskové organizace, občanské sdružení, obecně prospěšná společnost, služby sociální a charitativní péče, Život 90.
Klíčová slova v angličtině
Center for seniors, survey, City of Prague, marketing mix of non-profit organizations, non-profit organizations, civic associations, nonprofit organization, social services and charity care, Life 90.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části charakterizujte neziskové organizace a specifika jejich marketingu. Shrňte současný stav dle poznatků z literatury.
2. Stanovte pracovní hypotézy.
3. Analyzujte situaci neziskových organizací zaměřených na pomoc seniorů v oblasti hl. m. Prahy.
4. Popište činnost neziskové organizace Život 90 (historie, hospodaření, marketingové aktivity).
5. Sestavte dotazník pro výzkum cílové skupiny seniorů. Realizujte výzkum a analyzujte jeho výsledky.
6. Zhodnoťe výsledky výzkumu ve vztahu k teoretickým poznatkům. Zhodnoťte validitu hypotéz.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části charakterizujte neziskové organizace a specifika jejich marketingu. Shrňte současný stav dle poznatků z literatury.
2. Stanovte pracovní hypotézy.
3. Analyzujte situaci neziskových organizací zaměřených na pomoc seniorů v oblasti hl. m. Prahy.
4. Popište činnost neziskové organizace Život 90 (historie, hospodaření, marketingové aktivity).
5. Sestavte dotazník pro výzkum cílové skupiny seniorů. Realizujte výzkum a analyzujte jeho výsledky.
6. Zhodnoťe výsledky výzkumu ve vztahu k teoretickým poznatkům. Zhodnoťte validitu hypotéz.
Seznam doporučené literatury
HYÁNEK Vladimír, Ekonomika neziskových organizací. Brno 2004, Masarykova universita v Brně, 155 s., ISBN 80-210-3501-3.
BAČUVČÍK Radim, Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM 2011, 190 s., ISBN: 978-80-87500-01-9.
CHADIMA Martin, Charitativní péče - dějiny a současnost.Hradec Králové,Gaudeamus 2007, 160 s., ISBN 978-80-7041-632-7.
ČEPELKA, Oldřich. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Liberec: Nadace Omega, 1997. 243 s., ISBN 80-902376-0-6.
HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press, 1996, 207 s., ISBN 80-85943-07-7.
KOTLER, Philip. Marketing management. Praha: Grada, 2001, 719 s., ISBN 80-247-0016-6.
SOUKALOVÁ, Radomila. Strategický marketing. Zlín: UTB ve Zlíně, 2005. 150 s. ISBN 80-7318-177-0.
SVOBODA, Václav. Public relations - moderně a účinně. Praha: Grada Publishing, 2009. 240 s. ISBN 978-80-247-2866-7.
ŠIMKOVÁ, Eva. Management a marketing v praxi neziskových organizací. Hradec Králové: Gaudeamus, 2006. 172 s. ISBN 80-7041-859-1.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb - efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing, 2008, 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9.
HOLMEROVÁ, I., Vybrané kapitoly z gerentologie. 2. vyd. Praha: Česká alzheimerovská společnost, 2003. 88 s. ISBN 80-86541-12-6.
MUHLPACHR, P. Gerontopedagogika. 1. vyd. Brno: MU, 2004. 203 s. ISBN 80-210-3345-2.
Seznam doporučené literatury
HYÁNEK Vladimír, Ekonomika neziskových organizací. Brno 2004, Masarykova universita v Brně, 155 s., ISBN 80-210-3501-3.
BAČUVČÍK Radim, Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM 2011, 190 s., ISBN: 978-80-87500-01-9.
CHADIMA Martin, Charitativní péče - dějiny a současnost.Hradec Králové,Gaudeamus 2007, 160 s., ISBN 978-80-7041-632-7.
ČEPELKA, Oldřich. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Liberec: Nadace Omega, 1997. 243 s., ISBN 80-902376-0-6.
HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press, 1996, 207 s., ISBN 80-85943-07-7.
KOTLER, Philip. Marketing management. Praha: Grada, 2001, 719 s., ISBN 80-247-0016-6.
SOUKALOVÁ, Radomila. Strategický marketing. Zlín: UTB ve Zlíně, 2005. 150 s. ISBN 80-7318-177-0.
SVOBODA, Václav. Public relations - moderně a účinně. Praha: Grada Publishing, 2009. 240 s. ISBN 978-80-247-2866-7.
ŠIMKOVÁ, Eva. Management a marketing v praxi neziskových organizací. Hradec Králové: Gaudeamus, 2006. 172 s. ISBN 80-7041-859-1.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb - efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing, 2008, 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9.
HOLMEROVÁ, I., Vybrané kapitoly z gerentologie. 2. vyd. Praha: Česká alzheimerovská společnost, 2003. 88 s. ISBN 80-86541-12-6.
MUHLPACHR, P. Gerontopedagogika. 1. vyd. Brno: MU, 2004. 203 s. ISBN 80-210-3345-2.
Přílohy volně vložené
1x CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky k obhajobě:
1. Str. 15 - "Podle P. Druckera je produktem neziskové organizace změněná lidská bytost". Vzhledem k tomu, že se této tezi v práci dál nevěnujete, mohla byste ji při obhajobě stručně přiblížit?
2. Str. 24 - " ? očekává se, že vzdělání, zdraví? budou zdarma". Mohly by MK být nástrojem k dosažení změny tohoto očekávání, postoje? Usnadnila by změna tohoto postoje zákazníků práci neziskových organizací?
3. Jen hypoteticky - jsou společensko-politické podmínky pro dosažení změny tohoto postoje příznivé? Jak významná by v tomto smyslu - podpoře idejí - mohla být úloha marketingových komunikací?
Studentka plně odpověděla na zadané otázky.