Předmětem mé bakalářské práce je v teoretické části charakteristika persvaze, reklamy, jejího vnímání, médií, dětí jako cílové skupiny a marketingový výzkum. V praktické části je předmětem dotazníkové šetření provedené mezi 152 žáky druhého stupně dvou základních škol v dubnu 2012. Na toto šetření navazuje analýza výstupů a vyjádření k za-daným cílům a výzkumným otázkám.
Anotace v angličtině
The subject of my thesis is the theoretical characteristics of persuasion, redeceptions, its perception, the media, children as target groups and marketing research. In the practical part is the subject of a survey conducted among 152 pupils of the second stage of two primary schools in April 2012. The investigation continues this analysis and opinion on the outputs, given the objectives and research questions.
Předmětem mé bakalářské práce je v teoretické části charakteristika persvaze, reklamy, jejího vnímání, médií, dětí jako cílové skupiny a marketingový výzkum. V praktické části je předmětem dotazníkové šetření provedené mezi 152 žáky druhého stupně dvou základních škol v dubnu 2012. Na toto šetření navazuje analýza výstupů a vyjádření k za-daným cílům a výzkumným otázkám.
Anotace v angličtině
The subject of my thesis is the theoretical characteristics of persuasion, redeceptions, its perception, the media, children as target groups and marketing research. In the practical part is the subject of a survey conducted among 152 pupils of the second stage of two primary schools in April 2012. The investigation continues this analysis and opinion on the outputs, given the objectives and research questions.
1. V teoretické části dle poznatků z odborné literatury charakterizujte pojmy reklama, psychologie reklamy, působení reklamy na děti a specifika cílové skupiny děti.
2. Uveďte zákony, které se týkají reklamy obecně a reklamy cílené na děti.
3. Vymezte cílovou skupinu, stanovte výzkumné otázky, sestavte dotazník a realizujte marketingový průzkum v cílové skupině.
4. Proveďte analýzu průzkumu a zhodnoťte výsledky ve vztahu k teoretickým poznatkům a výzkumným otázkám.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části dle poznatků z odborné literatury charakterizujte pojmy reklama, psychologie reklamy, působení reklamy na děti a specifika cílové skupiny děti.
2. Uveďte zákony, které se týkají reklamy obecně a reklamy cílené na děti.
3. Vymezte cílovou skupinu, stanovte výzkumné otázky, sestavte dotazník a realizujte marketingový průzkum v cílové skupině.
4. Proveďte analýzu průzkumu a zhodnoťte výsledky ve vztahu k teoretickým poznatkům a výzkumným otázkám.
Seznam doporučené literatury
BATKO, Andrzej; KOKY, Filip. Umění persvaze, aneb, Jazyk ovlivňování a manipulace : slova mohou být zbraní, působit jako droga a přinést bohatství. Gliwice : Helion, 2006. 160 s. ISBN 83-7361-938-0.
GÖTTLICHOVÁ, Marcela. Masová média a sociální reklama. Metody a prostředky přesvědčování v masových médiích. Sborník textů z mezinárodní vědecké konference. Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, Filoz. fakulta, 2005.
JIRÁK, Jan; KÖPPLOVÁ, Barbara. Média a společnost : Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. Vyd. 2. Praha : Portál, s.r.o., 2007. ISBN 978-80-7367-287-4.
PAVLŮ, Dušan. Dítě a reklama. Odborná konference, Zlín 28.5.2003 : 43. Mezinárodní festival filmů pro děti a mládež. Zlín : Amasia, 2003. ISBN 8023904175.
TELLIS, Gerard, J., Reklama a podpora prodeje. Praha : Grada Publishing, 2000. ISBN 80-7169-997-7.
VÁGNEROVÁ, M., Úvod do psychologie, Praha, Nakladatelství Karolinum 2002, ISBN 80-246-0015-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy : nové trendy a poznatky. 3., rozšířené a aktualizované vydání. Praha : Grada Publishing a.s., 2007. ISBN 978-80-247-2196-5.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie spotřebitele : Jak zákazníci nakupují. Praha : Grada Publishing a.s., 2004. ISBN 80-247-0393-9.
VYSEKALOVÁ, Jitka, MIKEŠ, Jiří. Reklama : Jak dělat reklamu. Praha : Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-2001-2
Seznam doporučené literatury
BATKO, Andrzej; KOKY, Filip. Umění persvaze, aneb, Jazyk ovlivňování a manipulace : slova mohou být zbraní, působit jako droga a přinést bohatství. Gliwice : Helion, 2006. 160 s. ISBN 83-7361-938-0.
GÖTTLICHOVÁ, Marcela. Masová média a sociální reklama. Metody a prostředky přesvědčování v masových médiích. Sborník textů z mezinárodní vědecké konference. Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, Filoz. fakulta, 2005.
JIRÁK, Jan; KÖPPLOVÁ, Barbara. Média a společnost : Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. Vyd. 2. Praha : Portál, s.r.o., 2007. ISBN 978-80-7367-287-4.
PAVLŮ, Dušan. Dítě a reklama. Odborná konference, Zlín 28.5.2003 : 43. Mezinárodní festival filmů pro děti a mládež. Zlín : Amasia, 2003. ISBN 8023904175.
TELLIS, Gerard, J., Reklama a podpora prodeje. Praha : Grada Publishing, 2000. ISBN 80-7169-997-7.
VÁGNEROVÁ, M., Úvod do psychologie, Praha, Nakladatelství Karolinum 2002, ISBN 80-246-0015-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy : nové trendy a poznatky. 3., rozšířené a aktualizované vydání. Praha : Grada Publishing a.s., 2007. ISBN 978-80-247-2196-5.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie spotřebitele : Jak zákazníci nakupují. Praha : Grada Publishing a.s., 2004. ISBN 80-247-0393-9.
VYSEKALOVÁ, Jitka, MIKEŠ, Jiří. Reklama : Jak dělat reklamu. Praha : Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-2001-2
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky k obhajobě-oponentka PhDr.S.Navrátilová:
Výsledky výzkumu k tématu persvaze, založeného na dotazníkovém šetření, kde děti (stejně jako dospělí) mohou odpovídat různě vzdáleně od faktického stavu, by bylo možné ověřit ještě dalšími metodami. Uveďte některé a komentujte.
Mediální chování dětí značně ovlivňují rodiče. Jak by bylo možné rodičům pomoci při tomto obtížném úkolu?
Student plně odpověděl na položené otázky.