Bakalářská práce se zabývá rodinou v pozici pečovatele.
Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část, doplněnou přílohami. Součástí praktic-ké části je výzkum zrealizovaný metodou dotazníku.
V teoretické části uvádím charakteristiku rodiny ve zdraví i v nemoci, v další části pak pečovatelskou funkcí rodiny ? problémy v péči o nemocné, psychohygienou, kurzy pro pečovatele či odlehčovacími službami. Třetí část je zaměřena na konflikty a problémy v péči o nemocného v domácím prostředí.
V praktické části pomocí dotazníkového šetření zjišťuji nejčastější problémy v péči o ne-mocného v domácím prostředí, kdo nejčastěji podává pečovatelům informace týkající se péče o nemocného. Dále zkoumám, zda pečovatelé relaxují a jakou formu relaxace upřednostňují.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the family in the position of the home-care.
The work is divided into a theoretical and practical part, supplemented with appendices. The research, done by the method of a questionnaire, is included in the practical part.
In the theoretical part, I mention the characteristics of the family in health and sickness and then I deal with the care function of the family - problems in the care of the sick people, psycho-hygiene, courses for home-nurses and relief services. The third part focuses on conflicts and problems in the care of the sick people in the domestic environment.
In the practical part, the most common problems in the care of the sick people in the do-mestic environment are found according to a questionnaire. I also investigate, who gives the home-nurses the information related to the care of the sick, the most often. I am inter-ested in whether the home-nurses relax and what form of relaxation they prefer.
Bakalářská práce se zabývá rodinou v pozici pečovatele.
Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část, doplněnou přílohami. Součástí praktic-ké části je výzkum zrealizovaný metodou dotazníku.
V teoretické části uvádím charakteristiku rodiny ve zdraví i v nemoci, v další části pak pečovatelskou funkcí rodiny ? problémy v péči o nemocné, psychohygienou, kurzy pro pečovatele či odlehčovacími službami. Třetí část je zaměřena na konflikty a problémy v péči o nemocného v domácím prostředí.
V praktické části pomocí dotazníkového šetření zjišťuji nejčastější problémy v péči o ne-mocného v domácím prostředí, kdo nejčastěji podává pečovatelům informace týkající se péče o nemocného. Dále zkoumám, zda pečovatelé relaxují a jakou formu relaxace upřednostňují.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the family in the position of the home-care.
The work is divided into a theoretical and practical part, supplemented with appendices. The research, done by the method of a questionnaire, is included in the practical part.
In the theoretical part, I mention the characteristics of the family in health and sickness and then I deal with the care function of the family - problems in the care of the sick people, psycho-hygiene, courses for home-nurses and relief services. The third part focuses on conflicts and problems in the care of the sick people in the domestic environment.
In the practical part, the most common problems in the care of the sick people in the do-mestic environment are found according to a questionnaire. I also investigate, who gives the home-nurses the information related to the care of the sick, the most often. I am inter-ested in whether the home-nurses relax and what form of relaxation they prefer.
V teoretické části definovat rodinu v oblasti zdraví a nemoci, dále péči o nemocného a její vliv na pečovatele.
V praktické části, formou dotazníku pro rodinné příslušníky, kteří pečují o nemocného, zjistit nejčastější problémy v péči o nemocného v domácím prostředí, zjistit, kdo nejčastěji podává pečovatelům informace týkající se péče o nemocného a zda pečovatelé relaxují či jakou formu relaxace upřednostňují.
Zásady pro vypracování
V teoretické části definovat rodinu v oblasti zdraví a nemoci, dále péči o nemocného a její vliv na pečovatele.
V praktické části, formou dotazníku pro rodinné příslušníky, kteří pečují o nemocného, zjistit nejčastější problémy v péči o nemocného v domácím prostředí, zjistit, kdo nejčastěji podává pečovatelům informace týkající se péče o nemocného a zda pečovatelé relaxují či jakou formu relaxace upřednostňují.
Seznam doporučené literatury
HAŠKOVCOVÁ, H., 2004. Manuálek sociální gerontologie. 1. vyd. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů. ISBN 80-7013-363-5.
HEGYI, L., 2005. Klinické a sociálne aspekty ošetrovania starších ľudí. Trnava: Slovac Academic Press, spol. s. r. o. ISBN 80-88908-80-9.
KALVACH, Z., ZADÁK, Z. et al., 2008. Geriatrické syndromy a geriatrický pacient. Praha: Grada publishing, s.r.o.ISBN 978-80-247-2490-4.
MARKOVÁ, M., 2010. Sestra a pacient v paliativní péči. Praha: Grada publishing, s.r.o. ISBN: 978-80-247-3171-1.
TOPINKOVÁ, E., 2005. Geriatrie pro praxi. Praha: Galén. ISBN 80-7262-365-6.
Seznam doporučené literatury
HAŠKOVCOVÁ, H., 2004. Manuálek sociální gerontologie. 1. vyd. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů. ISBN 80-7013-363-5.
HEGYI, L., 2005. Klinické a sociálne aspekty ošetrovania starších ľudí. Trnava: Slovac Academic Press, spol. s. r. o. ISBN 80-88908-80-9.
KALVACH, Z., ZADÁK, Z. et al., 2008. Geriatrické syndromy a geriatrický pacient. Praha: Grada publishing, s.r.o.ISBN 978-80-247-2490-4.
MARKOVÁ, M., 2010. Sestra a pacient v paliativní péči. Praha: Grada publishing, s.r.o. ISBN: 978-80-247-3171-1.
TOPINKOVÁ, E., 2005. Geriatrie pro praxi. Praha: Galén. ISBN 80-7262-365-6.
Přílohy volně vložené
DVD ROM, Abeceda pečovatelů
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Výstupem BP je Abeceda pečovatelů (Malý návod na to, jak pečovat o své blízké a být v pohodě). Vypracovala jste ho zcela samostatně? Poskytla jste tento návod pečovatelům? Pokud ano, jak na materiál reagovali? (dr. Dorková)
Byla tato ?Abeceda? již distribuována? (dr. Dorková)
V seznamu použité literatury mě zaujala publikace ?Škola pro snoubence a novomanžele? z roku 1976. Co konkrétně jste z této publikace čerpala? Svou odpověď zdůvodněte. (dr. Dorková)
Proč jste se respondentů ptala na jejich věk, vzdělání, stav, pracovní zařízení, zdravotní stav rodinného příslušníka? Ptala jste se pouze informativně nebo jste identifikovala nějaké vztahy a souvislosti s výsledky průzkumu? (doc. Kutnohorská)
Co vás vedlo ke zpracování tohoto tématu? (doc. Kutnohorská)
Vznikla ve vás nějaká představa ?modelu? jak tyto rodiny edukovat? (MUDr. Latta)
K obhajobě bakalářské práce nebyly ze strany komise žádné připomínky. Studentka reagovala na otázky oponentky a komise pohotově, správně.