Tato bakalářská práce nabízí ucelený náhled na ambientní média s cílem zvýšit úroveň po-vědomí o jejich významu i potenciálu a nabídnout jistá doporučení pro jejich realizaci. Cílem práce je pak především zhodnocení postavení ambientních médií na českém re-klamním trhu (jejich ukotvením v oblasti MK) skrze prováděný kvalitativní výzkum me-todou individuálních hloubkových rozhovorů s experty na kreativní a marketingovou ko-munikaci. Práce pátrá také po názorech a postojích zadavatelů reklamy k užití těchto netra-dičních nosičů sdělení. Součástí praktické části je v neposlední řadě klasifikace ambient-ních médií ve smyslu analýzy jednotlivých druhů ambientních médií včetně popisu vybra-ných exekucí pro demonstraci šíře možností ambientních médií z hlediska jejich formy.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis provides a comprehensive insight into the ambient media in order to increase the level of awareness of their significance and potential, and offer some recom-mendations for their realisation. The aim of the bachelor thesis is to evaluate the possition of ambient media on the Czech advertising market (their application in the MC) through the qualitative research performed by individual depth interviews with experts in the crea-tive and marketing communication. The work also barches for theattitudes and opinions of advertisers to use these non-traditional media communications. The part of the practical section, not least is the classification of ambient media in terms of each species description of picked executions selected to demonstrate the width of possibilities of ambient media in terms of their form
Klíčová slova
ambientní média, ambientní reklama, netradiční komunikace, inovativní média, interagující média
Tato bakalářská práce nabízí ucelený náhled na ambientní média s cílem zvýšit úroveň po-vědomí o jejich významu i potenciálu a nabídnout jistá doporučení pro jejich realizaci. Cílem práce je pak především zhodnocení postavení ambientních médií na českém re-klamním trhu (jejich ukotvením v oblasti MK) skrze prováděný kvalitativní výzkum me-todou individuálních hloubkových rozhovorů s experty na kreativní a marketingovou ko-munikaci. Práce pátrá také po názorech a postojích zadavatelů reklamy k užití těchto netra-dičních nosičů sdělení. Součástí praktické části je v neposlední řadě klasifikace ambient-ních médií ve smyslu analýzy jednotlivých druhů ambientních médií včetně popisu vybra-ných exekucí pro demonstraci šíře možností ambientních médií z hlediska jejich formy.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis provides a comprehensive insight into the ambient media in order to increase the level of awareness of their significance and potential, and offer some recom-mendations for their realisation. The aim of the bachelor thesis is to evaluate the possition of ambient media on the Czech advertising market (their application in the MC) through the qualitative research performed by individual depth interviews with experts in the crea-tive and marketing communication. The work also barches for theattitudes and opinions of advertisers to use these non-traditional media communications. The part of the practical section, not least is the classification of ambient media in terms of each species description of picked executions selected to demonstrate the width of possibilities of ambient media in terms of their form
Klíčová slova
ambientní média, ambientní reklama, netradiční komunikace, inovativní média, interagující média
1. Zdůvodněte výběr tématu. Proveďte rešerši dostupných sekundárních zdrojů. Zpracujte téma práce v teoretické rovině. Definujte/vymezte pojem ambientní média.
2. Stanovte cíle práce a metodiku postupu, formulujte výzkumné otázky.
3. Klasifikujte ambientní média, proveďte analýzu jednotlivých druhů a doložte na příkladech.
4. Realizujte kvalitativní výzkum týkající se postojů a názorů odborné veřejnosti z oblasti marketingových komunikací na ambientní média.
5. Vyvoďte konkrétní závěry. Zhodnoťte naplnění předem stanovených cílů a přínos práce.
Zásady pro vypracování
1. Zdůvodněte výběr tématu. Proveďte rešerši dostupných sekundárních zdrojů. Zpracujte téma práce v teoretické rovině. Definujte/vymezte pojem ambientní média.
2. Stanovte cíle práce a metodiku postupu, formulujte výzkumné otázky.
3. Klasifikujte ambientní média, proveďte analýzu jednotlivých druhů a doložte na příkladech.
4. Realizujte kvalitativní výzkum týkající se postojů a názorů odborné veřejnosti z oblasti marketingových komunikací na ambientní média.
5. Vyvoďte konkrétní závěry. Zhodnoťte naplnění předem stanovených cílů a přínos práce.
Seznam doporučené literatury
LEVINSON, Jay Conrad. Guerilla marketing: Nejúčinnější a finančně nenáročný marketing!. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2472-7.
PATALAS, Thomas. Guerrillový marketing: Jak s malým rozpočtem dosáhnout velkého úspěchu. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2484-3.
KRAUTSACK, Daniela a Thomas AUST. Cows in Jacket: Can ambient media fight the effect of mass media fragmentation?. ESOMAR WORLD RESEARCH PAPER, 2006.
FREY, Petr. Marketingová komunikace: nové trendy a jejich využití. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-129-1.
BURTENSHAW, Ken, Nik MAHON a Caroline BARFOOT. The Fundamentals of Creative Advertising. Lausanne (Switzerland): AVA Publishing, 2006. ISBN 978-2-940373-18-5.
LUCAS, Gavin. Guerrilla Advertising 2: More Unconventional Brand Communications. London: Laurence King, 2011. ISBN 978-1-85669-747-7.
Seznam doporučené literatury
LEVINSON, Jay Conrad. Guerilla marketing: Nejúčinnější a finančně nenáročný marketing!. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2472-7.
PATALAS, Thomas. Guerrillový marketing: Jak s malým rozpočtem dosáhnout velkého úspěchu. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2484-3.
KRAUTSACK, Daniela a Thomas AUST. Cows in Jacket: Can ambient media fight the effect of mass media fragmentation?. ESOMAR WORLD RESEARCH PAPER, 2006.
FREY, Petr. Marketingová komunikace: nové trendy a jejich využití. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-129-1.
BURTENSHAW, Ken, Nik MAHON a Caroline BARFOOT. The Fundamentals of Creative Advertising. Lausanne (Switzerland): AVA Publishing, 2006. ISBN 978-2-940373-18-5.
LUCAS, Gavin. Guerrilla Advertising 2: More Unconventional Brand Communications. London: Laurence King, 2011. ISBN 978-1-85669-747-7.
Přílohy volně vložené
1 DVD
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Pilík, Ph.D.):
1. Uveďte prosím základy výhody ambientních médií oproti virálnímu marketingu v internetovém prostředí a word-of-mouth v klasickém marketingovém prostředí.
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Můžete uvést (pokud existuje) konkrétní příklad využíván ambientních médií na Zlínsku?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Existuje nějaké typické ambientní médiu? V případě, že ano, které, v případě, že ne, proč ne?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.