Krizová komunikace může ovlivnit vnímání firmy veřejností a její důvěru v ní. Informace jsou totiž nejcennějším a nejrizikovějším produktem lidské činnosti, a největší roli hrají právě v krizové komunikaci. ?Krizová komunikace ve firmě ČEZ, a.s.? je tématem této bakalářské práce, u které jsou v teoretické části stanovena základní výcho-diska obsahující pojmy spojené s komunikací, public relations a krizovou komunikací, a popsány metody použité v části praktické. Praktická část zahrnuje vyčerpávající analýzu krizové komunikace firmy ČEZ, a.s.
Anotace v angličtině
Crisis communication can influence public perception of the company and its reputation. Information is both the most valuable and most critical product of human activities and plays a major role in the crisis communication. The topic of this bachelor thesis is "Crisis communication of ČEZ, a.s.". Its theoretical part defines basic concepts and definitions related to communication, public relations and crisis communication, and describes methods used in the practical part of the thesis. Practical part contains exhaustive analysis of crisis communication in the company ČEZ, a.s..
Klíčová slova
Komunikace, komunikační proces, integrovaná marketingová komunikace, Laswell, krizová komunikace, krize, PR, public relations, marketingová komunikace, komunikační mix, ČEZ, Skupina ČEZ, Ladislav Kříž, mediální analýza, krizová situace, hloubkový rozhovor, krizový manuál, média, sponzorování, politické strany, Schwarzenberg, interní dokument.
Klíčová slova v angličtině
Communication, communication process, integrated marketing communication, Laswell, crisis communication, crisis, PR, public relations, marketing communication, communication mix, ČEZ, CEZ group, Ladislav Kříž, media analysis, crisis situation, in ? depth interview, crisis manual, media, sponsorship, political parties, Schwarzenberg, internal document.
Rozsah průvodní práce
84
Jazyk
CZ
Anotace
Krizová komunikace může ovlivnit vnímání firmy veřejností a její důvěru v ní. Informace jsou totiž nejcennějším a nejrizikovějším produktem lidské činnosti, a největší roli hrají právě v krizové komunikaci. ?Krizová komunikace ve firmě ČEZ, a.s.? je tématem této bakalářské práce, u které jsou v teoretické části stanovena základní výcho-diska obsahující pojmy spojené s komunikací, public relations a krizovou komunikací, a popsány metody použité v části praktické. Praktická část zahrnuje vyčerpávající analýzu krizové komunikace firmy ČEZ, a.s.
Anotace v angličtině
Crisis communication can influence public perception of the company and its reputation. Information is both the most valuable and most critical product of human activities and plays a major role in the crisis communication. The topic of this bachelor thesis is "Crisis communication of ČEZ, a.s.". Its theoretical part defines basic concepts and definitions related to communication, public relations and crisis communication, and describes methods used in the practical part of the thesis. Practical part contains exhaustive analysis of crisis communication in the company ČEZ, a.s..
Klíčová slova
Komunikace, komunikační proces, integrovaná marketingová komunikace, Laswell, krizová komunikace, krize, PR, public relations, marketingová komunikace, komunikační mix, ČEZ, Skupina ČEZ, Ladislav Kříž, mediální analýza, krizová situace, hloubkový rozhovor, krizový manuál, média, sponzorování, politické strany, Schwarzenberg, interní dokument.
Klíčová slova v angličtině
Communication, communication process, integrated marketing communication, Laswell, crisis communication, crisis, PR, public relations, marketing communication, communication mix, ČEZ, CEZ group, Ladislav Kříž, media analysis, crisis situation, in ? depth interview, crisis manual, media, sponsorship, political parties, Schwarzenberg, internal document.
Zásady pro vypracování
1. Ná základě studia odborné literatury zpracujte teoretická východiska práce k tématu krizové komunikace.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému určete pracovní hypotézu.
3. Proveďte mediální analýzu současného stavu krizové komunikace ve firmě ČEZ, a.s.
4. Na základě výsledků analýzy verifikujte pracovní hypotézu, vyvoďte závěry a formulujte doporučení aplikovatelná v praxi.
Zásady pro vypracování
1. Ná základě studia odborné literatury zpracujte teoretická východiska práce k tématu krizové komunikace.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému určete pracovní hypotézu.
3. Proveďte mediální analýzu současného stavu krizové komunikace ve firmě ČEZ, a.s.
4. Na základě výsledků analýzy verifikujte pracovní hypotézu, vyvoďte závěry a formulujte doporučení aplikovatelná v praxi.
Seznam doporučené literatury
ANTUŠÁK, Emil a Zdeněk KOPECKÝ. Krizový management: krizová komunikace. Praha: Oeconomica, 2005. ISBN 80-245-0945-8.
NĚMEC, Petr . Komunikace v konfliktních a krizových situacích. Vyd. 1. Praha : Management press, Ringier ČR, a.s., 1999. ISBN 80-85943-66-2.
POSPÍŠIL, Pavel. Efektivní Public Relations a media relations. 1. Praha: Computer press, 2002. ISBN 80-7226-823-6.
SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. 1. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006. ISBN 80-247-0564-8.
VYMĚTAL, Štěpán. Krizová komunikace : A komunikace rizika. 1. Praha : Grada Publishing, a.s., 2009. 176 s. ISBN 978-80-247-2510-9.
Seznam doporučené literatury
ANTUŠÁK, Emil a Zdeněk KOPECKÝ. Krizový management: krizová komunikace. Praha: Oeconomica, 2005. ISBN 80-245-0945-8.
NĚMEC, Petr . Komunikace v konfliktních a krizových situacích. Vyd. 1. Praha : Management press, Ringier ČR, a.s., 1999. ISBN 80-85943-66-2.
POSPÍŠIL, Pavel. Efektivní Public Relations a media relations. 1. Praha: Computer press, 2002. ISBN 80-7226-823-6.
SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. 1. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006. ISBN 80-247-0564-8.
VYMĚTAL, Štěpán. Krizová komunikace : A komunikace rizika. 1. Praha : Grada Publishing, a.s., 2009. 176 s. ISBN 978-80-247-2510-9.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky k obhajobě-oponent Mgr.O.Šuch:
1. Jakým způsobem navrhujete reagovat v případě, že společnost je vystavena několika krizovým tématům týdně? Jsou adekvátní reakcí tiskové konference, tiskové zprávy?
2. Jak komunikovat pozitivní zprávy v situaci, kdy media chtějí (a některým typům společností automaticky přiřazují) zprávy zlé?
3. Když státem vlastněná společnost vykáže za období X vyšší zisk než za stejné období minulý rok, je to dobrá nebo špatná zpráva? Jak bude reagovat premiér, jak zákazník této společnosti, burzovní analytik, čtenář Blesku, čtenář Hospodářských novin?
Studentka plně a správě odpověděla na položené otázky.