Bakalářská práce se zabývá analýzou marketingové strategie nejvýznamnějších mobilních operačních systémů na trhu - Android, iOS a Windows Phone. S tím spojeným srovnáním, zhodnocením a deskripcí marketingové strategie jejich výrobců - Google, Apple a Micro-soft. Na základě těchto analýz, závěr práce obsahuje návrhy na změny a vylepšení v marketingové strategii zmíněných mobilních operačních systémů a jejich výrobců.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis deals with analysis of marketing strategies leading mobile operating systems on the market - Android, iOS and Windows Phone. With the associated compari-son, evaluation and description of the marketing strategy of the manufacturer - Google, Apple and Microsoft. Based on these analyzes, the conclusion of the thesis describes suggestions for changes and improvements in the marketing strategy of these mobile operating systems and their manufacturers.
Klíčová slova
mobilní operační systém, marketingová strategie, software, hardware, smartphone, mobilní přístroj, tablet, marketingová komunikace, Android, iPhone, trh mobilních operačních systémů
Klíčová slova v angličtině
mobile operating system, marketing strategy, software, hardware, smartphone, mobile de-vice, tablet, marketing communication, Android, iPhone, mobile operating systems market
Rozsah průvodní práce
93 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá analýzou marketingové strategie nejvýznamnějších mobilních operačních systémů na trhu - Android, iOS a Windows Phone. S tím spojeným srovnáním, zhodnocením a deskripcí marketingové strategie jejich výrobců - Google, Apple a Micro-soft. Na základě těchto analýz, závěr práce obsahuje návrhy na změny a vylepšení v marketingové strategii zmíněných mobilních operačních systémů a jejich výrobců.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis deals with analysis of marketing strategies leading mobile operating systems on the market - Android, iOS and Windows Phone. With the associated compari-son, evaluation and description of the marketing strategy of the manufacturer - Google, Apple and Microsoft. Based on these analyzes, the conclusion of the thesis describes suggestions for changes and improvements in the marketing strategy of these mobile operating systems and their manufacturers.
Klíčová slova
mobilní operační systém, marketingová strategie, software, hardware, smartphone, mobilní přístroj, tablet, marketingová komunikace, Android, iPhone, trh mobilních operačních systémů
Klíčová slova v angličtině
mobile operating system, marketing strategy, software, hardware, smartphone, mobile de-vice, tablet, marketing communication, Android, iPhone, mobile operating systems market
Zásady pro vypracování
1. Představte a popište teoretickou část daného tématu.
2. Definujte metody práce, stanovte hypotézy a cíle práce.
3. Charakterizujte mobilní operační systémy. Konkretizujte operační systémy společnosti Apple, Microsoft a Google. Analyzujte marketingovou strategii daných operačních systémů.
4. Porovnejte marketingové strategie vybraných mobilních operačních systémů, pomocí marketingového výzkumu, hloubkového rozhovoru, zhodnoťte klady a zápory a současný stav vybraných operačních systémů.
5. Na základě výsledků marketingového výzkumu a analýzy mobilních operačních systémů navrhněte další vývoj, navrhněte možné změny a popište důvody, které k těmto návrhům vedly.
Zásady pro vypracování
1. Představte a popište teoretickou část daného tématu.
2. Definujte metody práce, stanovte hypotézy a cíle práce.
3. Charakterizujte mobilní operační systémy. Konkretizujte operační systémy společnosti Apple, Microsoft a Google. Analyzujte marketingovou strategii daných operačních systémů.
4. Porovnejte marketingové strategie vybraných mobilních operačních systémů, pomocí marketingového výzkumu, hloubkového rozhovoru, zhodnoťte klady a zápory a současný stav vybraných operačních systémů.
5. Na základě výsledků marketingového výzkumu a analýzy mobilních operačních systémů navrhněte další vývoj, navrhněte možné změny a popište důvody, které k těmto návrhům vedly.
Seznam doporučené literatury
Foret, Miroslav. 2003. Marketing - základy a principy. Brno : Computer Press, 2003. ISBN 80-722-6888-0.
Keřkovský, Miloslav a Vykypěl, Oldřich. 2006. Strategické řízení: teorie pro praxi. 2. vyd. Praha : C.H. Beck pro praxi, 2006. ISBN 80-717-9453-8.
Kotler, Philip. 1992. Marketing a management. Děčín : Victoria Publishing, a.s., 1992. ISBN 80-85605-08-2.
Seznam doporučené literatury
Foret, Miroslav. 2003. Marketing - základy a principy. Brno : Computer Press, 2003. ISBN 80-722-6888-0.
Keřkovský, Miloslav a Vykypěl, Oldřich. 2006. Strategické řízení: teorie pro praxi. 2. vyd. Praha : C.H. Beck pro praxi, 2006. ISBN 80-717-9453-8.
Kotler, Philip. 1992. Marketing a management. Děčín : Victoria Publishing, a.s., 1992. ISBN 80-85605-08-2.
Přílohy volně vložené
1 CD-ROM
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Pilík, PhD.):
1.Ve SWOT analýze společnosti Apple Inc. uvádíte v části Příležitosti "Vytvořená image". Zároveň ji uvádíte v Hrozbách. Jak byste to vysvětlil? Nemohla by image být i v Silných stránkách společnosti?
Student plně odpověděl na položenou otázku.
2.Váš vzorek respondentů tvořili tři studenti VŠ ve věku 23, 24 a 26 let. Myslíte, že je to vhodně zvolený vzorek? Proč jste nevolil jiné složení vzorku respondentů?
Student plně odpověděl na položenou otázku.
3.Proč jste údaje ze serveru Statcounter.com uvedl jako kvantitativní marketingový výzkum?
Student plně odpověděl na položenou otázku.
V posudku vedoucího byly položeny následující otázky(Šula, Mgr.):
1. Dokážete odhadnout poměrově objem komunikace u jednotlivých značek? Např. v ČR?
Student plně odpověděl na položenou otázku.
2. Jaké apely používají analyzované operační systémy v komunikaci?
Student plně odpověděl na položenou otázku.