Cílem teoretické části této bakalářské práce je popsání marketingového prostředí vysoké školy a vlivů na její chod. Dále teoretická část práce obsahuje popsání metod měření Public Relations, výhody i nevýhody jednotlivých metod a názory na možnosti měření odborníků v oblasti PR.
Praktická část bakalářské práce vychází z poznatků teoretické části práce a jejím cílem je provedení mediální analýzy Univerzity Karlovy v Praze a zhodnocení jejího vlivu na cel-kový mediální obraz univerzity pomocí vydávání tisových zpráv.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to document the marketing environment of the University and elements that influence it´s function. Theoretical part of this thesis includes the de-scription of Public Relations measuring methods, pros and cons thereof and the PR special-ist´s opinions on various options of measurement.
Practical part of this thesis builds on the findings of theoretical part and is aimed to com-pose the media analysis of the Charles University in Prague and to find out it´s influence on the overall media image of the University through the press releases.
Klíčová slova
Public Relations, metody měření PR, mediální analýza, marketingové prostředí vysoké školy, Univerzita Karlova v Praze
Klíčová slova v angličtině
Public Relations, PR measuring methods, media analysis, marketing environment of the University, Charles University in Prague
Rozsah průvodní práce
60 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem teoretické části této bakalářské práce je popsání marketingového prostředí vysoké školy a vlivů na její chod. Dále teoretická část práce obsahuje popsání metod měření Public Relations, výhody i nevýhody jednotlivých metod a názory na možnosti měření odborníků v oblasti PR.
Praktická část bakalářské práce vychází z poznatků teoretické části práce a jejím cílem je provedení mediální analýzy Univerzity Karlovy v Praze a zhodnocení jejího vlivu na cel-kový mediální obraz univerzity pomocí vydávání tisových zpráv.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to document the marketing environment of the University and elements that influence it´s function. Theoretical part of this thesis includes the de-scription of Public Relations measuring methods, pros and cons thereof and the PR special-ist´s opinions on various options of measurement.
Practical part of this thesis builds on the findings of theoretical part and is aimed to com-pose the media analysis of the Charles University in Prague and to find out it´s influence on the overall media image of the University through the press releases.
Klíčová slova
Public Relations, metody měření PR, mediální analýza, marketingové prostředí vysoké školy, Univerzita Karlova v Praze
Klíčová slova v angličtině
Public Relations, PR measuring methods, media analysis, marketing environment of the University, Charles University in Prague
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerži z dané oblasti a formulujte teoretická východiska pro analytickou část.
2. Vymezte cíl bakalářské práce a formulujte problémové okruhy.
3. Proveďte analýzu dostupných metod měření Public Relations a postavení mediální analýzy v měření PR.
4. Realizujte mediální analýzu monitoringu médií vybrané univerzity za stanovené období a porovnejte se zveřejněnými tiskovými zprávami.
5. Zhodnoťte výsledky monitoringu, splnění cílů a formulujte závěry.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerži z dané oblasti a formulujte teoretická východiska pro analytickou část.
2. Vymezte cíl bakalářské práce a formulujte problémové okruhy.
3. Proveďte analýzu dostupných metod měření Public Relations a postavení mediální analýzy v měření PR.
4. Realizujte mediální analýzu monitoringu médií vybrané univerzity za stanovené období a porovnejte se zveřejněnými tiskovými zprávami.
5. Zhodnoťte výsledky monitoringu, splnění cílů a formulujte závěry.
Seznam doporučené literatury
BAJČAN, Roman. Techniky public relations: aneb, Jak pracovat s médii. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2003. ISBN 80-7261-096-1.
FTOREK, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2678-6.
LATTIMORE, Dan, Otis BASKIN, Suzette HEIMAN a Elizabeth TOTH. Public Relations: The Profession and the Practice. 1. edition. Washington: McGraw-Hill Humanities, 2008. ISBN 978-0073378879.
L´ETANG, Jacquie. Public relations: základní teorie, praxe, kritické přístupy. 1. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-596-7.
SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2866-7.
Seznam doporučené literatury
BAJČAN, Roman. Techniky public relations: aneb, Jak pracovat s médii. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2003. ISBN 80-7261-096-1.
FTOREK, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2678-6.
LATTIMORE, Dan, Otis BASKIN, Suzette HEIMAN a Elizabeth TOTH. Public Relations: The Profession and the Practice. 1. edition. Washington: McGraw-Hill Humanities, 2008. ISBN 978-0073378879.
L´ETANG, Jacquie. Public relations: základní teorie, praxe, kritické přístupy. 1. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-596-7.
SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2866-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Kamas):
1. Jsou dle vašeho názoru čtyři měsíce sběru mediálních výstupů pro analýzu tohoto typu dostatečné? Například ve vztahu k potenciálním zákazníkům - uchazečům. Jakou roli v tom hraje právě zvolené období říjen až únor?
Odpověď: Studentka odpověděla na položenou otázku.
2. Proč doporučujete zvýšení frekvence vydávání tiskových zpráv, když mediální odezva na ně je doposud velmi nízká?
Odpověď: Studentka odpověděla na položenou otázku.
3. Jaký vliv má kvalita zpracování tiskové zprávy na její publikování?
Odpověď: Studentka odpověděla na položenou otázku.
Doplňující otázky byly částečně zodpovězeny v rámci diskuse s komisí (prof. Pavelka, Bačuvčík, Ph.D.). Prof. Pavelka diskutoval využití proměnných v kódovací knize.