Předložená bakalářská práce se zabývá tématem nástrojů podpory prodeje v maloobchodech a jejich účinky na konečném nákupním rozhodnutí. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část vychází z odborné literatury, definuje základní pojmy a koncepty, které jsou dále používány. Práce se krátce věnuje marketingovému mixu, komunikačnímu mixu, integrované marketingové komunikaci a maloobchodu. Konkrétněji pojednává o podpoře prodeje, představuje cíle, důvody a formy podpory prodeje využívané v maloobchodním prodeji a o nákupním chování. V praktické části jsou vyhodnoceny vybrané výzkumy týkající se podpory prodeje v maloobchodech z pohledu zadavatelů POP reklamy a zástupců maloobchodu. Stěžejním bodem praktické části jsou zápisy asistovaných nákupů, jejich vyhodnocení, závěry plynoucí z tohoto průzkumu a doporučení.
Anotace v angličtině
Presented bachelor thesis is dealing with topic of product promotion in retails and its effects to final decision in shopping process. Thesis is divided into theoretical and practical part. Theoretical part is based on academic literature and defines basic meanings and concepts which are consequently used. Thesis is shortly dealing with marketing mix, communication mix, integrated marketing communication and deals with retail. Specifically is thesis about sales promotion, represents aims, reasons and forms of sales promotion used in retail sales and deals with consumer behavior. In practical part are evaluated chosen researches related with sales promotion in retail from point of view of POP advertisement client and retails assistants. Crucial point of practical part is transcripts of assisted shopping, evaluating of those, arisen conclusions and recommendation.
Klíčová slova
in-store komunikace, maloobchod, nákupní chování, podpora prodeje, POP prostředky
Klíčová slova v angličtině
in store communication, retail, consumer behavior, sales promotion, POP tools
Rozsah průvodní práce
60 s. (90 798 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená bakalářská práce se zabývá tématem nástrojů podpory prodeje v maloobchodech a jejich účinky na konečném nákupním rozhodnutí. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část vychází z odborné literatury, definuje základní pojmy a koncepty, které jsou dále používány. Práce se krátce věnuje marketingovému mixu, komunikačnímu mixu, integrované marketingové komunikaci a maloobchodu. Konkrétněji pojednává o podpoře prodeje, představuje cíle, důvody a formy podpory prodeje využívané v maloobchodním prodeji a o nákupním chování. V praktické části jsou vyhodnoceny vybrané výzkumy týkající se podpory prodeje v maloobchodech z pohledu zadavatelů POP reklamy a zástupců maloobchodu. Stěžejním bodem praktické části jsou zápisy asistovaných nákupů, jejich vyhodnocení, závěry plynoucí z tohoto průzkumu a doporučení.
Anotace v angličtině
Presented bachelor thesis is dealing with topic of product promotion in retails and its effects to final decision in shopping process. Thesis is divided into theoretical and practical part. Theoretical part is based on academic literature and defines basic meanings and concepts which are consequently used. Thesis is shortly dealing with marketing mix, communication mix, integrated marketing communication and deals with retail. Specifically is thesis about sales promotion, represents aims, reasons and forms of sales promotion used in retail sales and deals with consumer behavior. In practical part are evaluated chosen researches related with sales promotion in retail from point of view of POP advertisement client and retails assistants. Crucial point of practical part is transcripts of assisted shopping, evaluating of those, arisen conclusions and recommendation.
Klíčová slova
in-store komunikace, maloobchod, nákupní chování, podpora prodeje, POP prostředky
Klíčová slova v angličtině
in store communication, retail, consumer behavior, sales promotion, POP tools
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska práce ve vztahu k marketingovému mixu, nákupnímu chování a podpoře prodeje. Definujte cíle a metody práce.
2. Analyzujte dostupné výzkumy týkající se efektivity nástrojů podpory prodeje ve vztahu ke spotřebiteli.
3. Navrhněte a realizujte vlastní průzkum. V průzkumu získejte informace týkající se efektivity nástrojů podpory prodeje ve vztahu ke spotřebiteli.
4. Zhodnoťte přínos práce a její využitelnost v praxi.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska práce ve vztahu k marketingovému mixu, nákupnímu chování a podpoře prodeje. Definujte cíle a metody práce.
2. Analyzujte dostupné výzkumy týkající se efektivity nástrojů podpory prodeje ve vztahu ke spotřebiteli.
3. Navrhněte a realizujte vlastní průzkum. V průzkumu získejte informace týkající se efektivity nástrojů podpory prodeje ve vztahu ke spotřebiteli.
4. Zhodnoťte přínos práce a její využitelnost v praxi.
Seznam doporučené literatury
BOČEK, Martin, Daniel JESENSKÝ a Daniela KROFIÁNOVÁ. POP - In-store komunikace v praxi: trendy a nástroje marketingu v místě prodeje. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2840-7.
HORŇÁK, Pavel et al. Marketingová komunikácia. Bratislava: Book & book, 2007. ISBN 978-80-969099-5-7.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Přeložili Štěpánka ČERNÁ, Viktor FAKTOR a Tomáš JUPPA. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
PELSMACKER, Patrick De, Maggie GEUENS a Joeri Van den BERGH. Marketingová komunikace. Přeložila Vlasta ŠAFAŘÍKOVÁ. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0254-1.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie spotřebitele: jak zákazníci nakupují. Praha: Grada, 2004. ISBN 8024703939.
Seznam doporučené literatury
BOČEK, Martin, Daniel JESENSKÝ a Daniela KROFIÁNOVÁ. POP - In-store komunikace v praxi: trendy a nástroje marketingu v místě prodeje. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2840-7.
HORŇÁK, Pavel et al. Marketingová komunikácia. Bratislava: Book & book, 2007. ISBN 978-80-969099-5-7.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Přeložili Štěpánka ČERNÁ, Viktor FAKTOR a Tomáš JUPPA. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
PELSMACKER, Patrick De, Maggie GEUENS a Joeri Van den BERGH. Marketingová komunikace. Přeložila Vlasta ŠAFAŘÍKOVÁ. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0254-1.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie spotřebitele: jak zákazníci nakupují. Praha: Grada, 2004. ISBN 8024703939.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Zavřelová, Ph.D.):
Jak jsou závěry/výsledky práce s uvedeným vzorkem respondentů přenositelné a zevšeobecňující pro další rozvoj prvků POS?
Studentka odpověděla na položenou otázku.
Čím je specifické nákupní chování uváděného vzorku respondentů? (např. určitý výrazný faktor nepřítomný u jiných typů/vzorků respondentů)
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
Co ovlivňuje nákupní chování jedince v místě prodeje/nákupu?
Studentka dostatečně odpověděla na položenou otázku.
Doplňující otázka:
doc. Štarchoň - Jaký je rozdíl mezi POP a POS?
Studentka nastínila rozdíly a odpověděla na položenou otázku.