Tato bakalářská práce se zabývá problematikou využití nástrojů PR v rámci komunikační strategie realitních kanceláří. Teoretická část vymezuje základní pojmy Public relations a specifika komunikace v oblasti realitního trhu. V rámci praktické části byly stanoveny hypotézy ohledně efektivního využívání nástrojů PR, jejichž platnost je ověřována monitoringem tisku a hloubkovými rozhovory. Na základě analýzy všech částí výzkumu byla provedena SWOT analýza a navržena doporučení pro efektivní využívání PR ve zvolené organizaci.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the use of PR tools in the communication strategy of Real Estate Agency. The theoretical part defines the basic terms of Public relations and communication specification of real estate market. The practical part set hypotheses about effective use of PR tools whose validity is being verified by monitoring the press and in-depth interviews. Based on analysis of all parts of the research was carried out SWOT analysis and proposed recommendations for the effective use of PR in the selected organization.
Klíčová slova
Komunikační strategie, Public relations, Interní komunikace, Media relations, Realitní kancelář, Realitní makléř, On-line komunikace, Blog.
Klíčová slova v angličtině
Communication Strategy, Public relations, Internal Communications, Media relations, Real Estate Agency, Real Estate Broker, On-line communication, Blog.
Rozsah průvodní práce
79 s
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou využití nástrojů PR v rámci komunikační strategie realitních kanceláří. Teoretická část vymezuje základní pojmy Public relations a specifika komunikace v oblasti realitního trhu. V rámci praktické části byly stanoveny hypotézy ohledně efektivního využívání nástrojů PR, jejichž platnost je ověřována monitoringem tisku a hloubkovými rozhovory. Na základě analýzy všech částí výzkumu byla provedena SWOT analýza a navržena doporučení pro efektivní využívání PR ve zvolené organizaci.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the use of PR tools in the communication strategy of Real Estate Agency. The theoretical part defines the basic terms of Public relations and communication specification of real estate market. The practical part set hypotheses about effective use of PR tools whose validity is being verified by monitoring the press and in-depth interviews. Based on analysis of all parts of the research was carried out SWOT analysis and proposed recommendations for the effective use of PR in the selected organization.
Klíčová slova
Komunikační strategie, Public relations, Interní komunikace, Media relations, Realitní kancelář, Realitní makléř, On-line komunikace, Blog.
Klíčová slova v angličtině
Communication Strategy, Public relations, Internal Communications, Media relations, Real Estate Agency, Real Estate Broker, On-line communication, Blog.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce se zaměřením na využití PR nástrojů na realitním trhu, definujte cíl práce a pracovní hypotézu.
2. Analyzujte současný stav využití PR nástrojů v komunikační strategii zvolené realitní kanceláře, zpracujte marketingový průzkum u zvolené cílové skupiny, zpracujte mediální analýzu předem zvolených médií v určitém časovém období.
3. Na základě analýzy a zjištěných výsledků průzkumu definujte slabá místa využití PR nástrojů ve zvolené realitní kanceláři a navrhněte opatření realizovatelné v praxi.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce se zaměřením na využití PR nástrojů na realitním trhu, definujte cíl práce a pracovní hypotézu.
2. Analyzujte současný stav využití PR nástrojů v komunikační strategii zvolené realitní kanceláře, zpracujte marketingový průzkum u zvolené cílové skupiny, zpracujte mediální analýzu předem zvolených médií v určitém časovém období.
3. Na základě analýzy a zjištěných výsledků průzkumu definujte slabá místa využití PR nástrojů ve zvolené realitní kanceláři a navrhněte opatření realizovatelné v praxi.
Seznam doporučené literatury
NĚMEC, Petr. Public relations: praxe komunikace s veřejností. 1. vyd. Praha: Management Press, 1996, 167 s. ISBN 8085943204.
CAYWOOD, Clarke L. Public relations: řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003, 600 s. ISBN 8072268864.
SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2009, 239 s. ISBN 978-80-247-2866-7.
L´ETANG, Jacquie. Public relations: Základní teorie, praxe. kritické přístupy. Praha: Portál s.r.o., 2009, 344 s. ISBN 978-80-7367-596-7.
FTOREK, Josef. Public relations jako ovlivňování mínění 2.,rozšíř. vyd. Praha: Grada, 2009, 195 s. ISBN 978-80-247-2678-6.
Seznam doporučené literatury
NĚMEC, Petr. Public relations: praxe komunikace s veřejností. 1. vyd. Praha: Management Press, 1996, 167 s. ISBN 8085943204.
CAYWOOD, Clarke L. Public relations: řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003, 600 s. ISBN 8072268864.
SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2009, 239 s. ISBN 978-80-247-2866-7.
L´ETANG, Jacquie. Public relations: Základní teorie, praxe. kritické přístupy. Praha: Portál s.r.o., 2009, 344 s. ISBN 978-80-7367-596-7.
FTOREK, Josef. Public relations jako ovlivňování mínění 2.,rozšíř. vyd. Praha: Grada, 2009, 195 s. ISBN 978-80-247-2678-6.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky k obhajobě-oponent PhDr.V.Svoboda:
1. Skutečně se studentka ztotožňuje s citací na str. 21, že: " ? je důležité podotknout, že při komunikaci s médii lze kontrolovat proces, nikoli výsledek". K čemu potom slouží monitoring publicity a další marketingové či mediální výzkumy media relations?
2. Mezi neosobní prostředky interní komunikace nezahrnula autorka podnikové výstavky. Proč?
3. Etika práce realitních kanceláří je zejména ve velkých městech značně problémová. Má realitní kancelář Zvonek formulovaný etický kodex podnikání? Pokud ano, jak funguje a ovlivňuje image podniku?
Studentka plně odpověděla na položené otázky.