Má bakalářská práce je zaměřena na práci sester v léčebnách dlouhodobě nemocných, a to z pohledu studenta.
Práce obsahuje teoretickou a praktickou část.
V teoretické části jsou vymezeny pojmy gerontologie, geriatrie, proces stárnutí a stáři. Dále je specifikována struktura a způsoby zajištění dlouhodobé péče v historických souvislostech. Poslední kapitola se zabývá specifiky a odlišnostmi ošetřovatelské péče v léčebnách dlouhodobě nemocných.
V praktické části pomocí dotazníkového šetření jsou srovnány zkušenosti studentů s praxí v léčebnách dlouhodobě nemocných.
Anotace v angličtině
My bachelor thesis concentrates on the work of nurses at the long-term care facilities from a student nurse perspective.
This thesis consists of two parts, theoretical and practical.
The theoretical part defines the concepts of Gerontology, Geriatrics, the process of aging and old age. Further it specifies the structure and ways of provision of long-term care in a historical context. The last chapter presents the specifics and differences of a nursing care at long-term care facilities.
In the practical part, by means of a questionnaire survey, are compared the students? experience to the real practice at the long-term care facilities.
Keywords: Gerontology, Geriatrics, long-term care, questionnaire survey, aging, old age, nursing care.
Rozsah průvodní práce
88 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Má bakalářská práce je zaměřena na práci sester v léčebnách dlouhodobě nemocných, a to z pohledu studenta.
Práce obsahuje teoretickou a praktickou část.
V teoretické části jsou vymezeny pojmy gerontologie, geriatrie, proces stárnutí a stáři. Dále je specifikována struktura a způsoby zajištění dlouhodobé péče v historických souvislostech. Poslední kapitola se zabývá specifiky a odlišnostmi ošetřovatelské péče v léčebnách dlouhodobě nemocných.
V praktické části pomocí dotazníkového šetření jsou srovnány zkušenosti studentů s praxí v léčebnách dlouhodobě nemocných.
Anotace v angličtině
My bachelor thesis concentrates on the work of nurses at the long-term care facilities from a student nurse perspective.
This thesis consists of two parts, theoretical and practical.
The theoretical part defines the concepts of Gerontology, Geriatrics, the process of aging and old age. Further it specifies the structure and ways of provision of long-term care in a historical context. The last chapter presents the specifics and differences of a nursing care at long-term care facilities.
In the practical part, by means of a questionnaire survey, are compared the students? experience to the real practice at the long-term care facilities.
Keywords: Gerontology, Geriatrics, long-term care, questionnaire survey, aging, old age, nursing care.
Zásady pro vypracování
V teoretické části se zaměřit na proces stárnutí a vysvětlit rozdíly mezi pojmy geriatrie a gerontologie. Popsat historii dlouhodobé péče, upřesnit strukturu a způsoby zajištění geriatrické péče. Specifikovat odlišnosti ošetřovatelské péče u klientů v léčebně pro dlouhodobě nemocné.
V praktické části zjistit metodou dotazníkového šetření povědomí studentů o specifikách práce sestry v léčebnách dlouhodobě nemocných. Zjistit a porovnat zkušenosti studentů UTB ve Zlíně, oboru Všeobecná sestra, a Katolické univerzity v Ružomberku, oboru Ošetřovatelství s průběhem odborné praxe v léčebně pro dlouhodobě nemocné. S výsledky šetření seznámit odbornou veřejnost.
Zásady pro vypracování
V teoretické části se zaměřit na proces stárnutí a vysvětlit rozdíly mezi pojmy geriatrie a gerontologie. Popsat historii dlouhodobé péče, upřesnit strukturu a způsoby zajištění geriatrické péče. Specifikovat odlišnosti ošetřovatelské péče u klientů v léčebně pro dlouhodobě nemocné.
V praktické části zjistit metodou dotazníkového šetření povědomí studentů o specifikách práce sestry v léčebnách dlouhodobě nemocných. Zjistit a porovnat zkušenosti studentů UTB ve Zlíně, oboru Všeobecná sestra, a Katolické univerzity v Ružomberku, oboru Ošetřovatelství s průběhem odborné praxe v léčebně pro dlouhodobě nemocné. S výsledky šetření seznámit odbornou veřejnost.
Seznam doporučené literatury
KALVACH, Zdeněk, 2008. Geriatrické syndromy a geriatrický pacient. Vyd. 1. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2490-4.
KLEVETOVÁ, Dana a Irena DLABALOVÁ, 2008. Motivační prvky při práci se seniory. Vyd. 1. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2169-9.
KUBEŠOVÁ, Hana a Lubomír HOUDEK, 2009. Akutní stavy v geriatrii. Vyd. 1. Praha: Galén. ISBN 978-80-7262-620-5.
MALÍKOVÁ, Eva, 2010. Péče o seniory v pobytových sociálních zařízeních. Vyd. 1. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3148-3.
MINIBERGEROVÁ, Lenka a Jiří DUŠEK, 2006. Vybrané kapitoly z psychologie pro zdravotníky pracující se seniory. Vyd. 1. Brno: NCO NZO. ISBN 80-7013-436-4.
SCHULER, Matthias a Peter OSTER, 2010. Geriatrie od A do Z pro sestry. Vyd. 1. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3013-4.
TOPINKOVÁ, Eva, 2005. Geriatrie pro praxi. Vyd. 1. Praha: Galén. ISBN 80-7262-365-6.
Seznam doporučené literatury
KALVACH, Zdeněk, 2008. Geriatrické syndromy a geriatrický pacient. Vyd. 1. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2490-4.
KLEVETOVÁ, Dana a Irena DLABALOVÁ, 2008. Motivační prvky při práci se seniory. Vyd. 1. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2169-9.
KUBEŠOVÁ, Hana a Lubomír HOUDEK, 2009. Akutní stavy v geriatrii. Vyd. 1. Praha: Galén. ISBN 978-80-7262-620-5.
MALÍKOVÁ, Eva, 2010. Péče o seniory v pobytových sociálních zařízeních. Vyd. 1. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3148-3.
MINIBERGEROVÁ, Lenka a Jiří DUŠEK, 2006. Vybrané kapitoly z psychologie pro zdravotníky pracující se seniory. Vyd. 1. Brno: NCO NZO. ISBN 80-7013-436-4.
SCHULER, Matthias a Peter OSTER, 2010. Geriatrie od A do Z pro sestry. Vyd. 1. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3013-4.
TOPINKOVÁ, Eva, 2005. Geriatrie pro praxi. Vyd. 1. Praha: Galén. ISBN 80-7262-365-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Proč jste se rozhodla spolupracovat na průzkumu s Katolickou univerzitou v Ružomberku? (dr. Krátká)
Jak by mohly být ještě využity výsledky šetření? Uveďte konkrétní příklady. (dr. Krátká)
Jaká negativní a pozitivní odpověď vás překvapila? (Mgr. Gajzlerová)
Obhajoba bakalářské práce byla přesvědčivá a úplná. Na otázky vedoucího, oponenta a komise studentka odpovídala pohotově, věcně a správně.