Téma mé bakalářské práce je ,,Specifika ošetřovatelské péče u dítěte s poruchou autistického spektra?. Skládá se z části teoretické a praktické. V teoretické části definuji poruchy autistického spektra (PAS). Dále seznámím čtenáře s historickým vývojem, se specifickými projevy, diagnostikou a léčbou tohoto onemocnění. Praktická část je realizována formou rozhovorů s rodiči dětí s PAS. Hlavním účelem výzkumu je zjistit, jak se PAS projevoval u jejich dítěte, kdy byl diagnostikován, jaké specifické potřeby má jejich dítě, jaký je přístup zdravotnických pracovníků k nim a jejich dětem.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with specifics of nursing care for childwith autistic spectrum disorder. It is comprised of two parts, theoretical and practical. The theoretical part defines autism spectrum disorders (ASD) and the readers are introduced with historical develop-ment, manifestations, diagnosis and treatment of the illness there. The practical part is realized in form of interviews with parents of children with ADS diagnosis. The main purpose is to find out the following facts: how ASD symptoms were manifested in children, when the ASD was diagnosed in children, and last but not least, what are the specific needs of children with ASD diagnosis as well as the way medical staff approaches the children and their parents.
Klíčová slova
autismus, poruchy autistického spektra, ošetřovatelská péče
Klíčová slova v angličtině
autism, autistic spectrum disorder, nursing care
Rozsah průvodní práce
58 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Téma mé bakalářské práce je ,,Specifika ošetřovatelské péče u dítěte s poruchou autistického spektra?. Skládá se z části teoretické a praktické. V teoretické části definuji poruchy autistického spektra (PAS). Dále seznámím čtenáře s historickým vývojem, se specifickými projevy, diagnostikou a léčbou tohoto onemocnění. Praktická část je realizována formou rozhovorů s rodiči dětí s PAS. Hlavním účelem výzkumu je zjistit, jak se PAS projevoval u jejich dítěte, kdy byl diagnostikován, jaké specifické potřeby má jejich dítě, jaký je přístup zdravotnických pracovníků k nim a jejich dětem.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with specifics of nursing care for childwith autistic spectrum disorder. It is comprised of two parts, theoretical and practical. The theoretical part defines autism spectrum disorders (ASD) and the readers are introduced with historical develop-ment, manifestations, diagnosis and treatment of the illness there. The practical part is realized in form of interviews with parents of children with ADS diagnosis. The main purpose is to find out the following facts: how ASD symptoms were manifested in children, when the ASD was diagnosed in children, and last but not least, what are the specific needs of children with ASD diagnosis as well as the way medical staff approaches the children and their parents.
Klíčová slova
autismus, poruchy autistického spektra, ošetřovatelská péče
Klíčová slova v angličtině
autism, autistic spectrum disorder, nursing care
Zásady pro vypracování
V teoretické části definovat poruchy autistického spektra (PAS). Seznámit s historickým vývojem, se specifickými projevy, diagnostikou a léčbou tohoto onemocnění.
V praktické části formou rozhovoru s rodiči dětí s PAS zjistit, jak se PAS projevoval u jejich dítěte, kdy byl diagnostikován, jaké specifické potřeby má jejich dítě, jaký je přístup zdravotnických pracovníků k nim a jejich dětem.
S výsledky šetření seznámit odbornou veřejnost.
Zásady pro vypracování
V teoretické části definovat poruchy autistického spektra (PAS). Seznámit s historickým vývojem, se specifickými projevy, diagnostikou a léčbou tohoto onemocnění.
V praktické části formou rozhovoru s rodiči dětí s PAS zjistit, jak se PAS projevoval u jejich dítěte, kdy byl diagnostikován, jaké specifické potřeby má jejich dítě, jaký je přístup zdravotnických pracovníků k nim a jejich dětem.
S výsledky šetření seznámit odbornou veřejnost.
Seznam doporučené literatury
HROT, Vladimír et al., 2000. Dětská a adolescentní psychiatrie. Praha: Portál. ISBN 80-7178-472-9.
HRDLIČKA, Michal a Vladimír, KOMÁREK, 2004. Dětský autismus: přehled současných poznatků. Praha: Portál. ISBN 80-7178-813-9.
THOROVÁ, Kateřina, 2006. Poruchy autistického spektra. Praha: Portál. ISBN 80-7367-091-7.
GILLBERG, Christopher a Theo, PETTERS, 2003. Autismus - zdravotní a výchovné aspekty. Vyd. 2. Praha: Portál. ISBN 80-7178-856-2.
Seznam doporučené literatury
HROT, Vladimír et al., 2000. Dětská a adolescentní psychiatrie. Praha: Portál. ISBN 80-7178-472-9.
HRDLIČKA, Michal a Vladimír, KOMÁREK, 2004. Dětský autismus: přehled současných poznatků. Praha: Portál. ISBN 80-7178-813-9.
THOROVÁ, Kateřina, 2006. Poruchy autistického spektra. Praha: Portál. ISBN 80-7367-091-7.
GILLBERG, Christopher a Theo, PETTERS, 2003. Autismus - zdravotní a výchovné aspekty. Vyd. 2. Praha: Portál. ISBN 80-7178-856-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Proč jste volila při realizaci výzkumného šetření formu zapisování odpovědí od respondentů během rozhovoru namísto provedení audio záznamu? Neshledala jste při přepisování odpovědí nějaká úskalí? (Mgr. Konečná)
Jak vynaložíte s výsledky své práce? Co plánujete udělat s Vámi vytvořeným letákem? (Mgr. Konečná)
Jak jste získala vzorek čtyř rodin? (Mgr. Gajzlerová)
Obhajoba bakalářské práce byla přesvědčivá a úplná. Na otázky vedoucího, oponenta a komise studentka odpovídala pohotově, věcně a správně.