Bakalářská práce je zaměřena na analýzu marketingového mixu projektu neocard, vlastně-ného společností TOMIVET s.r.o. V teoretické části práce jsou zpracovány poznatky z dostupných pramenů, týkající se strategického plánování a teorie marketingového mixu, s důrazem na jednotlivé nástroje komunikačního mixu.
Praktická část se zabývá kromě základní charakteristiky zmíněného projektu také zjišťová-ním vnímání projektu neocard jeho B2B zákazníky a jeho uživateli, tedy segmentem B2C. K tomuto účelu slouží realizovaný průzkum znalosti značky, průzkum spokojenosti B2B zákazníků a pozorování chování uživatelů. Dále je provedena situační analýza projektu, pomocí nástrojů strategického plánování, jmenovitě benchmarkingu konkurence, SWOT analýzy a analýzy portfolia s využitím GE matice. V další části práce je vypracována kri-tická analýza stávajícího marketingového mixu, zakončená sérií závěrečných doporučení.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis analyzes the marketing mix of the neocard project, owned by the company TOMIVET Ltd. In the theoretical part of the thesis detailed outcomes of availa-ble literature sources are located, related to strategic planning and marketing mix theory, with an emphasis on an individual promotional mix tools.
Practical part of the thesis elaborates on essential neocard's product characteristics with assessing the perception of the project Neocard by its B2B customers and its users from B2C segment. For this purpose the bachelor thesis is accompanied by brand awareness survey, B2B customer's satisfaction survey and behavior observation of its users. Furthermore, the situation analysis is utilized, employing the strategic planning tools - namely competitive benchmarking, SWOT analysis and the GE portfolio analysis. While drawing a conclusion the critical analysis of the current marketing mix is elaborated by completing a set of final recommendations.
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu marketingového mixu projektu neocard, vlastně-ného společností TOMIVET s.r.o. V teoretické části práce jsou zpracovány poznatky z dostupných pramenů, týkající se strategického plánování a teorie marketingového mixu, s důrazem na jednotlivé nástroje komunikačního mixu.
Praktická část se zabývá kromě základní charakteristiky zmíněného projektu také zjišťová-ním vnímání projektu neocard jeho B2B zákazníky a jeho uživateli, tedy segmentem B2C. K tomuto účelu slouží realizovaný průzkum znalosti značky, průzkum spokojenosti B2B zákazníků a pozorování chování uživatelů. Dále je provedena situační analýza projektu, pomocí nástrojů strategického plánování, jmenovitě benchmarkingu konkurence, SWOT analýzy a analýzy portfolia s využitím GE matice. V další části práce je vypracována kri-tická analýza stávajícího marketingového mixu, zakončená sérií závěrečných doporučení.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis analyzes the marketing mix of the neocard project, owned by the company TOMIVET Ltd. In the theoretical part of the thesis detailed outcomes of availa-ble literature sources are located, related to strategic planning and marketing mix theory, with an emphasis on an individual promotional mix tools.
Practical part of the thesis elaborates on essential neocard's product characteristics with assessing the perception of the project Neocard by its B2B customers and its users from B2C segment. For this purpose the bachelor thesis is accompanied by brand awareness survey, B2B customer's satisfaction survey and behavior observation of its users. Furthermore, the situation analysis is utilized, employing the strategic planning tools - namely competitive benchmarking, SWOT analysis and the GE portfolio analysis. While drawing a conclusion the critical analysis of the current marketing mix is elaborated by completing a set of final recommendations.
1. Prostudujte teoretické zdroje zabývající se problematikou marketingového mixu zejména marketingové komunikace a současně proveďte kritickou konfrontaci přístupů jednotlivých autorů.
2. Formulujte cíle a definujte problémové okruhy, které vycházejí z tématu práce.
3. Proveďte sběr primárních dat pomocí dotazníkového šetření a sběr sekundárních dat na základě poznatků z teoretické části. Zhodnoťte současné postavení firmy a jejich produktů na trhu pomocí SWOT analýzy a GE matice.
4. S využitím informací získaných v praktické části práce a zejména závěrů analýz ověřte zhodnoťte splnění stanovených cílů práce.
5. Formulujte doporučení pro zlepšení marketingového mixu a marketingových komunikací firmy.
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte teoretické zdroje zabývající se problematikou marketingového mixu zejména marketingové komunikace a současně proveďte kritickou konfrontaci přístupů jednotlivých autorů.
2. Formulujte cíle a definujte problémové okruhy, které vycházejí z tématu práce.
3. Proveďte sběr primárních dat pomocí dotazníkového šetření a sběr sekundárních dat na základě poznatků z teoretické části. Zhodnoťte současné postavení firmy a jejich produktů na trhu pomocí SWOT analýzy a GE matice.
4. S využitím informací získaných v praktické části práce a zejména závěrů analýz ověřte zhodnoťte splnění stanovených cílů práce.
5. Formulujte doporučení pro zlepšení marketingového mixu a marketingových komunikací firmy.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, P., & ARMSTRONG, G. Marketing. Praha: Grada, 2004. ISBN 8024705133.
KOTLER, P. Marketing management: 10. rozšířené vydání. Praha: Grada, 2001, ISBN 8024700166.
FREY, P. Marketingová komunikace : to nejlepší z nových trendů. 2., rozš. vyd.. Praha : Management Press, 2008. 195 s. ISBN 978-80-7261-160-7.
SOUKALOVÁ, R. Strategický marketing : učební text. Zlín, 2004. 118 s. Učební text. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. ISBN 80731817705.
PELSMACKER, P. de. Marketingová komunikace. Praha : Grada, 2003. 581 s. ISBN 80-247-0254-1.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, P., & ARMSTRONG, G. Marketing. Praha: Grada, 2004. ISBN 8024705133.
KOTLER, P. Marketing management: 10. rozšířené vydání. Praha: Grada, 2001, ISBN 8024700166.
FREY, P. Marketingová komunikace : to nejlepší z nových trendů. 2., rozš. vyd.. Praha : Management Press, 2008. 195 s. ISBN 978-80-7261-160-7.
SOUKALOVÁ, R. Strategický marketing : učební text. Zlín, 2004. 118 s. Učební text. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. ISBN 80731817705.
PELSMACKER, P. de. Marketingová komunikace. Praha : Grada, 2003. 581 s. ISBN 80-247-0254-1.
Přílohy volně vložené
1 CD-ROM
Přílohy vázané v práci
mapy, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Kubíčková, Ph.D.):
1. Jak byste zjišťoval efektivitu daného mediatypu pro zadavatele inzerce (společnosti z cílové skupiny v sektoru B2B)?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
2. Jak byste podpořil znalost projektu neocard u cílové skupiny koncových zákazníků?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
3. Jakým způsobem jsou ke spolupráci motivována distribuční místa, kde jsou stojany neoboard umisťovány?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
Byly položeny doplňující otázky (doc. Šramová, Soukalová, PhD.) týkající se cílové skupiny a analýzy GE. Student otázky zodpověděl.