Tato bakalářská práce se v teoretické části zabývá problematikou historického vývoje obchodních značek a teoretickými poznatky o corporate identity. V praktické části se nalézá popis padesátiletého vývoje originální značky Kofola, kde značku chápeme jako souhrnný soubor hodnot a image firmy. Zabývám sezměnami v oblastech komunikace směrem k zákazníkovi, designu, firemní kultury a vývoje nových produktů. V závěru sledujeme vyhodnocení výzkumů zabývající se pohledem zákazníka na značku Kofola a srovnání pohledů na značku mladé a starší generace.
Anotace v angličtině
This project is in the theoretical part interested in historical development of trademarks and theoretical knowledge of the corporate identity. The practical part describes the evolution of the original brand Kofola. Brand is in this project understood like a set of values and company image. Project deals with changes in areas of communication to the customer, corporate design, corporate culture and development of new products.
Tato bakalářská práce se v teoretické části zabývá problematikou historického vývoje obchodních značek a teoretickými poznatky o corporate identity. V praktické části se nalézá popis padesátiletého vývoje originální značky Kofola, kde značku chápeme jako souhrnný soubor hodnot a image firmy. Zabývám sezměnami v oblastech komunikace směrem k zákazníkovi, designu, firemní kultury a vývoje nových produktů. V závěru sledujeme vyhodnocení výzkumů zabývající se pohledem zákazníka na značku Kofola a srovnání pohledů na značku mladé a starší generace.
Anotace v angličtině
This project is in the theoretical part interested in historical development of trademarks and theoretical knowledge of the corporate identity. The practical part describes the evolution of the original brand Kofola. Brand is in this project understood like a set of values and company image. Project deals with changes in areas of communication to the customer, corporate design, corporate culture and development of new products.
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu vztahující se k vývoji a budování značky, jejího psychologického působení, dále teoretická východiska systému corporate identity.
2. Proveďte analýzu historie a současnosti značky Kofola, včetně dostupných poznatků o corporate identity firmy.
3. Zjistěte zásadní změny ve vývoji značky Kofola, proč a čím byly vyvolány.
4. Realizujte a vyhodnoťte průzkumnou sondu u cílové skupiny ke zjištění postoje ke značce Kofola.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu vztahující se k vývoji a budování značky, jejího psychologického působení, dále teoretická východiska systému corporate identity.
2. Proveďte analýzu historie a současnosti značky Kofola, včetně dostupných poznatků o corporate identity firmy.
3. Zjistěte zásadní změny ve vývoji značky Kofola, proč a čím byly vyvolány.
4. Realizujte a vyhodnoťte průzkumnou sondu u cílové skupiny ke zjištění postoje ke značce Kofola.
Seznam doporučené literatury
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 796 s. ISBN 978-802-4714-813.
DE CHERNATONY, Leslie. Značka: od vize k vyšším ziskům. Vyd. 1. Překlad Eva Nevrlá. Brno: Computer Press, 2009, 315 s. Business books (Computer Press). ISBN 978-802-5120-071.
OLINS, Wally. O značkách. Vyd. 1. Překlad Eva Nevrlá. Praha: Argo, 2009, 253 s. Zip, sv. 14. ISBN 978-807-3632-618.
VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J., Image a firemní identita, 1. vydání, Praha: Grada Publishing, 2009, Počet stran 192, ISBN: 978-80-247-2790-5.
KOTLER, Philip. Marketing management: analýza, plánování, realizace a kontrola. 3., upr. a dopl. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1997. ISBN 80-85605-08-2.
Seznam doporučené literatury
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 796 s. ISBN 978-802-4714-813.
DE CHERNATONY, Leslie. Značka: od vize k vyšším ziskům. Vyd. 1. Překlad Eva Nevrlá. Brno: Computer Press, 2009, 315 s. Business books (Computer Press). ISBN 978-802-5120-071.
OLINS, Wally. O značkách. Vyd. 1. Překlad Eva Nevrlá. Praha: Argo, 2009, 253 s. Zip, sv. 14. ISBN 978-807-3632-618.
VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J., Image a firemní identita, 1. vydání, Praha: Grada Publishing, 2009, Počet stran 192, ISBN: 978-80-247-2790-5.
KOTLER, Philip. Marketing management: analýza, plánování, realizace a kontrola. 3., upr. a dopl. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1997. ISBN 80-85605-08-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Rožek):
Jak byste definoval rozdíl mezi Pepsi, Coca-Colou a Kofolou?
Student odpověděl na položenou otázku.
Čím se Kofola odlišuje od ostatních? Pomiňme, že je česká?
Student odpověděl na položenou otázku.
Co je brand major v rámci produktového portfolia Kofoly?
Student plně odpověděl na položenou otázku.
Doplňující otázka:
Juříková, Ph.D.
Viděl jste poziční mapu zmíněných značek?
Student odpověděl na položenou otázku.