Bakalářská práce se zabývá otázkou fotografie a jejího začlenění do reklamního sdělení. V teoretické části se práce zabývá definicí reklamy a vymezením jejích druhů s důrazem na reklamu tiskovou. Dále charakterizuje výtvarné prvky a druhy reklamní fotografie a nahlíží i do vlivu reklamní fotografie na recipienty. V praktické části se bakalářská práce snaží pomocí výzkumu popsat reklamní fotografie v magazínech Dolce Vita, F.O.O.D. a Top Gear a ohodnotit jejich funkčnost.
Annotation in English
This Bachelor Thesis addresses the issue of photography and its incorporation into adverti-sement. In the theoretical part the Bachelor Thesis deals with the definition of advertising and identification of its types with an emphasis on print advertising. Further on it characte-rizes the design elements and types of advertising photography and it also looks into the impact of advertising photography on recipients. In the practical part Bachelor Thesis tries to describe with the help of research advertising photography's in Dolce Vita magazine, F.O.O.D. and Top Gear and evaluate their functionality.
Keywords
reklama, tisková reklama, výtvarné prvky reklamní fotografie, druhy reklamní fotografie
Keywords in English
advertising, print advertising, advertising elements of ad photographs, descriptions of advertising photos
Length of the covering note
77 s. (118 876 znaků)
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce se zabývá otázkou fotografie a jejího začlenění do reklamního sdělení. V teoretické části se práce zabývá definicí reklamy a vymezením jejích druhů s důrazem na reklamu tiskovou. Dále charakterizuje výtvarné prvky a druhy reklamní fotografie a nahlíží i do vlivu reklamní fotografie na recipienty. V praktické části se bakalářská práce snaží pomocí výzkumu popsat reklamní fotografie v magazínech Dolce Vita, F.O.O.D. a Top Gear a ohodnotit jejich funkčnost.
Annotation in English
This Bachelor Thesis addresses the issue of photography and its incorporation into adverti-sement. In the theoretical part the Bachelor Thesis deals with the definition of advertising and identification of its types with an emphasis on print advertising. Further on it characte-rizes the design elements and types of advertising photography and it also looks into the impact of advertising photography on recipients. In the practical part Bachelor Thesis tries to describe with the help of research advertising photography's in Dolce Vita magazine, F.O.O.D. and Top Gear and evaluate their functionality.
Keywords
reklama, tisková reklama, výtvarné prvky reklamní fotografie, druhy reklamní fotografie
Keywords in English
advertising, print advertising, advertising elements of ad photographs, descriptions of advertising photos
Research Plan
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o reklamě a reklamní fotografii.
2. Stanovte cíle, metody a hypotézy práce.
3. Vytvořte teoretický základ pro práci, obecnou teorii reklamy, teorii reklamní fotografie.
4. Analyzujte využití fotografie k reklamnímu sdělení.
5. Na základě výsledků analýzy vyvoďte závěry.
Research Plan
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o reklamě a reklamní fotografii.
2. Stanovte cíle, metody a hypotézy práce.
3. Vytvořte teoretický základ pro práci, obecnou teorii reklamy, teorii reklamní fotografie.
4. Analyzujte využití fotografie k reklamnímu sdělení.
5. Na základě výsledků analýzy vyvoďte závěry.
Recommended resources
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama: Jak dělat reklamu. 2., aktualizované a rozšířené. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2001-2.
OGILVY, David. O reklamě. 3. Praha: Management Press, 2001. ISBN 80-7261-047-3.
BIRGUS, Vladimír a Jan MLČOCH. Česká fotografie 20. století: Průvodce. 1. Praha: KANT, 2005. ISBN 80-86217-89-2.
JINDRA, Jan. Reklamní a produktová fotografie: Kreativní techniky a neobvyklé postupy. 1. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3112-1.
Recommended resources
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama: Jak dělat reklamu. 2., aktualizované a rozšířené. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2001-2.
OGILVY, David. O reklamě. 3. Praha: Management Press, 2001. ISBN 80-7261-047-3.
BIRGUS, Vladimír a Jan MLČOCH. Česká fotografie 20. století: Průvodce. 1. Praha: KANT, 2005. ISBN 80-86217-89-2.
JINDRA, Jan. Reklamní a produktová fotografie: Kreativní techniky a neobvyklé postupy. 1. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3112-1.
Enclosed appendices
3 magazíny
Appendices bound in thesis
illustrations, graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky k obhajobě-oponentka Mgr.S.Navrátilová, Ph.D.:
Podle jakého kritéria by bylo možné vybírat respondenty pro váš výzkum - kromě v textu zmíněné pestrosti?
Řada tištěných médií má internetové verze, některé dokonce tištěné verze ruší úplně.
Projevuje se tato vývojová tendence stejně u zpravodajských médií, běžných magazínů i magazínů pro segment, které jste si zvolila k analýze?
Studentka plně odpověděla na položené otázky.