Tato bakalářská práce se zabývá problematikou využití sponzorských nástrojů při budování a řízení značky. V teoretické části práce vymezuje pojmy podniková identita, image, značka a její hodnota, sponzoring a sportovní sponzoring. V praktické části dochází k představení značky Gambrinus, analýze její vizuální identity a sponzorských aktivit. Práce je dále doplněna řadou odborných studií vztahujících se k tématu a realizovaným dotazníkovým šetřením, které zkoumá vztah sponzorských aktivit značky Gambrinus na její vnímání a znalost mezi mladými lidmi.
Annotation in English
This bachelor thesis focuses on opportunities of using sponsorship activities when building or managing a brand. The theoretical part establishes conceptions such as corporate identity, image, branding, brand equity, sponsorship and sports sponsorship. The practical part of this bachelor thesis introduces the brand Gambrinus, analyzes its visual identity and sponsorship activities. Thesis is furthermore accompanied by case studies related to the topic of sponsorship and a questionnaire that investigates the relationship between sponsorship activities of the Gambrinus brand and its perception and familiarity among youthful consumers.
Keywords
PODNIKOVÁ IDENTITA, IMAGE, ZNAČKA, HODNOTA ZNAČKY, SPONZORING, SPORTOVNÍ SPONZORING
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou využití sponzorských nástrojů při budování a řízení značky. V teoretické části práce vymezuje pojmy podniková identita, image, značka a její hodnota, sponzoring a sportovní sponzoring. V praktické části dochází k představení značky Gambrinus, analýze její vizuální identity a sponzorských aktivit. Práce je dále doplněna řadou odborných studií vztahujících se k tématu a realizovaným dotazníkovým šetřením, které zkoumá vztah sponzorských aktivit značky Gambrinus na její vnímání a znalost mezi mladými lidmi.
Annotation in English
This bachelor thesis focuses on opportunities of using sponsorship activities when building or managing a brand. The theoretical part establishes conceptions such as corporate identity, image, branding, brand equity, sponsorship and sports sponsorship. The practical part of this bachelor thesis introduces the brand Gambrinus, analyzes its visual identity and sponsorship activities. Thesis is furthermore accompanied by case studies related to the topic of sponsorship and a questionnaire that investigates the relationship between sponsorship activities of the Gambrinus brand and its perception and familiarity among youthful consumers.
Keywords
PODNIKOVÁ IDENTITA, IMAGE, ZNAČKA, HODNOTA ZNAČKY, SPONZORING, SPORTOVNÍ SPONZORING
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte cíl práce, metodický postup a pracovní hypotézu.
2. Navrhněte a zpracujte marketingový průzkum u předem zvolené cílové skupiny, analyzujte vliv sponzoringu na image zvolené značky.
3. Vyhodnoťte závěry průzkumu, definujte výstupy analýzy a navrhněte doporučení aplikovatelná v praxi.
Research Plan
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte cíl práce, metodický postup a pracovní hypotézu.
2. Navrhněte a zpracujte marketingový průzkum u předem zvolené cílové skupiny, analyzujte vliv sponzoringu na image zvolené značky.
3. Vyhodnoťte závěry průzkumu, definujte výstupy analýzy a navrhněte doporučení aplikovatelná v praxi.
Recommended resources
BLACK, Sam. Nejúčinnější propagace - public relations. Praha : Grada, 1994. 203 s.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2003. 275 s. ISBN 80-7226-811-2.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. 796 s. ISBN 978-80-247-1481-3.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
VYSEKALOVÁ, Jitka; MIKEŠ, Jiří. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
Recommended resources
BLACK, Sam. Nejúčinnější propagace - public relations. Praha : Grada, 1994. 203 s.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2003. 275 s. ISBN 80-7226-811-2.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. 796 s. ISBN 978-80-247-1481-3.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
VYSEKALOVÁ, Jitka; MIKEŠ, Jiří. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Otázky k obhajobě - oponent Mgr.O.Šuch:
1. Jakými argumenty máte podpořen názor ze závěru práce, že "existence jakéhokoli neznačkového zboží je již pouhá iluze?
2. Jak je podle Vás z zdůvodnitelný rozpor mezi (Vámi zjištěnou) nevelkou oblibou konkrétní značky piva u (Vámi) definované cílové skupiny a dlouhodobostí sponzoringu nejvyšší české fotbalové soutěže touto značkou piva? Zdůvodněte z pohledu pivovaru.
3. Kde podle Vás leží míra přijatelného podílu sponzora na podobě sponzorované akce? Jak by cílové skupiny přijaly webové čí FB stránky o lize dle Vašeho návrhu čistě v designu sponzora?
Student plně odpověděl na položené otázky.