Práce je zaměřena na získání podkladů pro sestavení mediálního obrazu Rodinného pivovaru Bernard a.s. Teoretická část práce obsahuje základní informace z oboru Public Relations, především z oblasti media relations. Přibližuje komunikační aktivity v internetovém prostředí a popisuje jednotlivé výzkumné metody médií, ze kterých vychází praktická část. Praktická část je rozdělena do dvou hlavních částí. První z nich je kvantita-tivní oddíl, jenž se soustředí na interpretaci přesných údajů z nalezených článků v mediálním vzorku. Například množství vizuální dokumentace, rozsah článků apod. Dru-há část je zaměřena na kvalitativní výzkum jednotlivých článků. Jejich celkového vyznění v pozitivním nebo negativním směru.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on gathering material in order to assemble a media view of the Family brewery Bernard a.s. The theoretical part of this thesis contains the basic theory about public relations, particularly about media relations. I also describes communication activi-ties on the internet and individual media research methods as a foundation for the practical part. The practical part of this thesis is divided into two parts. The first part is a quantitative interpretation of the exact data found in articles from the media pattern, e.g. the amount of visual documentation, article range etc. The second part deals with a qualitative analysis of individual articles and their overallpositive or negative message.
Práce je zaměřena na získání podkladů pro sestavení mediálního obrazu Rodinného pivovaru Bernard a.s. Teoretická část práce obsahuje základní informace z oboru Public Relations, především z oblasti media relations. Přibližuje komunikační aktivity v internetovém prostředí a popisuje jednotlivé výzkumné metody médií, ze kterých vychází praktická část. Praktická část je rozdělena do dvou hlavních částí. První z nich je kvantita-tivní oddíl, jenž se soustředí na interpretaci přesných údajů z nalezených článků v mediálním vzorku. Například množství vizuální dokumentace, rozsah článků apod. Dru-há část je zaměřena na kvalitativní výzkum jednotlivých článků. Jejich celkového vyznění v pozitivním nebo negativním směru.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on gathering material in order to assemble a media view of the Family brewery Bernard a.s. The theoretical part of this thesis contains the basic theory about public relations, particularly about media relations. I also describes communication activi-ties on the internet and individual media research methods as a foundation for the practical part. The practical part of this thesis is divided into two parts. The first part is a quantitative interpretation of the exact data found in articles from the media pattern, e.g. the amount of visual documentation, article range etc. The second part deals with a qualitative analysis of individual articles and their overallpositive or negative message.
1. Zpracujte literární rešerši k možnostem a limitům mediálních a obsahových analýz, specificky v oblasti výroby nápojů. Pozornost věnujte aktuálním trendům v mediálním světě.
2. Stanovte cíle, metody práce a výzkumné otázky.
3. Charakterizujte vybranou komunikační kampaň výrobce piva. Analyzujte dostupné zdroje dat k sestavení mediálního obrazu značky.
4.Sestavte závěry, doporučení, vyplývající z výsledků analýz.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši k možnostem a limitům mediálních a obsahových analýz, specificky v oblasti výroby nápojů. Pozornost věnujte aktuálním trendům v mediálním světě.
2. Stanovte cíle, metody práce a výzkumné otázky.
3. Charakterizujte vybranou komunikační kampaň výrobce piva. Analyzujte dostupné zdroje dat k sestavení mediálního obrazu značky.
4.Sestavte závěry, doporučení, vyplývající z výsledků analýz.
Seznam doporučené literatury
SCHULZ, Winfried. Analýza obsahu mediálních sdělení. 2., přeprac. vyd. Překlad Barbara Köpplová. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2004, 149 s. Učební texty Univerzity Karlovy v Praze, 2. ISBN 80-246-0827-8.
TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Vyd. 1. Překlad Barbara Köpplová. Praha: Portál, 2010, 293 s. Učební texty Univerzity Karlovy v Praze, 2. ISBN 978-807-3676-834.
FTOREK, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění: jak úspěšně ovlivňovat a nenechat se zmanipulovat. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 165 s. Manažer. ISBN 978-802-4719-030.
HUK, Jaroslav. Mediální publikum a výzkum veřejného mínění. Vyd. 1. Praha: Vysoká škola Jana Amose Komenského, 2007, 112 s. ISBN 978-808-6723-242.
TAYLOR, David. Brand management: budování značky od vize k cíli. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007, 226 s. ISBN 978-802-5118-184.
Seznam doporučené literatury
SCHULZ, Winfried. Analýza obsahu mediálních sdělení. 2., přeprac. vyd. Překlad Barbara Köpplová. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2004, 149 s. Učební texty Univerzity Karlovy v Praze, 2. ISBN 80-246-0827-8.
TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Vyd. 1. Překlad Barbara Köpplová. Praha: Portál, 2010, 293 s. Učební texty Univerzity Karlovy v Praze, 2. ISBN 978-807-3676-834.
FTOREK, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění: jak úspěšně ovlivňovat a nenechat se zmanipulovat. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 165 s. Manažer. ISBN 978-802-4719-030.
HUK, Jaroslav. Mediální publikum a výzkum veřejného mínění. Vyd. 1. Praha: Vysoká škola Jana Amose Komenského, 2007, 112 s. ISBN 978-808-6723-242.
TAYLOR, David. Brand management: budování značky od vize k cíli. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007, 226 s. ISBN 978-802-5118-184.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Navrátliová, Ph.D.):
Jaká media by podle vás musela být zahrnuta do sledovaného vzorku médií, aby se zvětšil mediální ohlas tiskových zpráv na téma ocenění firemního časopisu nebo kvalitu textů v něm?
Studentka z části odpověděla na položenou otázku.
Konstatování v závěru práce, že "neexistuje specifická literatura, která pojednává o mediálním obraze" podle mne není obhajitelné, protože výzkum mediálního obrazu (media image) určitého subjektu, události apod. patří mezi základní metody mediálního výzkumu, takže je této metodě věnována minimálně kapitola v literatuře k mediálnímu výzkumu a nebo i samostatné knihy.
Studentka odpověděla na položenou otázku.