Tématem této bakalářské práce je vedení prodejního týmu. Práce se nejdříve soustředí na přímý prodej jako součást marketingového mixu. Zabývá se též historií přímého prodeje a jeho výhodami a uvádí fungování přímého prodeje na území České republiky. Popisuje vznik a podmínky multilevel marketingu a zmiňuje i nebezpečné pyramidové hry. Svou pozornost věnuje pojmům jako leadership a vysvětlení rozdílu mezi managementem a lea-dershipem. Zmíní 5 mýtů o leadershipu, skupinový leadership a naznačí motivaci pro týmy v přímém prodeji. V praktické části se pak věnuje popisu americké společnosti Southwes-tern, která poskytuje vysokoškolským studentům praxi ve zmíněném oboru. Podrobně po-píše historii, podmínky a průběh samotného intrenshipu. Pro lepší představu je práce dopl-něna o kvalitativní výzkum s rozhovory vedoucích týmů a jejich postřehy na vedení pro-dejního týmu v praxi.
Anotace v angličtině
The topic of this thesis is the sales team leadership. At first the work focuses on direct sales as part of the marketing mix. It also deals with the history of direct sales and its advantages and describes how direct sales work in the Czech Republic. There ismultlevel marketing and pyramid scheme mentioned. There have been putted attention to concepts such as lea-dership and understanding of the difference between management and leadership. Thesis talks about the five myths about leadership, group leadership and motivation in the direct sales teams. In the practical part is the description of american Southwestern company, which provides university students summer internship likethe experience in direct sales. Thesis pays attention to history of the program and course conditions of the intrenship itself. For a better idea of the work is completed by qualitative research interviews with team leaders and their insights on leadership.
Klíčová slova
přímý prodej, multilevel marketing, leadership, vedení prodejního týmu, společnost Southwestern, motivace v prodeji, letní internship
Klíčová slova v angličtině
direct sales, multilevel marketing, leadership, sales team leadership, Southwestern company, motivation in direct sales, summer internship
Rozsah průvodní práce
68s. (110 559 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem této bakalářské práce je vedení prodejního týmu. Práce se nejdříve soustředí na přímý prodej jako součást marketingového mixu. Zabývá se též historií přímého prodeje a jeho výhodami a uvádí fungování přímého prodeje na území České republiky. Popisuje vznik a podmínky multilevel marketingu a zmiňuje i nebezpečné pyramidové hry. Svou pozornost věnuje pojmům jako leadership a vysvětlení rozdílu mezi managementem a lea-dershipem. Zmíní 5 mýtů o leadershipu, skupinový leadership a naznačí motivaci pro týmy v přímém prodeji. V praktické části se pak věnuje popisu americké společnosti Southwes-tern, která poskytuje vysokoškolským studentům praxi ve zmíněném oboru. Podrobně po-píše historii, podmínky a průběh samotného intrenshipu. Pro lepší představu je práce dopl-něna o kvalitativní výzkum s rozhovory vedoucích týmů a jejich postřehy na vedení pro-dejního týmu v praxi.
Anotace v angličtině
The topic of this thesis is the sales team leadership. At first the work focuses on direct sales as part of the marketing mix. It also deals with the history of direct sales and its advantages and describes how direct sales work in the Czech Republic. There ismultlevel marketing and pyramid scheme mentioned. There have been putted attention to concepts such as lea-dership and understanding of the difference between management and leadership. Thesis talks about the five myths about leadership, group leadership and motivation in the direct sales teams. In the practical part is the description of american Southwestern company, which provides university students summer internship likethe experience in direct sales. Thesis pays attention to history of the program and course conditions of the intrenship itself. For a better idea of the work is completed by qualitative research interviews with team leaders and their insights on leadership.
Klíčová slova
přímý prodej, multilevel marketing, leadership, vedení prodejního týmu, společnost Southwestern, motivace v prodeji, letní internship
Klíčová slova v angličtině
direct sales, multilevel marketing, leadership, sales team leadership, Southwestern company, motivation in direct sales, summer internship
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury vztahující se k osobnímu prodeji.
2. Specifikujte požadované vlastnosti, dovednosti a způsob výběru obchodníka. Předložte teoretická východiska pro vedení týmu.
3. V praktické části předložte východiska, charakterizujte firmu a pracovní program.
4. Proveďte šetření u pracovníků z letního pracovního programu, zjistěte jejich vztah k programu, analyzujte a zhodnoťte jejich odpovědi.
5. Na základě výsledků dejte doporučení vedení pracovníků a týmu.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury vztahující se k osobnímu prodeji.
2. Specifikujte požadované vlastnosti, dovednosti a způsob výběru obchodníka. Předložte teoretická východiska pro vedení týmu.
3. V praktické části předložte východiska, charakterizujte firmu a pracovní program.
4. Proveďte šetření u pracovníků z letního pracovního programu, zjistěte jejich vztah k programu, analyzujte a zhodnoťte jejich odpovědi.
5. Na základě výsledků dejte doporučení vedení pracovníků a týmu.
Seznam doporučené literatury
PLAMÍNEK, J.: Vedení lidí, týmů a firem, 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2002. Počet stran 120, ISBN 80-85865-32-7.
BĚLOHLÁVEK, František. Jak vést svůj tým. 1. Praha: Grada, 2008. Vedení lidí v praxi. ISBN 978-80-247-1975-7.
ADAIR, John. Leadership : Učte se od velkých vůdců. 1. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1256-X.
KHELEROVÁ, V.: Komunikační a obchodní dovednosti manažera, 1. vyd. Praha, Grada Publishing 1999.
ISBN 80-7169-375-8.
LYKOVÁ, J.: Jak organizovat a řídit úspěšný prodej, 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2002. ISBN 80-247-0205-3.
HILLIS, Dustin. Navigate: Selling the way people like to buy. Nashville, TN: Southwestern/Great American, Inc., 2009. ISBN 80-251-1256-X.
Seznam doporučené literatury
PLAMÍNEK, J.: Vedení lidí, týmů a firem, 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2002. Počet stran 120, ISBN 80-85865-32-7.
BĚLOHLÁVEK, František. Jak vést svůj tým. 1. Praha: Grada, 2008. Vedení lidí v praxi. ISBN 978-80-247-1975-7.
ADAIR, John. Leadership : Učte se od velkých vůdců. 1. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1256-X.
KHELEROVÁ, V.: Komunikační a obchodní dovednosti manažera, 1. vyd. Praha, Grada Publishing 1999.
ISBN 80-7169-375-8.
LYKOVÁ, J.: Jak organizovat a řídit úspěšný prodej, 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2002. ISBN 80-247-0205-3.
HILLIS, Dustin. Navigate: Selling the way people like to buy. Nashville, TN: Southwestern/Great American, Inc., 2009. ISBN 80-251-1256-X.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (PhDr. Gregarová):
Je podle Vás popsaná metoda vedení týmu využitelná i v jiných oborech podnikání (např. ve výrobních firmách)?
Studentka odpověděla na položenou otázku.
Bylo by možné aspekty motivace z popsaného programu aplikovat i u lidí z jiných oborů činnosti (než prodeje)?
Studentka odpověděla na položenou otázku.
Existují i jiné způsoby (než jsou ty, které popisujete) rozpoznání leaderů?
Studentka odpověděla na položenou otázku.