Práce se zabývá historickými vývojem značky BMW. Především jsou rozebírány složky corporate identity a budování hodnoty značky. Teoretická část popisuje obecný vývoj značky, dále vybrané prvky corporate identity, budování a vnímání značky, legislativní ochranu značky. Praktická část již přímo popisuje historii značky BMW, corporate identity BMW a budování hodnoty značky. Součástí práce je i kvantitativní dotazník zaměřený na majitele vozu BMW a hloubkový rozhovor s majitelem vozu BMW a členem BMW klubu ČR.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the historical development of BMW brand. It is focused mainly on parts of its corporate identity and its value development. The theoretical part of thesis de-scribes general development of brand, selected components of corporate identity, general brand building and brand perception, legislative protection of brand. The practical part directly describes history of BMW brand, selected components of BMW corporate identity and brand value building. The next part of thesis is a quantitative questionnaire. The ques-tionnaire is focused on owners of BMW cars. The last part is a detailed interview with one of the BMW car owners and member of BMW club ČR at the same time.
Klíčová slova
historie, vývoj, značka, corporate identity, corporate design, BMW, hodnota, vnímání hodnoty, ochranná známka, Rolls-Royce, MINI, model hodnoty značky, filosofie společnosti, název, logotyp, barevnost, rozhovor, výzkum
Práce se zabývá historickými vývojem značky BMW. Především jsou rozebírány složky corporate identity a budování hodnoty značky. Teoretická část popisuje obecný vývoj značky, dále vybrané prvky corporate identity, budování a vnímání značky, legislativní ochranu značky. Praktická část již přímo popisuje historii značky BMW, corporate identity BMW a budování hodnoty značky. Součástí práce je i kvantitativní dotazník zaměřený na majitele vozu BMW a hloubkový rozhovor s majitelem vozu BMW a členem BMW klubu ČR.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the historical development of BMW brand. It is focused mainly on parts of its corporate identity and its value development. The theoretical part of thesis de-scribes general development of brand, selected components of corporate identity, general brand building and brand perception, legislative protection of brand. The practical part directly describes history of BMW brand, selected components of BMW corporate identity and brand value building. The next part of thesis is a quantitative questionnaire. The ques-tionnaire is focused on owners of BMW cars. The last part is a detailed interview with one of the BMW car owners and member of BMW club ČR at the same time.
Klíčová slova
historie, vývoj, značka, corporate identity, corporate design, BMW, hodnota, vnímání hodnoty, ochranná známka, Rolls-Royce, MINI, model hodnoty značky, filosofie společnosti, název, logotyp, barevnost, rozhovor, výzkum
1. Zpracujte teoretická východiska vztahující se ke značce, vývoji a budování značky, její psychologii a corporate design (jako subsystému corporate identity). Definujte cíle práce, metody a hypotézy.
2. Proveďte analýzu historie a současnosti značky BMW včetně corporate designu (jako subsystému corporate identity).
3. Realizujte a vyhodnoťte průzkumnou sondu u cílové skupiny na zjištění postoje ke značce BMW, proveďte hloubkový rozhovor s majitelem automobilu BMW, členem BMW klubu ČR.
4. Zhodnoťte výsledky, osobní přínos práce, verifikujte hypotézy.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska vztahující se ke značce, vývoji a budování značky, její psychologii a corporate design (jako subsystému corporate identity). Definujte cíle práce, metody a hypotézy.
2. Proveďte analýzu historie a současnosti značky BMW včetně corporate designu (jako subsystému corporate identity).
3. Realizujte a vyhodnoťte průzkumnou sondu u cílové skupiny na zjištění postoje ke značce BMW, proveďte hloubkový rozhovor s majitelem automobilu BMW, členem BMW klubu ČR.
4. Zhodnoťte výsledky, osobní přínos práce, verifikujte hypotézy.
Seznam doporučené literatury
Keller, Kevin Lane. Strategické řízení značky. Praha : Grada Publishing, a.s., 2007. 978-80-247-1481-3.
Kotler, Philip a Keller, Kevin Lane. Marketing management. Praha : Grada Publishing, a.s., 2007. 978-80-247-1359-5.
Pelsmacker, Ptrick De, Geuens, Maggie a Bergh, Joeri Van den. Marketingová komunikace. Praha : Grada Publishing, a.s., 2003. 80-247-0254-1.
Vysekalová, Jitka a Mikeš, Jiří. Image a firemní identita. Praha : Grada Publishing, a.s., 2009. 978-80-247-2790-5.
Aaker, David Allen. Brand building: budování značky: vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Brno : Computer Press, 2003. 8072268856.
Seznam doporučené literatury
Keller, Kevin Lane. Strategické řízení značky. Praha : Grada Publishing, a.s., 2007. 978-80-247-1481-3.
Kotler, Philip a Keller, Kevin Lane. Marketing management. Praha : Grada Publishing, a.s., 2007. 978-80-247-1359-5.
Pelsmacker, Ptrick De, Geuens, Maggie a Bergh, Joeri Van den. Marketingová komunikace. Praha : Grada Publishing, a.s., 2003. 80-247-0254-1.
Vysekalová, Jitka a Mikeš, Jiří. Image a firemní identita. Praha : Grada Publishing, a.s., 2009. 978-80-247-2790-5.
Aaker, David Allen. Brand building: budování značky: vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Brno : Computer Press, 2003. 8072268856.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Rožek):
Co je největší slabinou značky BMW do budoucna?
Student plně odpověděl na položenou otázku.
Myslíte si, že brand label MINI COOPER značce ublížil nebo jí naopak posílil?
Student plně odpověděl na položenou otázku.
Jakou budoucnost má značka BMW podle vás?
Student odpověděl na položenou otázku.
Doplňující otázka:
doc. Vysekalová: V dotazníku máte otázku zaměřenou na image, je tato formulace a vůbec pojetí otázky správné?
Student odpověděl a snažil se vysvětlit důvod formulace této otázky.