Cílem této bakalářské práce je vyhodnotit komunikaci vybraných slovenských vy-sokých škol s danými cílovými skupinami. V teoretické části jsou zpracovány literární zdroje související s teorií komunikace, historií evropského vysokého školství, marketingem a marketingovou komunikací vysokých škol a teorií obsahové analýzy. Praktická část za-hrnuje vyhodnocení monitoringu médií v akademickém roce 2010/2011 a komunikace vy-sokých škol s konkrétními cílovými skupinami. V závěru je uvedené zhodnocení výsledků.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to evaluate the communication of the chosen Slo-vak universities with their target groups. The theoretical part presents the theoretic sources connected with theory of communication, history of European?s university education, mar-keting and marketing communication, communication of universities and theory of content analysis. The practical part includes the evaluation of media?s monitoring in academic year 2010/2011 and communication of the chosen universities with specific target groups. The evaluation of the results is mentioned in the conclusion.
Klíčová slova
Komunikace, Média, Cílové skupiny, Komunikace s cílovými skupinami, Vysoké školství, Marketing vysokých škol, Marketingové řízení školy, Obsahová analýza,
Monitoring médií, ?aneurópska vysoká škola, Univerzita Komenského v Bratislavě, Slovenská technická univerzita v Bratislavě, Ekonomická univerzita v Bratislavě
Klíčová slova v angličtině
Communications, Media, Target groups, Communication with target groups, Uni-versities, Colleges, Marketing, Marketing Management school, content analysis,
Media monitoring,Paneuropean University, Comenius University in Bratislava, Slovak Technical University in Bratislava, University of Economics in Bratislava
Rozsah průvodní práce
62 s. (82 486 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce je vyhodnotit komunikaci vybraných slovenských vy-sokých škol s danými cílovými skupinami. V teoretické části jsou zpracovány literární zdroje související s teorií komunikace, historií evropského vysokého školství, marketingem a marketingovou komunikací vysokých škol a teorií obsahové analýzy. Praktická část za-hrnuje vyhodnocení monitoringu médií v akademickém roce 2010/2011 a komunikace vy-sokých škol s konkrétními cílovými skupinami. V závěru je uvedené zhodnocení výsledků.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to evaluate the communication of the chosen Slo-vak universities with their target groups. The theoretical part presents the theoretic sources connected with theory of communication, history of European?s university education, mar-keting and marketing communication, communication of universities and theory of content analysis. The practical part includes the evaluation of media?s monitoring in academic year 2010/2011 and communication of the chosen universities with specific target groups. The evaluation of the results is mentioned in the conclusion.
Klíčová slova
Komunikace, Média, Cílové skupiny, Komunikace s cílovými skupinami, Vysoké školství, Marketing vysokých škol, Marketingové řízení školy, Obsahová analýza,
Monitoring médií, ?aneurópska vysoká škola, Univerzita Komenského v Bratislavě, Slovenská technická univerzita v Bratislavě, Ekonomická univerzita v Bratislavě
Klíčová slova v angličtině
Communications, Media, Target groups, Communication with target groups, Uni-versities, Colleges, Marketing, Marketing Management school, content analysis,
Media monitoring,Paneuropean University, Comenius University in Bratislava, Slovak Technical University in Bratislava, University of Economics in Bratislava
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte teoretické zdroje pojednávající o dané oblasti a formulujte teoretická východiska pro analytickou část.
2. Vymezte cíl bakalářské práce a formulujte základní problémy.
3. Proveďte obsahovou analýzu monitoringu médií zaměřenou na komunikaci vybraných vysokých škol na Slovensku s cílovými komunikacemi.
4. Formulujte závěry plynoucí z obsahové analýzy, zhodnoťte splnění cílů.
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte teoretické zdroje pojednávající o dané oblasti a formulujte teoretická východiska pro analytickou část.
2. Vymezte cíl bakalářské práce a formulujte základní problémy.
3. Proveďte obsahovou analýzu monitoringu médií zaměřenou na komunikaci vybraných vysokých škol na Slovensku s cílovými komunikacemi.
4. Formulujte závěry plynoucí z obsahové analýzy, zhodnoťte splnění cílů.
Seznam doporučené literatury
FREY, Petr. Marketingová komunikace: nové trendy a jejich využití. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2005, 111 s. ISBN 80-726-1129-1.
KOTLER, Philip a Karen F FOX. Strategic marketing for educational institutions. 2nd ed. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice-Hall, c1995, 484 s. ISBN 01-366-8989-2.
PRŮCHA, Jan. Vzdělávání a školství ve světě: základy mezinárodní komparace vzdělávacich systémů. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 319 s. ISBN 80-717-8290-4.
SOUKALOVÁ, Radomila. Poslání a úlohy marketingové komunikace v řízení vysokých škol: Mission and task of marketing communications in university management : teze habilitační práce. 2., aktualiz. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2011, 328 s. Řízení školy (Wolters Kluwer ČR). ISBN 978-807-4540-196.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketingové řízení školy: základy mezinárodní komparace vzdělávacich systémů. 2., aktualiz. vyd. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2009, 328 s. Řízení školy (Wolters Kluwer ČR). ISBN 978-807-3574-949.
Seznam doporučené literatury
FREY, Petr. Marketingová komunikace: nové trendy a jejich využití. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2005, 111 s. ISBN 80-726-1129-1.
KOTLER, Philip a Karen F FOX. Strategic marketing for educational institutions. 2nd ed. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice-Hall, c1995, 484 s. ISBN 01-366-8989-2.
PRŮCHA, Jan. Vzdělávání a školství ve světě: základy mezinárodní komparace vzdělávacich systémů. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 319 s. ISBN 80-717-8290-4.
SOUKALOVÁ, Radomila. Poslání a úlohy marketingové komunikace v řízení vysokých škol: Mission and task of marketing communications in university management : teze habilitační práce. 2., aktualiz. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2011, 328 s. Řízení školy (Wolters Kluwer ČR). ISBN 978-807-4540-196.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketingové řízení školy: základy mezinárodní komparace vzdělávacich systémů. 2., aktualiz. vyd. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2009, 328 s. Řízení školy (Wolters Kluwer ČR). ISBN 978-807-3574-949.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (PhDr. Gregarová):
1. Str. 24 - který je ten třetí směr komunikace uvnitř školy?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Str. 60 - Závěr. Jak si vysvětlujete, že školy komunikují s uchazeči o studium stále ještě převážně prostřednictvím tisku? Přitom je evidentní, že vyhledávají především neplacenou publicitu, což jistě není pro propagaci školy ta nejsnadnější cesta do médií.
Odpověď: K otázce byly položeny další dílčí otázky (prof. Pavelka, doc. Šramová), studentka z části odpověděla na položenou otázku.
3. Je reálné, že byste se v případné dipl. práci zaměřila na komunikaci škol s odbornou veřejností z komerční sféry? Jaký je momentální stav - uspokojivý či méně uspokojivý?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
4. A jen tak na okraj - str. 19, jde o prof. Provazníka nebo Porvazníka?
Odpověď: Na tuto otázku zkušební komise nevyžadovala odpověď.