Tato bakalářská práce se zabývá otázkou hudby a jejího místa v marketingové komunikaci, konkrétněji v reklamním spotu. V teoretické části se práce zabývá hudbou a jejím propoje-ním s marketingovou komunikací a nejčastějšími formami hudby, se kterými se v marke-tingové komunikaci setkáváme. Nejvíce jsou v teoretické části rozvinuty funkce hudby, které ve spojení s reklamou má. V praktické části se pak bakalářská práce snaží pomocí analytického výzkumu popsat funkce, které hudba ve vybraných spotech plní a její vliv na recipienty.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the question of music and its place in marketing communications, especially in the commercial. In the theoretical part the thesis deals with music and its net-work-marketing communications and with the most common forms of music in marketing communications. Music in conjunction with advertising has a large amount of functions which are mostly developed in the theoretical part. In the practical part the thesis is describ-ing the functions of music it performs in selected spots and its impact on the recipients.
Klíčová slova
hudba v reklamě, hudba v marketingové komunikaci
Klíčová slova v angličtině
music in advertising, music in marketing communications
Rozsah průvodní práce
66
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá otázkou hudby a jejího místa v marketingové komunikaci, konkrétněji v reklamním spotu. V teoretické části se práce zabývá hudbou a jejím propoje-ním s marketingovou komunikací a nejčastějšími formami hudby, se kterými se v marke-tingové komunikaci setkáváme. Nejvíce jsou v teoretické části rozvinuty funkce hudby, které ve spojení s reklamou má. V praktické části se pak bakalářská práce snaží pomocí analytického výzkumu popsat funkce, které hudba ve vybraných spotech plní a její vliv na recipienty.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the question of music and its place in marketing communications, especially in the commercial. In the theoretical part the thesis deals with music and its net-work-marketing communications and with the most common forms of music in marketing communications. Music in conjunction with advertising has a large amount of functions which are mostly developed in the theoretical part. In the practical part the thesis is describ-ing the functions of music it performs in selected spots and its impact on the recipients.
Klíčová slova
hudba v reklamě, hudba v marketingové komunikaci
Klíčová slova v angličtině
music in advertising, music in marketing communications
Zásady pro vypracování
1. Položte teoretický základ využití hudby v marketingových komunikacích. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu využívání hudby v MK ve vybrané oblasti.
3. Zhodnoťte zjištěné poznatky a na jejich základě zodpovězte výzkumné otázky.
Zásady pro vypracování
1. Položte teoretický základ využití hudby v marketingových komunikacích. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu využívání hudby v MK ve vybrané oblasti.
3. Zhodnoťte zjištěné poznatky a na jejich základě zodpovězte výzkumné otázky.
Seznam doporučené literatury
FRANĚK, Marek. Hudební psychologie. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0965-7.
GRAAKJAER,Nicolai a JANTZEN, Christian Music in Advertising. Gylling: Narayana Press, 2009. ISBN 978-87-7307-965-2.
LUSENSKY, Jakob. Sounds like branding. Sweden: Norstedts Publishing group, 2010. ISBN 978-1-4081-5143-3.
OGILVY, David. O reklamě. 3. Praha: Management Press, 2001. ISBN 80-7261-047-3.
Seznam doporučené literatury
FRANĚK, Marek. Hudební psychologie. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0965-7.
GRAAKJAER,Nicolai a JANTZEN, Christian Music in Advertising. Gylling: Narayana Press, 2009. ISBN 978-87-7307-965-2.
LUSENSKY, Jakob. Sounds like branding. Sweden: Norstedts Publishing group, 2010. ISBN 978-1-4081-5143-3.
OGILVY, David. O reklamě. 3. Praha: Management Press, 2001. ISBN 80-7261-047-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Místopředsedkyně přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách. Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury. Vedoucí a oponent přečetly posudky práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky:
Vedoucí: Mgr. Bačuvčík
Do jaké míry je možné závěry analýz považovat za subjektivní či objektivní? Co by případně napomohlo větší objektivizaci?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
Oponent: PhDr. Křížek
Kdy je a kdy není vhodné využití vážné (klasické) hudby v televizní reklamě?
Jak bojovat s hudební kulisou ve veřejných místnostech v ČR, o které se autorka v textu zmiňuje?
Není zavádění kategorie Corporate Music jako samostatné součásti Cl zbytečné? Není firemní hudba spíše součástí Corporate Designu? Jaká je v této souvislosti funkce znělky, či zvukového "loga"?
Studentka plně odpověděla na všechny tři výše uvedené otázky oponenta práce.