Bakalářská práce se zabývá významem barev v rámci Corporate Identity. Speciálně se za-měřuje na oblast bank, především na nástup nových bankovních institucí, které se snaží maximálně odlišit od těch tradičních.
Teoretická část objasňuje všechny klíčové pojmy a principy, které pomohou zorientovat se v části praktické. Ta potom rozebírá výsledky výzkumné sondy, kterou autorka provedla v roce 2012. Sonda je zaměřena na to, jakým způsobem vnímají klienti nebo potenciální klienti barevnost bank, zda na ně působí žádoucím způsobem a podporuje tak celkovou image banky.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the importance of colors in the Corporate Identity. Specifically, it focuses on banks, particularly on the penetration of new banking institutions that are trying to be different from the traditional ones.
The theoretical part explains all the key concepts and principles that lead to understanding the practical part.
The practical part explains the results of the research that was conducted in 2012. The research is focused on how clients or potential clients perceive the colors of banks, whether the colors affect them in a desirable way and support the overall image of the bank.
Bakalářská práce se zabývá významem barev v rámci Corporate Identity. Speciálně se za-měřuje na oblast bank, především na nástup nových bankovních institucí, které se snaží maximálně odlišit od těch tradičních.
Teoretická část objasňuje všechny klíčové pojmy a principy, které pomohou zorientovat se v části praktické. Ta potom rozebírá výsledky výzkumné sondy, kterou autorka provedla v roce 2012. Sonda je zaměřena na to, jakým způsobem vnímají klienti nebo potenciální klienti barevnost bank, zda na ně působí žádoucím způsobem a podporuje tak celkovou image banky.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the importance of colors in the Corporate Identity. Specifically, it focuses on banks, particularly on the penetration of new banking institutions that are trying to be different from the traditional ones.
The theoretical part explains all the key concepts and principles that lead to understanding the practical part.
The practical part explains the results of the research that was conducted in 2012. The research is focused on how clients or potential clients perceive the colors of banks, whether the colors affect them in a desirable way and support the overall image of the bank.
1. Popište motivaci výběru tématu a zpracujte teoretická východiska tématu Barva a její význam v corporate identity.
2. Definujte cíl práce a postup, stanovte výzkumné otázky.
3. Charakterizujte základní literaturu, proveďte rešerši literatury.
4. Popište základní složky Corporate identity a využití barev ve všech jejich složkách.
5. Realizujte výzkum týkající se závislosti barev v CI a znalosti jednotlivých firem, které je využívají.
6. Zhodnoťte naplnění cílů práce a odpovězte na výzkumné otázky.
Zásady pro vypracování
1. Popište motivaci výběru tématu a zpracujte teoretická východiska tématu Barva a její význam v corporate identity.
2. Definujte cíl práce a postup, stanovte výzkumné otázky.
3. Charakterizujte základní literaturu, proveďte rešerši literatury.
4. Popište základní složky Corporate identity a využití barev ve všech jejich složkách.
5. Realizujte výzkum týkající se závislosti barev v CI a znalosti jednotlivých firem, které je využívají.
6. Zhodnoťte naplnění cílů práce a odpovězte na výzkumné otázky.
Seznam doporučené literatury
HORÁKOVÁ, Iveta, Dita STEJSKALOVÁ a Hana ŠKAPOVÁ. Strategie firemní komunikace. 2. vyd. Praha: Management Press, 2008. ISBN 978-80-7261-178-2.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2009. 192 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
KOTYZA, Michal a Ondřej KAFKA. Corporate identity set. 2. vyd. Praha : Kafka design, 2006. 62 s.
SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2006. 244 s. ISBN 80-247-0564-8.
SAMARA, Timothy. Grafický design : Základní pravidla a způsoby jejich porušování. Praha : Slovart, 2008. 272 s. ISBN 978-80-7391-030-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama: Jak dělat reklamu. 3. aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3492-7.
ZÁRUBA, Alan. CI.CZ 1990-2007: firemní styl v České republice. 1. vyd. Praha: CI.CZ : Ogilvy CID, 2008. ISBN 978-80-254-1835-2
MADDRON, Tom. Život podle barev. 1. vyd. Praha: Ikar, 2005. ISBN 8024905906.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
AIREY, David. Logo: nápad, návrh, realizace. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-3151-0.
Seznam doporučené literatury
HORÁKOVÁ, Iveta, Dita STEJSKALOVÁ a Hana ŠKAPOVÁ. Strategie firemní komunikace. 2. vyd. Praha: Management Press, 2008. ISBN 978-80-7261-178-2.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2009. 192 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
KOTYZA, Michal a Ondřej KAFKA. Corporate identity set. 2. vyd. Praha : Kafka design, 2006. 62 s.
SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2006. 244 s. ISBN 80-247-0564-8.
SAMARA, Timothy. Grafický design : Základní pravidla a způsoby jejich porušování. Praha : Slovart, 2008. 272 s. ISBN 978-80-7391-030-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama: Jak dělat reklamu. 3. aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3492-7.
ZÁRUBA, Alan. CI.CZ 1990-2007: firemní styl v České republice. 1. vyd. Praha: CI.CZ : Ogilvy CID, 2008. ISBN 978-80-254-1835-2
MADDRON, Tom. Život podle barev. 1. vyd. Praha: Ikar, 2005. ISBN 8024905906.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
AIREY, David. Logo: nápad, návrh, realizace. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-3151-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky k obhajobě - oponent práce Phdr. M.Gregarová:
1. Str. 11 - jen hypoteticky: jsou 4 hlavní složky CI významově na stejné úrovni? Jak Vy sama vnímáte postavení firemní kultury? Jsou firemní filozofie a "osobnost" firmy součástí firemní kultury?
2. Měla byste nějaké doporučení pro banky, které v průzkumu dopadly relativně nejhůř (např. Česká spořitelna - nejmenší důvěryhodnost)?
Studentka plně odpověděla na položené otázky.