Tato bakalářská práce se zabývá opotřebením běhounových směsí pneumatik, které jsou určeny pro vozidla, jež pracují ve velmi náročných podmínkách (nákladní a stavební vozidla a stroje). Tyto pneumatiky, které se pohybují v náročném terénu, jsou vystaveny velkému opotřebení. Ostré hrany kamenů a různých nerovností postupně vytrhávají části běhounu. Mechanismus opotřebení běhounu je tedy zcela jiný než u pneumatik, které se odvalují na silnicích. Testování takto namáhaného běhounu je prováděno na přístroji Chip ? Chunk, který simuluje náročné terénní podmínky. Práce se rovněž zabývá mechanickými vlastnostmi pryže, které jsou určené pro výrobu těchto běhounů.
Anotace v angličtině
The bachelor work deals with the tread wear tire compounds that are designed for vehicles that operate under very demanding conditions (trucks and construction vehicles and ma-chinery). These tires, which move in difficult terrain, they are exposed to high wear. The sharp edges of stones and various inequalities gradually pulling out of the tread. The me-chanism of wear of the tread is completely different than tires that are rolling, on the road. Testing this tread is carried loaded on the unit Chip - Chunk, which simulates the deman-ding terrain. The work also deals with the mechanical properties of rubber, which are in-tended for the production of these tread.
Tato bakalářská práce se zabývá opotřebením běhounových směsí pneumatik, které jsou určeny pro vozidla, jež pracují ve velmi náročných podmínkách (nákladní a stavební vozidla a stroje). Tyto pneumatiky, které se pohybují v náročném terénu, jsou vystaveny velkému opotřebení. Ostré hrany kamenů a různých nerovností postupně vytrhávají části běhounu. Mechanismus opotřebení běhounu je tedy zcela jiný než u pneumatik, které se odvalují na silnicích. Testování takto namáhaného běhounu je prováděno na přístroji Chip ? Chunk, který simuluje náročné terénní podmínky. Práce se rovněž zabývá mechanickými vlastnostmi pryže, které jsou určené pro výrobu těchto běhounů.
Anotace v angličtině
The bachelor work deals with the tread wear tire compounds that are designed for vehicles that operate under very demanding conditions (trucks and construction vehicles and ma-chinery). These tires, which move in difficult terrain, they are exposed to high wear. The sharp edges of stones and various inequalities gradually pulling out of the tread. The me-chanism of wear of the tread is completely different than tires that are rolling, on the road. Testing this tread is carried loaded on the unit Chip - Chunk, which simulates the deman-ding terrain. The work also deals with the mechanical properties of rubber, which are in-tended for the production of these tread.
1) Vypracování literární studie na dané téma
2) Příprava zkušebních tělěs pro experimentální část
3) Provedení experimentu
4) Vyhodnocení naměřených výsledků
Zásady pro vypracování
1) Vypracování literární studie na dané téma
2) Příprava zkušebních tělěs pro experimentální část
3) Provedení experimentu
4) Vyhodnocení naměřených výsledků
Seznam doporučené literatury
Dle doporučení vedoucího bakalářské práce.
Seznam doporučené literatury
Dle doporučení vedoucího bakalářské práce.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
doc. Dvořák - Co znamená hodnota M50?
Ing. Staněk - Jakým způsobem byly vyrobeny zkušební tělíska?
doc. Barborák - Co je opotřebení?