Bakalářská práce se zabývá stravováním dětí v Dětské domově a Školní jídelně v Hranicích. Toto stravování spadá do tzv. školního stravování, zabezpečujícího podíl dětí na přípravě stravy a má i funkci výchovnou.
Dětský domov je typem rodinným , tj. že je rozdělen na 4 rodinné skupiny, ve kterých žije 8 dětí s jedním pedagogickým pracovníkem během dne. V nočních hodinách je přítomen jen jeden výchovný asistent. Práce uvádí základní zákony a směrnice, které se běžně dodržují ve všech školních jídelnách a jsou závazné i pro stravování v dětských domovech. Dodržování plnění spotřebního koše. Zavedení systému HACCAP. Využití finančních prostředků na stravování. Vyhodnocení celého systému stravování, jeho funkčnost. V přílohách práce jsou uvedeny příklady jídelníčků z konkrétního dětského domova.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis delas with daily boarding in the Children house Hranice. This type of boarding includes children self meal preparation and education.
Children house Hranice is the family type of Children house institution. It is separeted into 4 family like groups about 8 childern each. There is also one educator in every family group. Thesis presents basic laws, which have to be used in every children house and every school canteen, implementation of HACCAP and the financial resources using system. Thesis evaluates whole food system and its functionality. Menu examples from specific foster homes are enclosed in attachement.
Klíčová slova
školní stravování, dětský domov, spotřební koš, celodenní stravování, výživa dětí
Klíčová slova v angličtině
school canteen, children house, whole day boarding, children nutrition, consumer basket
Rozsah průvodní práce
53 stran
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá stravováním dětí v Dětské domově a Školní jídelně v Hranicích. Toto stravování spadá do tzv. školního stravování, zabezpečujícího podíl dětí na přípravě stravy a má i funkci výchovnou.
Dětský domov je typem rodinným , tj. že je rozdělen na 4 rodinné skupiny, ve kterých žije 8 dětí s jedním pedagogickým pracovníkem během dne. V nočních hodinách je přítomen jen jeden výchovný asistent. Práce uvádí základní zákony a směrnice, které se běžně dodržují ve všech školních jídelnách a jsou závazné i pro stravování v dětských domovech. Dodržování plnění spotřebního koše. Zavedení systému HACCAP. Využití finančních prostředků na stravování. Vyhodnocení celého systému stravování, jeho funkčnost. V přílohách práce jsou uvedeny příklady jídelníčků z konkrétního dětského domova.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis delas with daily boarding in the Children house Hranice. This type of boarding includes children self meal preparation and education.
Children house Hranice is the family type of Children house institution. It is separeted into 4 family like groups about 8 childern each. There is also one educator in every family group. Thesis presents basic laws, which have to be used in every children house and every school canteen, implementation of HACCAP and the financial resources using system. Thesis evaluates whole food system and its functionality. Menu examples from specific foster homes are enclosed in attachement.
Klíčová slova
školní stravování, dětský domov, spotřební koš, celodenní stravování, výživa dětí
Klíčová slova v angličtině
school canteen, children house, whole day boarding, children nutrition, consumer basket
Zásady pro vypracování
Vypracování literární rešerže k danému tématu se zaměřením na systémy stravování dětí v dětských domovech (legislativní opatření, finanční limity, systém HACCP).
Vyhodnocení systému stravování dětí samostatného dětského domova rodinného typu v Hranicích, plnění spotřebního koše.
Podíl zapojení dětí do přípravy stravování v dětském domově rodinného typu.
Zásady pro vypracování
Vypracování literární rešerže k danému tématu se zaměřením na systémy stravování dětí v dětských domovech (legislativní opatření, finanční limity, systém HACCP).
Vyhodnocení systému stravování dětí samostatného dětského domova rodinného typu v Hranicích, plnění spotřebního koše.
Podíl zapojení dětí do přípravy stravování v dětském domově rodinného typu.
Seznam doporučené literatury
MARTINEK, K. Obezita, nadváha (Od teorie k praxi).Hradec Králové: Garamon s.r.o., 2008. ISBN 987-80-86472-37-9
MARTINEK, K. Víte, co máte jíst? Hradec Králové: Garamon s.r.o., 2008. ISBN 987-80-86472-35-5
PÁNEK, J., POKORNÝ, J., DOSTALOVÁ, J. Základy výživy a výživová politika. Praha: VŠCHT, 2002.
CABALLERO, B., ALLEN, L., PRENTICE, A. Encyclopedia of Human Nutrition. Volume 1-4. Elsevier Academic Press, 2005
KOMPRDA, T. Základy výživy člověka. Brno: Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně, 2003. ISBN 80-7157-655-7
MARÁDOVÁ, E. Výživa a hygiena ve stravovacích službách. Praha: Vysoká škola hotelová v Praze 8, spol.s r.o., 2007. ISBN 80-86578-69-9
KEJVALOVÁ, L. Výživa dětí od A do Z. Praha: Vyšehrad, spol.s r.o., 2010. ISBN 978-80-7021-993-5
KOMPRDA, T. Výživou ke zdraví. Velké Bílovice: TeMi CZ s.r.o., 2009. ISBN 978-80-8715641-4
Seznam doporučené literatury
MARTINEK, K. Obezita, nadváha (Od teorie k praxi).Hradec Králové: Garamon s.r.o., 2008. ISBN 987-80-86472-37-9
MARTINEK, K. Víte, co máte jíst? Hradec Králové: Garamon s.r.o., 2008. ISBN 987-80-86472-35-5
PÁNEK, J., POKORNÝ, J., DOSTALOVÁ, J. Základy výživy a výživová politika. Praha: VŠCHT, 2002.
CABALLERO, B., ALLEN, L., PRENTICE, A. Encyclopedia of Human Nutrition. Volume 1-4. Elsevier Academic Press, 2005
KOMPRDA, T. Základy výživy člověka. Brno: Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně, 2003. ISBN 80-7157-655-7
MARÁDOVÁ, E. Výživa a hygiena ve stravovacích službách. Praha: Vysoká škola hotelová v Praze 8, spol.s r.o., 2007. ISBN 80-86578-69-9
KEJVALOVÁ, L. Výživa dětí od A do Z. Praha: Vyšehrad, spol.s r.o., 2010. ISBN 978-80-7021-993-5
KOMPRDA, T. Výživou ke zdraví. Velké Bílovice: TeMi CZ s.r.o., 2009. ISBN 978-80-8715641-4
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Prof. Ing. Stanislav Kráčmar, DrSc. - seznámil členy komise se svým posudkem vedoucího BP. Dále přečetl posudek oponenta BP ing.Vojtíškové a položil studentce otázky :
1. Jak se liší probiotika a prebiotika?
2. Uveďte, prosím, nutriční složení avokáda. Čím je toto ovoce zvláštní?
Ing. Soňa Škrovánková, Ph.D. - máte poznatky jak v uvedeném DD plní či využívají doporučení zjištěná ve vaší práci ?
Studentka prokázala hluboké teoretické znalosti dané problematiky a schopnost jejich aplikace. Obhajoba bakalářské práce byla přesvědčivá a úplná. Otázky oponenta zodpověděla výborně. Obhajoba potvrdila hodnocení vedoucího i oponenta BP.