Předmětem diplomové práce je teritoriální marketing vztahující se k rozvoji cestovního ruchu na vybraném území. Práce je rozdělena do dvou částí. První teoretická část práce vychází z odborné literatury. Jejím obsahem je definování teritoriálního marketingu a jeho užší vymezení k městu. Zároveň podává stručný přehled o cestovním ruchu a jeho právní úpravě v České republice. Ve druhé praktické části je analyzován současný stav teritoriál-ního marketingu pro cestovní ruch na úrovni Zlínského kraje a vybraného města Otrokovi-ce. Tato část obsahuje mimo jiné i analýzu předpokladů pro cestovní ruch, jak na krajské tak městské úrovni. Dílčí výsledky analýz jsou využity k sestavení celkové SWOT analýzy města. Z ní vychází návrhová část práce, ve které jsou navrženy jednotlivá doporučení a projekty za účelem rozvoje městského cestovního ruchu a marketingu.
Anotace v angličtině
Subject of the diploma thesis is territorial marketing related to development of tourism in regions and cities. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The first one has been compiled on the basis of literature and it also includes principal concepts related to the territorial marketing, tourism and related legislation in the Czech republic. The second part, the practical, analyzes current territorial marketing focusing on tourism in the region of Zlín and in the city of Otrokovice. Analytical part also contains preconditions of development of tourism in the region and the city. Particular outcomes of the analysis and subsequent SWOT analysis are used for proposal of new projects and recommendations with to futher develop city´s marketing and touris.
Klíčová slova
teritoriální marketing, rozšířený marketingový mix obce, cestovní ruch, marketingová rajonizace cestovního ruchu, turistický region, koncepce rozvoje cestovního ruchu
Klíčová slova v angličtině
territorial marketing, city marketing mix, tourism, tourist region, tourism development concept
Rozsah průvodní práce
125 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem diplomové práce je teritoriální marketing vztahující se k rozvoji cestovního ruchu na vybraném území. Práce je rozdělena do dvou částí. První teoretická část práce vychází z odborné literatury. Jejím obsahem je definování teritoriálního marketingu a jeho užší vymezení k městu. Zároveň podává stručný přehled o cestovním ruchu a jeho právní úpravě v České republice. Ve druhé praktické části je analyzován současný stav teritoriál-ního marketingu pro cestovní ruch na úrovni Zlínského kraje a vybraného města Otrokovi-ce. Tato část obsahuje mimo jiné i analýzu předpokladů pro cestovní ruch, jak na krajské tak městské úrovni. Dílčí výsledky analýz jsou využity k sestavení celkové SWOT analýzy města. Z ní vychází návrhová část práce, ve které jsou navrženy jednotlivá doporučení a projekty za účelem rozvoje městského cestovního ruchu a marketingu.
Anotace v angličtině
Subject of the diploma thesis is territorial marketing related to development of tourism in regions and cities. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The first one has been compiled on the basis of literature and it also includes principal concepts related to the territorial marketing, tourism and related legislation in the Czech republic. The second part, the practical, analyzes current territorial marketing focusing on tourism in the region of Zlín and in the city of Otrokovice. Analytical part also contains preconditions of development of tourism in the region and the city. Particular outcomes of the analysis and subsequent SWOT analysis are used for proposal of new projects and recommendations with to futher develop city´s marketing and touris.
Klíčová slova
teritoriální marketing, rozšířený marketingový mix obce, cestovní ruch, marketingová rajonizace cestovního ruchu, turistický region, koncepce rozvoje cestovního ruchu
Klíčová slova v angličtině
territorial marketing, city marketing mix, tourism, tourist region, tourism development concept
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Na základě odborné literatury zhodnoťte poznatky vztahující se k teritoriálnímu marketingu a cestovnímu ruchu.
Prostudujte legislativní a koncepční dokumenty vztahující se k tématu.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav regionálního a městského marketingu a jeho předpoklady ve vybraném městě.
Vypracujte SWOT analýzu města.
Na základě provedené analýzy navrhněte východiska zlepšení cestovního ruchu ve městě a formulujte doporučení pro jeho budoucí rozvoj.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Na základě odborné literatury zhodnoťte poznatky vztahující se k teritoriálnímu marketingu a cestovnímu ruchu.
Prostudujte legislativní a koncepční dokumenty vztahující se k tématu.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav regionálního a městského marketingu a jeho předpoklady ve vybraném městě.
Vypracujte SWOT analýzu města.
Na základě provedené analýzy navrhněte východiska zlepšení cestovního ruchu ve městě a formulujte doporučení pro jeho budoucí rozvoj.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] FORET, M., FORETOVÁ, V. Jak rozvíjet místní cestovní ruch. Praha: Grada Publishing, 2001. 178 s. ISBN 80-247-0207-X.
[2] JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing měst a obcí. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1999. 178 s. ISBN 80-7169-750-8.
[3] RUMPEL, P. Teritoriální marketing jako koncept územního rozvoje. 1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita, 2002. 177 s. ISBN 80-7042-830-9.
[4] VAŠKO, M. Cestovní ruch a regionální rozvoj. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2002. 95 s. ISBN 80-245-0445-6.
Seznam doporučené literatury
[1] FORET, M., FORETOVÁ, V. Jak rozvíjet místní cestovní ruch. Praha: Grada Publishing, 2001. 178 s. ISBN 80-247-0207-X.
[2] JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing měst a obcí. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1999. 178 s. ISBN 80-7169-750-8.
[3] RUMPEL, P. Teritoriální marketing jako koncept územního rozvoje. 1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita, 2002. 177 s. ISBN 80-7042-830-9.
[4] VAŠKO, M. Cestovní ruch a regionální rozvoj. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2002. 95 s. ISBN 80-245-0445-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí DP: 46 b.
Jak vidíte reálnost Vámi navržených cílů strategie pro CR v praxi (např. železnice Otrokovice-SK).
Na základě čeho jste vyčíslila náklady na realizaci Vámi navržených projektů a považujete jejich realizaci v dohledné době za možnou?
Oponent DP: 47 b.
Na čem závisí rozložení návštěvníků ZK podle země původu?
Kdo jsou cílové skupiny navrhované marketingové strategie CR v Otrokovicích a jak budou tyto skupiny definovány?
V čem autorka shledává zastaralost PRCR ZK?
odpověď:velmi dobře