Informace o kvalifikační práci Možnosti rozšíření činností firmy ROSIVA Šumperk s.r.o. v kandidátských zemích
EU a návrh struktury modelu řízení projektů
- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině, Přílohy volně vložené
Hlavní téma
Možnosti rozšíření činností firmy ROSIVA Šumperk s. r. o. v kandidátských zemích
EU a návrh struktury modelu řízení projektů
Hlavní téma v angličtině
Opportunities for expanding company activities of ROSIVA Šumperk s.r.o. to EU candidate countries and proposed structure of model for managing projects
Název dle studenta
Možnosti rozšíření činností firmy ROSIVA Šumperk s.r.o. v kandidátských zemích
EU a návrh struktury modelu řízení projektů
Tato bakalářská práce popisuje rozšíření činností společnosti na nové trhy kandidátských zemí Evropské unie. Jedná se o teritorium zemí Bulharsko, Rumunsko, Chorvatsko. Seznamuje s aktuálními zajímavými investičními příležitostmi, podává základní přehled o výkonnosti ekonomik jednotlivých zemích, hodnotí pozitivní a negativní stránky působení na těchto trzích a je zde uveden návrh základní struktury pro řízení projektů. V uplynulých letech měly české firmy na těchto trzích významnou pozici a existuje tedy návaznost na tradici spolupráce. Na základě provedené analýzy se dají vystopovat nejatraktivnější oblasti pro investice a vzájemnou spolupráci. Projektové řízení je třeba chápat jako proces plánování a řízení rozsáhlých operací. Nejde tedy jen o výsledek - projektovou dokumentaci, ale o tvůrčí proces. Jde o cílevědomý návrh na uskutečnění určité inovace v daných termínech zahájení a ukončení.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis describes the expanding of company activities to new markets of European Union candidate countries. The territory in focus is the region of Bulgaria, Romania and Croatia. It identifies current investment opportunities, renders a summary of the efficiency of individual country economies, evaluates the positive and negative views of operating on these markets and includes a proposed basic structure for managing projects. In recent years, Czech companies have assumed a significant position on these markets, giving them today a chance to reestablish cooperation based on tradition. On the basis of a performed analysis, it is possible to trace the most attractive areas for investment and bilateral cooperation. It is necessary to understand project management as the process of planning and managing extensive operations. What is important is not the result - project documentation, but the creative process. This is the purposeful concept of implementing a certain innovation within given terms of beginning and completion.
Klíčová slova
kandidátské země EU, marketingový výzkum, řízení projektu, realizace projektu, dotazník
Klíčová slova v angličtině
European Union candidate countries, marketing research, project management, project realization, questionnaire
Rozsah průvodní práce
60
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce popisuje rozšíření činností společnosti na nové trhy kandidátských zemí Evropské unie. Jedná se o teritorium zemí Bulharsko, Rumunsko, Chorvatsko. Seznamuje s aktuálními zajímavými investičními příležitostmi, podává základní přehled o výkonnosti ekonomik jednotlivých zemích, hodnotí pozitivní a negativní stránky působení na těchto trzích a je zde uveden návrh základní struktury pro řízení projektů. V uplynulých letech měly české firmy na těchto trzích významnou pozici a existuje tedy návaznost na tradici spolupráce. Na základě provedené analýzy se dají vystopovat nejatraktivnější oblasti pro investice a vzájemnou spolupráci. Projektové řízení je třeba chápat jako proces plánování a řízení rozsáhlých operací. Nejde tedy jen o výsledek - projektovou dokumentaci, ale o tvůrčí proces. Jde o cílevědomý návrh na uskutečnění určité inovace v daných termínech zahájení a ukončení.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis describes the expanding of company activities to new markets of European Union candidate countries. The territory in focus is the region of Bulgaria, Romania and Croatia. It identifies current investment opportunities, renders a summary of the efficiency of individual country economies, evaluates the positive and negative views of operating on these markets and includes a proposed basic structure for managing projects. In recent years, Czech companies have assumed a significant position on these markets, giving them today a chance to reestablish cooperation based on tradition. On the basis of a performed analysis, it is possible to trace the most attractive areas for investment and bilateral cooperation. It is necessary to understand project management as the process of planning and managing extensive operations. What is important is not the result - project documentation, but the creative process. This is the purposeful concept of implementing a certain innovation within given terms of beginning and completion.
Klíčová slova
kandidátské země EU, marketingový výzkum, řízení projektu, realizace projektu, dotazník
Klíčová slova v angličtině
European Union candidate countries, marketing research, project management, project realization, questionnaire
Zásady pro vypracování
Zpracujte aktuální informace o makroekonomické a politické situaci v kan- didátských zemích EU především pro Bulharsko, Rumunsko a Chorvatsko
Vyhodnoťte zpracované informace a proveďte jejich analýzu.
Stanovte možnosti rozšíření činností firmy Rosiva Šumperk s. r. o. v těchto zemích na základě současných znalostí a zkušeností z probíhajících projektů.
Zpracujte dotaznik pro kontaktování firem v těchto zemích.
Vypracujte návrh struktury modelu řízení projektů.
Zásady pro vypracování
Zpracujte aktuální informace o makroekonomické a politické situaci v kan- didátských zemích EU především pro Bulharsko, Rumunsko a Chorvatsko
Vyhodnoťte zpracované informace a proveďte jejich analýzu.
Stanovte možnosti rozšíření činností firmy Rosiva Šumperk s. r. o. v těchto zemích na základě současných znalostí a zkušeností z probíhajících projektů.
Zpracujte dotaznik pro kontaktování firem v těchto zemích.
Vypracujte návrh struktury modelu řízení projektů.
Seznam doporučené literatury
[1] Kotler, P. Marketing Management. Analýza, Plánování, Využití, Kontrola. 9. přepracované vyd. Praha: Grada Publishing, 1998. 712 s. ISBN 80-7169-600 -5.
[2] Kotler P. Marketing podle Kotlera. Jak vytvářet a ovládnout nové trhy. Vydání 1. (dotisk) Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261- 010-4.
[3] Čichovský L. Marketing zahraničního obchodu. Manuál českého exportéra 1. díl. Praha: Radix, 1997. 332 s. ISBN 80-86031-07-1.
[4] Machková, H., Santo, A., Zamykalová., M.a kol. Mezinárodní obchod a marketing. Praktická výkladová encyklopedie. Praha: Grada Publishing, 2002. 268 s. ISBN 80-247-0364-5.
[5] Keřkovský, M., Vykypěl, O. Strategické řízení. Teorie pro praxi. 1. vydání. Praha: C. H. Beck, 2002. 172 s. ISBN 80-7179-578-X.
[6] Dolanský, V., Měkota, V., Němec, V. Projektový management. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 1996. 376 s. ISBN 80-7169-287-5.
[7] Bossidy, L., Charan, R., Burck, Ch. Řízení realizačních procesů. Jak dosahovat očekávaných výsledků a plánovaných cílů. 1. vydání Praha: Management Press, 2004. ISBN 80-7261-118-6.
Seznam doporučené literatury
[1] Kotler, P. Marketing Management. Analýza, Plánování, Využití, Kontrola. 9. přepracované vyd. Praha: Grada Publishing, 1998. 712 s. ISBN 80-7169-600 -5.
[2] Kotler P. Marketing podle Kotlera. Jak vytvářet a ovládnout nové trhy. Vydání 1. (dotisk) Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261- 010-4.
[3] Čichovský L. Marketing zahraničního obchodu. Manuál českého exportéra 1. díl. Praha: Radix, 1997. 332 s. ISBN 80-86031-07-1.
[4] Machková, H., Santo, A., Zamykalová., M.a kol. Mezinárodní obchod a marketing. Praktická výkladová encyklopedie. Praha: Grada Publishing, 2002. 268 s. ISBN 80-247-0364-5.
[5] Keřkovský, M., Vykypěl, O. Strategické řízení. Teorie pro praxi. 1. vydání. Praha: C. H. Beck, 2002. 172 s. ISBN 80-7179-578-X.
[6] Dolanský, V., Měkota, V., Němec, V. Projektový management. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 1996. 376 s. ISBN 80-7169-287-5.
[7] Bossidy, L., Charan, R., Burck, Ch. Řízení realizačních procesů. Jak dosahovat očekávaných výsledků a plánovaných cílů. 1. vydání Praha: Management Press, 2004. ISBN 80-7261-118-6.