Diplomová práce se zabývá jedlými květy, jejichž výběr je velmi pestrý. Na talíři nás zaujmou svou barvou, vůní a chutí. Teoretická část obsahuje seznámení s významem jedlých květů a stručnou charakteristiku vybraných druhů a jejich využití v gastronomii. V praktické části jsou uvedeny vybrané pokrmy, fotografie jejich zdobení jedlými květy a jsou zde zpracovány výsledky senzorického hodnocení použitých jedlých květů, které jsou graficky vyhodnoceny.
Anotace v angličtině
This thesis occupies with edible flowers whose choice is very varied. The eating flowers take us with their color, smell and taste. The theoretical part contains an explanation of the edible flowers importance, their brief characteristic of chosen kinds and their use in gastronomy.
The chosen dishes, the photographies of their decoration with edible flowers are presented in the practical part. There are also presented the results of the sensory evaluation of used eating flowers which are graphically evaluated.
Diplomová práce se zabývá jedlými květy, jejichž výběr je velmi pestrý. Na talíři nás zaujmou svou barvou, vůní a chutí. Teoretická část obsahuje seznámení s významem jedlých květů a stručnou charakteristiku vybraných druhů a jejich využití v gastronomii. V praktické části jsou uvedeny vybrané pokrmy, fotografie jejich zdobení jedlými květy a jsou zde zpracovány výsledky senzorického hodnocení použitých jedlých květů, které jsou graficky vyhodnoceny.
Anotace v angličtině
This thesis occupies with edible flowers whose choice is very varied. The eating flowers take us with their color, smell and taste. The theoretical part contains an explanation of the edible flowers importance, their brief characteristic of chosen kinds and their use in gastronomy.
The chosen dishes, the photographies of their decoration with edible flowers are presented in the practical part. There are also presented the results of the sensory evaluation of used eating flowers which are graphically evaluated.
1.Proveďte přípravu vybraných pokrmů a k nim použijte kombinace jedlých květů
2.Proveďte dotazníkový průzkum preference jednotlivých kombinací květů a pokrmů
3.Získané výsledky vyhodnoťte a graficky prezentujte
Zásady pro vypracování
I. Teoretická část
1.Popište význam jedlých květů
2.Využití netradičních surovin v gastronomii
3.Gastronomické využití jedlých květů
II. Praktická část
1.Proveďte přípravu vybraných pokrmů a k nim použijte kombinace jedlých květů
2.Proveďte dotazníkový průzkum preference jednotlivých kombinací květů a pokrmů
3.Získané výsledky vyhodnoťte a graficky prezentujte
Seznam doporučené literatury
AHNERT,I. Nejlepší bylinky v kuchyni - ze zahrady přímo na stůl, IKAR, Praha 2007
KOPEC,K. Zelenina ve výživě člověka, GRADA, Praha 2010
VONÁŠEK,F. Chuť a aroma, MAXDORF, Praha 2002
KOPEC,K. Jedlé květy pro zpestření jídelníčku, časopis Výživa a potraviny, Praha 2004
Seznam doporučené literatury
AHNERT,I. Nejlepší bylinky v kuchyni - ze zahrady přímo na stůl, IKAR, Praha 2007
KOPEC,K. Zelenina ve výživě člověka, GRADA, Praha 2010
VONÁŠEK,F. Chuť a aroma, MAXDORF, Praha 2002
KOPEC,K. Jedlé květy pro zpestření jídelníčku, časopis Výživa a potraviny, Praha 2004
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Doc. Ing. Otakar Rop, Ph.D.- uvedl své stanovisko vedoucího DP
ing.Mlček, Ph.D. - oponent DP - seznámil komisi se svým posudkem DP a položil následující otázky:
Proč jsou zařazovány do skupiny jedlých květů zeleniny brutnák, ibišek, lichořeřišnice a mezi jedlé květy léčivých rostlin pak pivoňku.
Proč jsou popisovány dané druhy jedlých květů.
Na straně 42 je uvedeno, že naklíčená semena obsahují nejvíce aktivních látek. Mohl by jste toto více rozebrat.
Mohl by jste vysvětlit graf č.12.
Ing. Soňa Škrovánková, Ph.D. - jednlé květy, které jsou nejpřijatelnější z hlediska chuti ?
Prof. Ing. Jozef Golián, Dr.- jaká tepelná úprava byla a v kolika případech použitá?
Doc. Ing. Pavel Valášek, CSc. - co je to silice?
Student danou problematiku ovládá, ale její aplikace mu činila potíže. Jeho vystoupení při obhajobě bylo méně jisté a přesvědčivé. Na většinu otázek komise odpověděl správně.