Tématem práce je komparace školských systémů České republiky a Slovenské republiky. Teoretická část se zabývá základy komparace školských systémů, vývojem komparativní pedagogiky ve světě i na našem území a přístupy, funkcemi a principy komparativní pedagogiky. V této části diplomové práce je také definován pojem komparativní pedagogika. Praktická část diplomové práce popisuje společný vývoj školského systému České republiky a Slovenské republiky a následně jsou podrobně charakterizovány oba školské systémy. V další kapitole praktické části je provedena komparace českého a slovenského školského systému a jsou zde představeny jednotlivé dílčí návrhy na úpravu českého školského systému.
Anotace v angličtině
The topic of my work is to compare the Czech and Slovak Republic school systems. The theoretical part deals with the basics of the school systems comparison, the development of comparative pedagogy both in the world and in our country, and the attitudes, functions and principles of the compa-rative pedagogy. In this part of my thesis the term comparative pedagogy is defined as well. The practical part describes mutual development of the Czech and Slovak Republic school systems that are subsequently characteri-zed in detail. In the next chapter of the practical part both school systems are compared and the individual suggestions for alteration of the Czech school system are introduced.
Klíčová slova
komparativní pedagogika, školský systém České republiky, školský systém Slovenské republiky
Klíčová slova v angličtině
comparative education, the Czech Republic school system, the Slovak Republic school system
Rozsah průvodní práce
98 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem práce je komparace školských systémů České republiky a Slovenské republiky. Teoretická část se zabývá základy komparace školských systémů, vývojem komparativní pedagogiky ve světě i na našem území a přístupy, funkcemi a principy komparativní pedagogiky. V této části diplomové práce je také definován pojem komparativní pedagogika. Praktická část diplomové práce popisuje společný vývoj školského systému České republiky a Slovenské republiky a následně jsou podrobně charakterizovány oba školské systémy. V další kapitole praktické části je provedena komparace českého a slovenského školského systému a jsou zde představeny jednotlivé dílčí návrhy na úpravu českého školského systému.
Anotace v angličtině
The topic of my work is to compare the Czech and Slovak Republic school systems. The theoretical part deals with the basics of the school systems comparison, the development of comparative pedagogy both in the world and in our country, and the attitudes, functions and principles of the compa-rative pedagogy. In this part of my thesis the term comparative pedagogy is defined as well. The practical part describes mutual development of the Czech and Slovak Republic school systems that are subsequently characteri-zed in detail. In the next chapter of the practical part both school systems are compared and the individual suggestions for alteration of the Czech school system are introduced.
Klíčová slova
komparativní pedagogika, školský systém České republiky, školský systém Slovenské republiky
Klíčová slova v angličtině
comparative education, the Czech Republic school system, the Slovak Republic school system
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Představte terminologii a teoretické přístupy ke studiu vzdělávacích systémů.
Podejte základy mezinárodní komparace vzdělávacích systémů.
Zpracujte přehled a klasifikaci současných vzdělávacích systémů v nejvyspělejších zemích EU a světa.
II. Praktická část
Popište a porovnejte vzdělávací systémy České republiky a Slovenské republiky.
Zhodnoťte hlavní aktuální problémy ve vzdělávání České republiky a Slovenské republiky.
Navrhněte možnosti zlepšení vzdělávacích systémů České republiky a Slovenské republiky.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Představte terminologii a teoretické přístupy ke studiu vzdělávacích systémů.
Podejte základy mezinárodní komparace vzdělávacích systémů.
Zpracujte přehled a klasifikaci současných vzdělávacích systémů v nejvyspělejších zemích EU a světa.
II. Praktická část
Popište a porovnejte vzdělávací systémy České republiky a Slovenské republiky.
Zhodnoťte hlavní aktuální problémy ve vzdělávání České republiky a Slovenské republiky.
Navrhněte možnosti zlepšení vzdělávacích systémů České republiky a Slovenské republiky.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] GREGER, D. a JEŽKOVÁ, V. Školní vzdělávání: zahraniční trendy a inspirace. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2007. 266 s. ISBN 978-80-246-1313-0.
[2] PEŠTÁLOVÁ, L., ZELENÁ, J. a VOKÁČ, P. Školský zákon s odborným výkladem. 2. vyd. Třinec: Resk, 2010. 267 s. ISBN 978-80-904324-1-3.
[3] PRŮCHA, J. Vzdělávání a školství ve světě: základy mezinárodní komparace vzdělávacích systémů. 1. vyd. Praha: Portál, 1999. 319 s. ISBN 8071782904.
Seznam doporučené literatury
[1] GREGER, D. a JEŽKOVÁ, V. Školní vzdělávání: zahraniční trendy a inspirace. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2007. 266 s. ISBN 978-80-246-1313-0.
[2] PEŠTÁLOVÁ, L., ZELENÁ, J. a VOKÁČ, P. Školský zákon s odborným výkladem. 2. vyd. Třinec: Resk, 2010. 267 s. ISBN 978-80-904324-1-3.
[3] PRŮCHA, J. Vzdělávání a školství ve světě: základy mezinárodní komparace vzdělávacích systémů. 1. vyd. Praha: Portál, 1999. 319 s. ISBN 8071782904.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí DP: 46 b.
Oponent DP: 46 b.
Otázka oponenta: Jaké jsou dle Vašeho názoru klady a zápory realizace kurikulární reformy v ČR?
Zodpověděl zcela.
doc. Ing. Z. Dohnalová, Ph.D.: Jakým způsobem jste sbíral informace pro tuto práci?
Zodpověděl částečně.
Ing. P. Hanáková: Jsou SCIO testy i na Slovensku?
Zodpověděl zcela.