Tématem této diplomové práce je nastínění vlivu pohádek na emočně sociální vývoj dítěte. Teoretická část se zabývá emocemi, emoční inteligencí, vlivem výchovy na kvalitu emočního prožívání a emočně sociálnímu aspektu pohádek formou rozboru dvou pohádek. Praktická část je zaměřena na zjištění formy a způsobu jakým se děti s pohádkami seznamují, kdo jim z rodiny pohádky vypráví a čte, jak často, jak často je sledují v televizi, vlivu vzdělání rodičů na četnost čtení, jaký druh pohádek rodiče dětem čtou, zda chtějí děti opakovat pohádky, jak reagují na pohádky se špatným koncem apod.
Anotace v angličtině
The theme of this diploma thesis is using fairy-tale to develop emotional and social skills of child. The theoretical part describes emotion, emotional intelligence, influence of education to value of emotional life and to social and emotional aspects of fairy-tale at the analysis of two fairy tales. The practical part tries to find out how children meet fairy tales, who tells and reads them the fairy tales and how often, how often children watch the fairy-tale in the television, influence of the parents education to the frequency of reading fairy tales, what type of fairy tales parents read, if children like to repeating of fairy-tale stories, how children respond to the fairy tales with bad ending and the like.
Tématem této diplomové práce je nastínění vlivu pohádek na emočně sociální vývoj dítěte. Teoretická část se zabývá emocemi, emoční inteligencí, vlivem výchovy na kvalitu emočního prožívání a emočně sociálnímu aspektu pohádek formou rozboru dvou pohádek. Praktická část je zaměřena na zjištění formy a způsobu jakým se děti s pohádkami seznamují, kdo jim z rodiny pohádky vypráví a čte, jak často, jak často je sledují v televizi, vlivu vzdělání rodičů na četnost čtení, jaký druh pohádek rodiče dětem čtou, zda chtějí děti opakovat pohádky, jak reagují na pohádky se špatným koncem apod.
Anotace v angličtině
The theme of this diploma thesis is using fairy-tale to develop emotional and social skills of child. The theoretical part describes emotion, emotional intelligence, influence of education to value of emotional life and to social and emotional aspects of fairy-tale at the analysis of two fairy tales. The practical part tries to find out how children meet fairy tales, who tells and reads them the fairy tales and how often, how often children watch the fairy-tale in the television, influence of the parents education to the frequency of reading fairy tales, what type of fairy tales parents read, if children like to repeating of fairy-tale stories, how children respond to the fairy tales with bad ending and the like.
Teorie emočně-sociálních vývoje dítěte, způsoby výchovy a rozvoje emočně-sociálních cítění. Pohádky a jejich emočně-sociálních aspekty. Pohádky jako prostředek rozvoje emočně sociálního rozvoje a výchovy dítěte.
Praktická část: rozbor vybrané pohádky a způsob jejího působení na emočně-sociální rozvoj dítěte. Příklady pohádek, cvičení a her s dětmi na rozvoj emočně-sociálních dovedností.
Výzkumní část: Dotazník o emoční inteligenci - jeho zpracování a vyhodnocení.
Zásady pro vypracování
Teorie emočně-sociálních vývoje dítěte, způsoby výchovy a rozvoje emočně-sociálních cítění. Pohádky a jejich emočně-sociálních aspekty. Pohádky jako prostředek rozvoje emočně sociálního rozvoje a výchovy dítěte.
Praktická část: rozbor vybrané pohádky a způsob jejího působení na emočně-sociální rozvoj dítěte. Příklady pohádek, cvičení a her s dětmi na rozvoj emočně-sociálních dovedností.
Výzkumní část: Dotazník o emoční inteligenci - jeho zpracování a vyhodnocení.
Seznam doporučené literatury
GOLEMAN, DANIEL, Emoční inteligence [z anglického originálu ... přeložila Markéta Bílková], Praha : Columbus, 1997, ISBN: 80-85928-48-5,
SHAPIRO R.LAWRENCE, EMOČNÍ INTELIGENCE DÍTĚTE A JEJÍ ROZVOJ 3.VYDÁNÍ Vydavatel: PORTÁL, vydáno v r. 2010, jazyk: Čeština, 268 stran, ISBN: 80-7367-648-3,
GAJDOŠOVÁ EVA, HERÉNYIOVÁ GABRIELA, ROZVÍJENÍ EMOČNÍ INTELIGENCE ŽÁKŮ Vydavatel: PORTÁL, vydáno v r. 2006, jazyk: Čeština, 328 stran, ISBN: 807367-115-8,
PLETZER A. MARC, EMOČNÍ INTELIGENCE JAK JI ROZVÍJET A VYUŽÍVAT Vydavatel: GRADA PUBLISHING, vydáno v r. 2009, jazyk: Čeština, 176 stran, ISBN: 80-247-3057-8,
SCHULZE RALF,ROBERTS RICHARD D. (EDS.), EMOČNÍ INTELIGENCE PŘEHLED ZÁKLADNÍCH PŘÍSTUPŮ A APLIKACÍ Vydavatel: PORTÁL, vydáno v r. 2007, jazyk: Čeština, 368 stran, ISBN: 978-80-7367-229-4,
WILDING CHRISTINE, EMOČNÍ INTELIGENCE VLIV EMOCÍ NA OSOBNÍ A PROFESNÍ ÚSPĚCH Vydavatel: GRADA PUBLISHING, vydáno v r. 2010, jazyk: Čeština, 239 stran, ISBN: 80-247-2754-7,
Emoční a sociální rozvoj osobnosti : návrhy, náměty a pomoc při rozvoji emočních a sociálních kompetencí u dětí Praha : ENNEA ČR, [2006?], ISBN: 80-239-7466-1 (brož.),
Základy emočního a sociálního rozvoje osobnosti / [ENNEA ČR] Liberec : ENNEA ČR, [2005?], ISBN: 80-239-6553-0 (brož.)
EVA VELECHOVSKÁ, EMANUEL BYRTUS, Emoční a sociální rozvoj osobnosti. II. Díl, Liberec : ENNEA ČR, [2006], ISBN: 80-239-7789-X (brož.)
IVA STUCHLÍKOVÁ, Základy psychologie emocí, Praha : Portál, 2007, ISBN: 978-80-7367-282-9 (brož.),
WOOD, ROBERT, Testy emoční inteligence [překlad Stanislav Ježek], Praha : Computer Press, 2003, ISBN: 80-7226-898-8 (brož.),
ELLIS, ALBERT, Trénink emocí : práce s emocemi na základě racionálně emoční terapie, Praha : Portál, 2002, ISBN: 80-7178-646-2 (brož.),
SIEGFRIED BROCKERT, GABRIELE BRAUNOVÁ, Testy emocionální inteligence : 52 testů EQ : EQ je významnější než IQ : umění soucítit s druhým člověkem : emociální inteligence je životní postoj budoucnosti [z německého originálu Das EQ Testbuch ... přeložila Simona Hoskovcová], Praha : Ikar, 1997, ISBN: 80-7202-149-4,
Seznam doporučené literatury
GOLEMAN, DANIEL, Emoční inteligence [z anglického originálu ... přeložila Markéta Bílková], Praha : Columbus, 1997, ISBN: 80-85928-48-5,
SHAPIRO R.LAWRENCE, EMOČNÍ INTELIGENCE DÍTĚTE A JEJÍ ROZVOJ 3.VYDÁNÍ Vydavatel: PORTÁL, vydáno v r. 2010, jazyk: Čeština, 268 stran, ISBN: 80-7367-648-3,
GAJDOŠOVÁ EVA, HERÉNYIOVÁ GABRIELA, ROZVÍJENÍ EMOČNÍ INTELIGENCE ŽÁKŮ Vydavatel: PORTÁL, vydáno v r. 2006, jazyk: Čeština, 328 stran, ISBN: 807367-115-8,
PLETZER A. MARC, EMOČNÍ INTELIGENCE JAK JI ROZVÍJET A VYUŽÍVAT Vydavatel: GRADA PUBLISHING, vydáno v r. 2009, jazyk: Čeština, 176 stran, ISBN: 80-247-3057-8,
SCHULZE RALF,ROBERTS RICHARD D. (EDS.), EMOČNÍ INTELIGENCE PŘEHLED ZÁKLADNÍCH PŘÍSTUPŮ A APLIKACÍ Vydavatel: PORTÁL, vydáno v r. 2007, jazyk: Čeština, 368 stran, ISBN: 978-80-7367-229-4,
WILDING CHRISTINE, EMOČNÍ INTELIGENCE VLIV EMOCÍ NA OSOBNÍ A PROFESNÍ ÚSPĚCH Vydavatel: GRADA PUBLISHING, vydáno v r. 2010, jazyk: Čeština, 239 stran, ISBN: 80-247-2754-7,
Emoční a sociální rozvoj osobnosti : návrhy, náměty a pomoc při rozvoji emočních a sociálních kompetencí u dětí Praha : ENNEA ČR, [2006?], ISBN: 80-239-7466-1 (brož.),
Základy emočního a sociálního rozvoje osobnosti / [ENNEA ČR] Liberec : ENNEA ČR, [2005?], ISBN: 80-239-6553-0 (brož.)
EVA VELECHOVSKÁ, EMANUEL BYRTUS, Emoční a sociální rozvoj osobnosti. II. Díl, Liberec : ENNEA ČR, [2006], ISBN: 80-239-7789-X (brož.)
IVA STUCHLÍKOVÁ, Základy psychologie emocí, Praha : Portál, 2007, ISBN: 978-80-7367-282-9 (brož.),
WOOD, ROBERT, Testy emoční inteligence [překlad Stanislav Ježek], Praha : Computer Press, 2003, ISBN: 80-7226-898-8 (brož.),
ELLIS, ALBERT, Trénink emocí : práce s emocemi na základě racionálně emoční terapie, Praha : Portál, 2002, ISBN: 80-7178-646-2 (brož.),
SIEGFRIED BROCKERT, GABRIELE BRAUNOVÁ, Testy emocionální inteligence : 52 testů EQ : EQ je významnější než IQ : umění soucítit s druhým člověkem : emociální inteligence je životní postoj budoucnosti [z německého originálu Das EQ Testbuch ... přeložila Simona Hoskovcová], Praha : Ikar, 1997, ISBN: 80-7202-149-4,
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vystoupení studenta
Otázky vedoucího a oponenta diplomové práce (viz posudky)
- odpověděla dobře
doc. Wiegerová: Jak souvisí téma práce s profilem absolventa studovaného oboru sociální pedagogiky.
- na otázku neodpověděla
prof. Jílek: Vysvětlete pojem emočně sociální dovednost dětí?
- odpověděla částečně
dr. Sýkora: Zdůvodněte absenci naplnění některých aspektů v cíli práce.
- odpověděla částečně
doc. Laca: Jakým způsobem jste si stanovila cíle práce?