Diplomová práce se zabývá vzděláváním zaměstnanců jako nedílnou součástí řízení lidských zdrojů. Vymezuje strategický přístup k řízení lidských zdrojů, popisuje cíle a oblasti vzdělávání a vztah firemního vzdělávání k řízení lidských zdrojů. V rámci procesu vzdělávání zaměstnanců se věnuje identifikaci vzdělávacích potřeb, plánování vzdělávání, jeho realizaci a hodnocení výsledků vzdělávání.
Práce stručně popisuje systém vzdělávání zaměstnanců ve výrobním závodě Devro s.r.o. Slavkov u Brna a výzkum zjišťující názory a postoje zaměstnanců na vzdělávání a osobní rozvoj a na spokojenost se zaměstnáním.
Anotace v angličtině
This diploma work deals with the training of employees as an integral part of human resources management. It defines the strategic approach to human resources management, describes the objectives and types of training and relationship of company training to human resources management.In the process of training employees it also deals with the identification of training needs, training planning, its realization and evaluation of training outcomes.
Diploma work briefly describes the training system in production plant Devro s.r.o. Slavkov u Brna and research on the views and attitudes of employees for training and personal development and their job satisfaction.
Klíčová slova
Strategický přístup, řízení lidských zdrojů, vzdělávání zaměstnanců, proces vzdělávání, systém vzdělávání, Devro s.r.o., zaměstnanec, vedoucí, manažer, vzdělávací aktivity, školení, osobní rozvoj.
Klíčová slova v angličtině
Strategic approach, human resources management, training of employees, process of training employees, training system, Devro s.r.o., employee, leader, manager, training activities, training, personal development.
Rozsah průvodní práce
131
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá vzděláváním zaměstnanců jako nedílnou součástí řízení lidských zdrojů. Vymezuje strategický přístup k řízení lidských zdrojů, popisuje cíle a oblasti vzdělávání a vztah firemního vzdělávání k řízení lidských zdrojů. V rámci procesu vzdělávání zaměstnanců se věnuje identifikaci vzdělávacích potřeb, plánování vzdělávání, jeho realizaci a hodnocení výsledků vzdělávání.
Práce stručně popisuje systém vzdělávání zaměstnanců ve výrobním závodě Devro s.r.o. Slavkov u Brna a výzkum zjišťující názory a postoje zaměstnanců na vzdělávání a osobní rozvoj a na spokojenost se zaměstnáním.
Anotace v angličtině
This diploma work deals with the training of employees as an integral part of human resources management. It defines the strategic approach to human resources management, describes the objectives and types of training and relationship of company training to human resources management.In the process of training employees it also deals with the identification of training needs, training planning, its realization and evaluation of training outcomes.
Diploma work briefly describes the training system in production plant Devro s.r.o. Slavkov u Brna and research on the views and attitudes of employees for training and personal development and their job satisfaction.
Klíčová slova
Strategický přístup, řízení lidských zdrojů, vzdělávání zaměstnanců, proces vzdělávání, systém vzdělávání, Devro s.r.o., zaměstnanec, vedoucí, manažer, vzdělávací aktivity, školení, osobní rozvoj.
Klíčová slova v angličtině
Strategic approach, human resources management, training of employees, process of training employees, training system, Devro s.r.o., employee, leader, manager, training activities, training, personal development.
Zásady pro vypracování
Zvolené téma bude vypracováno dle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (Brno: IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto textu. Bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
Dle stanovených zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- vzdělávání jako součást ŘLZ (teorie a proces vzdělávání zaměstnanců),
- systém vzdělávání ve vybrané organizaci,
- srovnání s teoretickými doporučeními a případné návrhy opatření ke
zefektivnění systému,
- sociologický průzkum a jeho hodnocení (potvrzení či vyvrácení hypotéz
vztahujících se k významu vzdělávání zaměstnanců v dané organizaci).
Zásady pro vypracování
Zvolené téma bude vypracováno dle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (Brno: IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto textu. Bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
Dle stanovených zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- vzdělávání jako součást ŘLZ (teorie a proces vzdělávání zaměstnanců),
- systém vzdělávání ve vybrané organizaci,
- srovnání s teoretickými doporučeními a případné návrhy opatření ke
zefektivnění systému,
- sociologický průzkum a jeho hodnocení (potvrzení či vyvrácení hypotéz
vztahujících se k významu vzdělávání zaměstnanců v dané organizaci).
Seznam doporučené literatury
Armstrong, M. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada Publishing, 2002.
Bedrnová, E., Nový, I. Psychologie a sociologie řízení. Praha: Management Press, 2009.
Evangelu, J., E. Diagnostické metody v personalistice. Praha: Grada Publishing, 2009.
Gregar, A. Řízení lidských zdrojů. Brno: IMS, 2008.
Hroník, F. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada Publishing, 2007.
Koubek, J. Řízení lidských zdrojů. Základy moderní personalistiky. Praha: Management Press, 2005.
Koubek J. Anglicko-český výkladový slovník personalistiky. Praha: Management Press, 2003.
Palán, Z. Lidské zdroje. Výkladový slovník. Praha: Academia, 2002.
Vodák, J., Kucharčíková, A. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Praha: Grada Publishing, 2007.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a bude průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Armstrong, M. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada Publishing, 2002.
Bedrnová, E., Nový, I. Psychologie a sociologie řízení. Praha: Management Press, 2009.
Evangelu, J., E. Diagnostické metody v personalistice. Praha: Grada Publishing, 2009.
Gregar, A. Řízení lidských zdrojů. Brno: IMS, 2008.
Hroník, F. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada Publishing, 2007.
Koubek, J. Řízení lidských zdrojů. Základy moderní personalistiky. Praha: Management Press, 2005.
Koubek J. Anglicko-český výkladový slovník personalistiky. Praha: Management Press, 2003.
Palán, Z. Lidské zdroje. Výkladový slovník. Praha: Academia, 2002.
Vodák, J., Kucharčíková, A. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Praha: Grada Publishing, 2007.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a bude průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové práce (viz posudky)
odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. Ing. Němcová - výhody systematického vzdělávání - odpověděla vyčerpávajícím způsobem
Dr. Šigut - jak jste se dostala k personalistice - odpověděla vyčerpávajícím způsobem
Mgr. Fejová - komunikace s podřízenými - odpověděla vyčerpávajícím způsobem