Téma mé diplomové práce je: Transgenerační přenos stylů výchovy. Tuto oblast jsem se rozhodla zkoumat z důvodu, že je to velice zajímavý jev, který se vyskytuje ve společnosti již po dlouhou dobu, pouze se o tomto jevu dříve nehovořilo. V teoretické části jsem vymezila pojem rodina, její funkce, výchova a zaměřila jsem se také na konkrétní výchovné styly. Moji praktickou část jsem zaměřila na výzkum, jenž zkoumá míru přenosu stylů výchovy z dětství na výchovné styly potomků. Zvolila jsem kvantitativní výzkum a jako vhodnou metodu sběru dat jsem použila dotazník. Poté jsem jednotlivá data analyzovala a došla k závěru. Výsledkem tedy bylo zjištění, že míra výchovných stylů rodičů z dětství ovlivňuje míru užívání výchovných stylů u svých potomků.
Anotace v angličtině
The topic of my Final work is transgeneration transfer style of education". I decided to investigate this area because it's a very interesant phenomenon, that occurs in society for a long time, only on this phenomenon previously not discussed. In the theoretical part I defined the concept of family, its functions, and education, I also focused on specific educational styles. My practical part is focused on the research, which examines the degree of carryover styles of education from childhood on educational styles offspring. I used a questionnaire. Then I analyzed the data and came to the conclusion. So the result was that the level of parental educational styles childhood influences the degree of use of educational styles with their offspring.
Klíčová slova
Transgenerační přenos, výchova, rodina, děti, výchovné styly, autoritativní výchovný styl, demokratický výchovný styl, liberální výchovný styl, syndrom CAN, násilí, funkce rodiny, struktura rodiny
Téma mé diplomové práce je: Transgenerační přenos stylů výchovy. Tuto oblast jsem se rozhodla zkoumat z důvodu, že je to velice zajímavý jev, který se vyskytuje ve společnosti již po dlouhou dobu, pouze se o tomto jevu dříve nehovořilo. V teoretické části jsem vymezila pojem rodina, její funkce, výchova a zaměřila jsem se také na konkrétní výchovné styly. Moji praktickou část jsem zaměřila na výzkum, jenž zkoumá míru přenosu stylů výchovy z dětství na výchovné styly potomků. Zvolila jsem kvantitativní výzkum a jako vhodnou metodu sběru dat jsem použila dotazník. Poté jsem jednotlivá data analyzovala a došla k závěru. Výsledkem tedy bylo zjištění, že míra výchovných stylů rodičů z dětství ovlivňuje míru užívání výchovných stylů u svých potomků.
Anotace v angličtině
The topic of my Final work is transgeneration transfer style of education". I decided to investigate this area because it's a very interesant phenomenon, that occurs in society for a long time, only on this phenomenon previously not discussed. In the theoretical part I defined the concept of family, its functions, and education, I also focused on specific educational styles. My practical part is focused on the research, which examines the degree of carryover styles of education from childhood on educational styles offspring. I used a questionnaire. Then I analyzed the data and came to the conclusion. So the result was that the level of parental educational styles childhood influences the degree of use of educational styles with their offspring.
Klíčová slova
Transgenerační přenos, výchova, rodina, děti, výchovné styly, autoritativní výchovný styl, demokratický výchovný styl, liberální výchovný styl, syndrom CAN, násilí, funkce rodiny, struktura rodiny
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách"(IMS 2009).Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách"(IMS 2009).Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
Seznam doporučené literatury
MOŽNÝ, Ivo. Rodina a společnost.
HARTL, P., HARTLOVÁ, H. Psychologický slovník.
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník.
MATĚJČEK, Z. Dítě a rodina v psychologickém poradenství.
HELUS, Z. Sociální psychologie pro pedagogy.
GIDDENS, A. Sociologie.
SMÉKAL, V., MACEK, P. Utváření a vývoj osobnosti
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese.
KOHOUTEK, R. a kol. Základy sociální psychologie.
Seznam doporučené literatury
MOŽNÝ, Ivo. Rodina a společnost.
HARTL, P., HARTLOVÁ, H. Psychologický slovník.
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník.
MATĚJČEK, Z. Dítě a rodina v psychologickém poradenství.
HELUS, Z. Sociální psychologie pro pedagogy.
GIDDENS, A. Sociologie.
SMÉKAL, V., MACEK, P. Utváření a vývoj osobnosti
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese.
KOHOUTEK, R. a kol. Základy sociální psychologie.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové práce (viz posudky)
odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. doc. Řehoř - výsledky praktické části práce - odpověděla vyčerpávajícím způsobem
doc. Hungr - přenos stylů výchovy - odpověděla vyčerpávajícím způsobem
doc. Vízdal - čerpání poznatků z literatury - odpověděla dobře