Diplomová práce s názvem Prožívání volného času v postproduktivním věku se zaměřuje na možnosti trávení volného času dnešních seniorů. Je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Obsahem teoretické části je charakteristika stáří, změn, které v této vývojové etapě u jedince probíhají. Dále jsou zde popsány možnosti využívání volného času u seniorů, jmenovány faktory znemožňující aktivní trávení volného času. V poslední kapitole teoretické části jsou vedeny nabídky jak mohou trávit senioři volný čas na Tišnovsku.Praktická část se zabývá výzkumem zaměřeným na využívání volného času seniorů, jaké činnosti tito lidé preferují, jaké faktory ovlivňují výběr volnočasových aktivit. Respondenty zmíněného výzkumu jsou jak senioři žijící v rodině, tak obyvatelé seniorských zařízení v okolí mého bydliště.
Anotace v angličtině
My diploma work is call live out free time in postproduction age. It is mainly about free time our seniors. My work has two parts. It is devidet on the theoretical and practical patrs. The theoretical part is about old age, changes in our live when we become older. I wrote about free time seniors, what thei can do, whou thei can spear free time. Because seniors can not enjoy live aktive I wrote about their activities. Because I like Tišnov, it is city where I live I wrote mainly about offers and activities, which pensioners can visite or do regularly. Practical part is about my own research, which is concentrated on free time pensioners or which works they do and what activities they prefer or how pensioners choose free time activities. For my research to I choose seniors from families where they live and seniors whose are in pensioners homes - for example Žernůvka or Předklášteří.
Aging, old age, seniors, needs of seniors, free time, leisure-time activities, motivation, interest, activation.
Rozsah průvodní práce
72
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce s názvem Prožívání volného času v postproduktivním věku se zaměřuje na možnosti trávení volného času dnešních seniorů. Je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Obsahem teoretické části je charakteristika stáří, změn, které v této vývojové etapě u jedince probíhají. Dále jsou zde popsány možnosti využívání volného času u seniorů, jmenovány faktory znemožňující aktivní trávení volného času. V poslední kapitole teoretické části jsou vedeny nabídky jak mohou trávit senioři volný čas na Tišnovsku.Praktická část se zabývá výzkumem zaměřeným na využívání volného času seniorů, jaké činnosti tito lidé preferují, jaké faktory ovlivňují výběr volnočasových aktivit. Respondenty zmíněného výzkumu jsou jak senioři žijící v rodině, tak obyvatelé seniorských zařízení v okolí mého bydliště.
Anotace v angličtině
My diploma work is call live out free time in postproduction age. It is mainly about free time our seniors. My work has two parts. It is devidet on the theoretical and practical patrs. The theoretical part is about old age, changes in our live when we become older. I wrote about free time seniors, what thei can do, whou thei can spear free time. Because seniors can not enjoy live aktive I wrote about their activities. Because I like Tišnov, it is city where I live I wrote mainly about offers and activities, which pensioners can visite or do regularly. Practical part is about my own research, which is concentrated on free time pensioners or which works they do and what activities they prefer or how pensioners choose free time activities. For my research to I choose seniors from families where they live and seniors whose are in pensioners homes - for example Žernůvka or Předklášteří.
Aging, old age, seniors, needs of seniors, free time, leisure-time activities, motivation, interest, activation.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách"(IMS 2009). Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- získání informací, jak senioři tráví volný čas (upřednostnění aktivních či
pasivních činností)
- rozdílnost trávení volného času v domácím prostředí a v seniorských zaří-
zeních
- využití volného času ve vztahu k seniorům
- poukázat na to, že stárnutí není konec života, ale je to plnohodnotná etapa
života, avšak s určitými specifiky a omezeními
Součástí práce bude průzkum zaměřený na zjištění nabídky, využívání a prefero-
vání aktivit u lidí v postproduktivním věku, kteří žijí v rodině a kteří žijí v seniorských zařízeních.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách"(IMS 2009). Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- získání informací, jak senioři tráví volný čas (upřednostnění aktivních či
pasivních činností)
- rozdílnost trávení volného času v domácím prostředí a v seniorských zaří-
zeních
- využití volného času ve vztahu k seniorům
- poukázat na to, že stárnutí není konec života, ale je to plnohodnotná etapa
života, avšak s určitými specifiky a omezeními
Součástí práce bude průzkum zaměřený na zjištění nabídky, využívání a prefero-
vání aktivit u lidí v postproduktivním věku, kteří žijí v rodině a kteří žijí v seniorských zařízeních.
Seznam doporučené literatury
Bednářová, H., Aktivní v každém věku. Olomouc: UP Olomouc, 2008.
Gruberová, B., Gerontologie. České Budějovice: Jihočeská Univerzita, 1998
Hartl, P., Psychologický slovník. Praha: Budka, 1993
Klevetová. D., Dlabačová, I., Motivační prvky při práci se seniory. Praha: Grada Publishing, 2008
Mühlpachr, P., Gerontopedagogika. Brno: Masarykova univerzita, 2004
Pávková, J., a kol. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2008
Selucký, R., Člověk a jeho volný čas. Praha: Československý spisovatel, 1966
Štilec, M., Program aktivního stylu života pro seniory. Praha: Portál, 2004
Vágnerová, M., Vývojová psychologie 2 dospělost a stáří. Praha: Karolinum, 2008
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Bednářová, H., Aktivní v každém věku. Olomouc: UP Olomouc, 2008.
Gruberová, B., Gerontologie. České Budějovice: Jihočeská Univerzita, 1998
Hartl, P., Psychologický slovník. Praha: Budka, 1993
Klevetová. D., Dlabačová, I., Motivační prvky při práci se seniory. Praha: Grada Publishing, 2008
Mühlpachr, P., Gerontopedagogika. Brno: Masarykova univerzita, 2004
Pávková, J., a kol. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2008
Selucký, R., Člověk a jeho volný čas. Praha: Československý spisovatel, 1966
Štilec, M., Program aktivního stylu života pro seniory. Praha: Portál, 2004
Vágnerová, M., Vývojová psychologie 2 dospělost a stáří. Praha: Karolinum, 2008
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové práce (viz posudky)
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. doc. Vízdal: Stručně shrňte výsledky Vašeho šetření.
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
doc. Vízdal: Popište průběh realizace Vašeho výzkumu.
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem