Moje práce se zabývá celoživotním vzděláváním v rámci firemní kultury. Teoretická část je zaměřena na pojmy celoživotní vzdělávání, vzdělávání ve zdravotnictví. Dále jsou vysvětleny formy celoživotního vzdělávání, charakteristika organizace, firemní kultura. V praktické části je proveden výzkum týkající se zájmu o vzdělávání a podporu organizace při vzdělávání zaměstnanců. Obsahuje šetření, shrnutí výsledků, závěr.
Anotace v angličtině
My work deals with lifelong learning in the corporate culture. The theoretical part focuses on the concepts of lifelong education, in health care. Are explained forms of lifelong learning, characteristics of organization, corporate culture. In the practical part is conducted a survey of interest in education and support organization for employee training. Includes investigation, summary of results, conclusion.
Klíčová slova
celoživotní vzdělávání, dospělý, firemní kultura, nelékařský zdravotnický personál, organizace
Moje práce se zabývá celoživotním vzděláváním v rámci firemní kultury. Teoretická část je zaměřena na pojmy celoživotní vzdělávání, vzdělávání ve zdravotnictví. Dále jsou vysvětleny formy celoživotního vzdělávání, charakteristika organizace, firemní kultura. V praktické části je proveden výzkum týkající se zájmu o vzdělávání a podporu organizace při vzdělávání zaměstnanců. Obsahuje šetření, shrnutí výsledků, závěr.
Anotace v angličtině
My work deals with lifelong learning in the corporate culture. The theoretical part focuses on the concepts of lifelong education, in health care. Are explained forms of lifelong learning, characteristics of organization, corporate culture. In the practical part is conducted a survey of interest in education and support organization for employee training. Includes investigation, summary of results, conclusion.
Klíčová slova
celoživotní vzdělávání, dospělý, firemní kultura, nelékařský zdravotnický personál, organizace
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu v sociálních vědách" (2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím práce bude práce zaměřena:
- na vzdělávání a profesní rozvoj zaměstnanců ve firmě, zejména přibližuje vzdělávání středně zdravotnického personálu;
- na systém a možnosti vzdělávání ve zdravotnictví s vazbou na povinný registr sester a kreditní systém.
Součástí práce bude průzkum zaměřený na efektivitu vzdělávání středně zdravotnického personálu, především jak samotní zdravotníci vnímají význam celoživotního vzdělávání, jaké jsou překážky při vzdělávání, účelnost kreditního systému a podmínky vytvořené zaměstnavatelem ke vzdělávání.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu v sociálních vědách" (2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím práce bude práce zaměřena:
- na vzdělávání a profesní rozvoj zaměstnanců ve firmě, zejména přibližuje vzdělávání středně zdravotnického personálu;
- na systém a možnosti vzdělávání ve zdravotnictví s vazbou na povinný registr sester a kreditní systém.
Součástí práce bude průzkum zaměřený na efektivitu vzdělávání středně zdravotnického personálu, především jak samotní zdravotníci vnímají význam celoživotního vzdělávání, jaké jsou překážky při vzdělávání, účelnost kreditního systému a podmínky vytvořené zaměstnavatelem ke vzdělávání.
Seznam doporučené literatury
Beneš, M. Andragogika. 1. vydání. Praha: Grada, 2008, ISBN 978-80-247-2580-2.
Brooks, I. Firemní kultura: jedinci, skupiny, organizace a jejich chování. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2003, ISBN 80-7226-763-9.
Kafková, V. Z historie ošetřovatelství. 1. vydání. Brno: IVPZ, 1992, ISBN 80-7013-123-3.
Nakonečný, M. Sociální psychologie organizace. 1. vydání. Praha: Grada, 2005, ISBN 80-247-0577-X.
Radvan, E., Vavřík, M. Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách. Institut mezioborových studií Brno, 2009.
Rozsypalová, M. Ošetřovatelství nemocných. 3. vydání. Praha: Státní zdravotnické nakladatelství Praha, 1966.
Řehoř, A. Metodické pokyny pro vypracování bakalářské a diplomové práce. Institut mezioborových studií Brno, 2009.
Šigut, Z. Firemní kultura a lidské zdroje. 1. vydání. Praha: ASPI, 2004, ISBN 80-7357-046-7.
Vágnerová, M. Základy psychologie. 1. vydání. Praha: Karolinum, 2004, ISBN 80-246-0841-3.
Seznam doporučené literatury
Beneš, M. Andragogika. 1. vydání. Praha: Grada, 2008, ISBN 978-80-247-2580-2.
Brooks, I. Firemní kultura: jedinci, skupiny, organizace a jejich chování. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2003, ISBN 80-7226-763-9.
Kafková, V. Z historie ošetřovatelství. 1. vydání. Brno: IVPZ, 1992, ISBN 80-7013-123-3.
Nakonečný, M. Sociální psychologie organizace. 1. vydání. Praha: Grada, 2005, ISBN 80-247-0577-X.
Radvan, E., Vavřík, M. Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách. Institut mezioborových studií Brno, 2009.
Rozsypalová, M. Ošetřovatelství nemocných. 3. vydání. Praha: Státní zdravotnické nakladatelství Praha, 1966.
Řehoř, A. Metodické pokyny pro vypracování bakalářské a diplomové práce. Institut mezioborových studií Brno, 2009.
Šigut, Z. Firemní kultura a lidské zdroje. 1. vydání. Praha: ASPI, 2004, ISBN 80-7357-046-7.
Vágnerová, M. Základy psychologie. 1. vydání. Praha: Karolinum, 2004, ISBN 80-246-0841-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové práce (viz posudky)
odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. Ing. Němcová - v jakých oblastech doporučujete vzdělávání - odpověděla vyčerpávajícím způsobem
Dr. Šigut - firemní kultura - odpověděla vyčerpávajícím způsobem
Doc. Řehoř - přínos vzdělávání v organizaci - odpověděla vyčerpávajícím způsobem