Anotace:
Tato diplomová práce se zabývá aktuálním stavem vzdělávání pracovníků nižšího středního managementu v Celní správě České republiky, se zaměřením na vzdělávací program prohlubujícího vzdělání - Základní manažerský kurz.
V teoretické části práce je pojednáno o obecných pojmech z oblasti managementu
a vzdělávání, jako je řízení a rozvoj lidských zdrojů, lidský kapitál a motivace, metody vzdělávání, dále o organizaci Celní správy a Institutu vzdělávání této ozbrojené složky.
Praktická část práce je věnována terénnímu šetření, vyhodnocení a popisu zjištěných skutečností o Základním manažerském kurzu, včetně závěrečného vyhodnocení.
Anotace v angličtině
Annotation:
This diploma thesis deals with present status of education of lower-mid management at the Czech Customs Administration, with special focus on program of education deepening ? Basic Course for Managers.
In the theoretical part the general terms from the field of management and education are handled, for example driving and advancement of human resources, human capital and motivation, methods of education. Later the thesis speaks about organization of Customs Administration and the Educational Institute of this armed unit.
The practical part of this thesis is dedicated to terrain solution, evaluation
and description of gained facts from Basic Course for Managers, including the final assessment.
Klíčová slova
Klíčové pojmy:
Celní správa, dovednosti, lidské zdroje, lidský kapitál, management, manažer, manažerské vzdělávání, metody vzdělávání, profesní příprava, rozvoj lidských zdrojů, řízení lidských zdrojů, schopnosti, učení, učící se společnost.
Klíčová slova v angličtině
Keywords:
Customs Administration, skills, human resources, human capital, management, manager, education for managers, methods of education, professional training, development, advancement of human resources, management of human resources, abilities, learning, studying society, education.
Rozsah průvodní práce
práce 97s., příohy VIII s.
Jazyk
CZ
Anotace
Anotace:
Tato diplomová práce se zabývá aktuálním stavem vzdělávání pracovníků nižšího středního managementu v Celní správě České republiky, se zaměřením na vzdělávací program prohlubujícího vzdělání - Základní manažerský kurz.
V teoretické části práce je pojednáno o obecných pojmech z oblasti managementu
a vzdělávání, jako je řízení a rozvoj lidských zdrojů, lidský kapitál a motivace, metody vzdělávání, dále o organizaci Celní správy a Institutu vzdělávání této ozbrojené složky.
Praktická část práce je věnována terénnímu šetření, vyhodnocení a popisu zjištěných skutečností o Základním manažerském kurzu, včetně závěrečného vyhodnocení.
Anotace v angličtině
Annotation:
This diploma thesis deals with present status of education of lower-mid management at the Czech Customs Administration, with special focus on program of education deepening ? Basic Course for Managers.
In the theoretical part the general terms from the field of management and education are handled, for example driving and advancement of human resources, human capital and motivation, methods of education. Later the thesis speaks about organization of Customs Administration and the Educational Institute of this armed unit.
The practical part of this thesis is dedicated to terrain solution, evaluation
and description of gained facts from Basic Course for Managers, including the final assessment.
Klíčová slova
Klíčové pojmy:
Celní správa, dovednosti, lidské zdroje, lidský kapitál, management, manažer, manažerské vzdělávání, metody vzdělávání, profesní příprava, rozvoj lidských zdrojů, řízení lidských zdrojů, schopnosti, učení, učící se společnost.
Klíčová slova v angličtině
Keywords:
Customs Administration, skills, human resources, human capital, management, manager, education for managers, methods of education, professional training, development, advancement of human resources, management of human resources, abilities, learning, studying society, education.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na význam manažerského vzdělávání pro organizaci státní správy,
- na charakteristiku projektu manažerského vzdělávání v Celní správě České republiky,
- na zhodnocení manažerského vzdělávání, jeho problematiku uvádění do praxe a v případě zjištění nutnosti změn, navržení jeho inovace.
Součástí práce bude sociologický průzkum zaměřený na zjištění, zda současně nastavený vzdělávací model manažerského vzdělávání v Celní správě České republiky je dostačující, či je třeba navrhnout změny ve vzdělávacím projektu.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na význam manažerského vzdělávání pro organizaci státní správy,
- na charakteristiku projektu manažerského vzdělávání v Celní správě České republiky,
- na zhodnocení manažerského vzdělávání, jeho problematiku uvádění do praxe a v případě zjištění nutnosti změn, navržení jeho inovace.
Součástí práce bude sociologický průzkum zaměřený na zjištění, zda současně nastavený vzdělávací model manažerského vzdělávání v Celní správě České republiky je dostačující, či je třeba navrhnout změny ve vzdělávacím projektu.
Seznam doporučené literatury
Armstrong, M. Jak se stát lepším manažerem. Praha: EKOPRESS, s.r.o., 2006.
Armstrong, M. Management a leadership. Praha: Grada, 2008.
Armstrong, M. Personální management. Praha: Grada, 1999.
Mužík, J. Edukace řídících dovedností. Praha: ASPI, a.s., 2008.
Mužík, J. Management ve vzdělávání dospělých. Praha: Eurolex Bohemia, 2000.
Šigut, Z. Firemní kultura a lidské zdroje. Praha: ASPI, 2004.
Šerák, M., Dvořáková M. Kapitoly z teorie a praxe vzdělávání dospělých. Praha: Česká zemědělská univerzita, Institut vzdělávání a poradenství, 2009.
SP č. 28/2008 Kvalifikace a profesní příprava zaměstnanců Celní správy ČR, 20.3.2008.
VP č. 27/2009 Všeobecná příprava zaměstnanců Celní správy ČR,16.7.2009.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Armstrong, M. Jak se stát lepším manažerem. Praha: EKOPRESS, s.r.o., 2006.
Armstrong, M. Management a leadership. Praha: Grada, 2008.
Armstrong, M. Personální management. Praha: Grada, 1999.
Mužík, J. Edukace řídících dovedností. Praha: ASPI, a.s., 2008.
Mužík, J. Management ve vzdělávání dospělých. Praha: Eurolex Bohemia, 2000.
Šigut, Z. Firemní kultura a lidské zdroje. Praha: ASPI, 2004.
Šerák, M., Dvořáková M. Kapitoly z teorie a praxe vzdělávání dospělých. Praha: Česká zemědělská univerzita, Institut vzdělávání a poradenství, 2009.
SP č. 28/2008 Kvalifikace a profesní příprava zaměstnanců Celní správy ČR, 20.3.2008.
VP č. 27/2009 Všeobecná příprava zaměstnanců Celní správy ČR,16.7.2009.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové práce (viz posudky)
odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. Ing. Němcová - použití metody SWOT ve veřejné správě - odpověděla vyčerpávajícím způsobem
Doc. Řehoř - dá se použít metoda SWOT i v jiné oblasti - odpověděla vyčerpávajícím způsobem
Dr. Šigut - diferenční analýza - odpověděla dobře