Diplomová práce se zabývá významem archivů pro současnou umělecko-designérskou činnost a mapuje z historického hlediska jejich obsah i metody, které archivovaný materiál organizují. Poukazuje na společenské změny a jejich následky v souvislosti s vizuální kulturou, která na nich přímo závisí. Cílem je prezentovat struktury archivů jako modely vhodné pro práci s rostoucím množstvím dat, zejména fotografickým materiálem a poukázat na roli designérů v tomto procesu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the importance of archives for contemporary art and design activities and from the historical perspective analyzes their content and methods which organize archived material. It refers to social changes and their consequences in the context of visual culture that depends on them directly. The aim is to present the structures of archives as models suitable for handling the increasing amount of data, especially photographic records and to highlight the role of designers in this process.
information, archive, photography, classification, tree structure, digitization, network society, contribution of amateurs, data visualization, archive in the book, archive, installation
Rozsah průvodní práce
96 s. (129 953 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá významem archivů pro současnou umělecko-designérskou činnost a mapuje z historického hlediska jejich obsah i metody, které archivovaný materiál organizují. Poukazuje na společenské změny a jejich následky v souvislosti s vizuální kulturou, která na nich přímo závisí. Cílem je prezentovat struktury archivů jako modely vhodné pro práci s rostoucím množstvím dat, zejména fotografickým materiálem a poukázat na roli designérů v tomto procesu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the importance of archives for contemporary art and design activities and from the historical perspective analyzes their content and methods which organize archived material. It refers to social changes and their consequences in the context of visual culture that depends on them directly. The aim is to present the structures of archives as models suitable for handling the increasing amount of data, especially photographic records and to highlight the role of designers in this process.
information, archive, photography, classification, tree structure, digitization, network society, contribution of amateurs, data visualization, archive in the book, archive, installation
Zásady pro vypracování
Rozsah teoretické práce minimálně 40 - 45 stran + přílohy, odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané celouniverzitní šablony viz směrnice rektora č. 15/2010) ve formátu PDF na 1 ks CD (DVD) nosiče, dále odevzdat 2 kusy výtisků elektronické podoby práce a 1 výtisk graficky zpracované práce, která má volnější grafickou podobu.
1. Teoretická část:
Metodologie a vizualizace dat. Kategorizace a přínos archivů z hlediska historie a současnosti. Amatérské analogové a online archivy a jejich výpovědní hodnota o současné vizuální kultuře.
2. Praktická část:
Projekt zahrnující sběr a analýzu dat určitého tématu a vyhodnocení si nejlepšího pracovního postupu, jehož výsledkem je sdělení formou tištěného výstupu.
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
Rozsah teoretické práce minimálně 40 - 45 stran + přílohy, odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané celouniverzitní šablony viz směrnice rektora č. 15/2010) ve formátu PDF na 1 ks CD (DVD) nosiče, dále odevzdat 2 kusy výtisků elektronické podoby práce a 1 výtisk graficky zpracované práce, která má volnější grafickou podobu.
1. Teoretická část:
Metodologie a vizualizace dat. Kategorizace a přínos archivů z hlediska historie a současnosti. Amatérské analogové a online archivy a jejich výpovědní hodnota o současné vizuální kultuře.
2. Praktická část:
Projekt zahrnující sběr a analýzu dat určitého tématu a vyhodnocení si nejlepšího pracovního postupu, jehož výsledkem je sdělení formou tištěného výstupu.
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
doporučené zdroje:
veškeré knihovnické a jiné fondy s literaturou na území ČR, SK, EU, webové stránky vztahující se k tématu, odborné časopisy a další literatura po konzultaci s vedoucím práce.
Seznam doporučené literatury
doporučené zdroje:
veškeré knihovnické a jiné fondy s literaturou na území ČR, SK, EU, webové stránky vztahující se k tématu, odborné časopisy a další literatura po konzultaci s vedoucím práce.
Přílohy volně vložené
1 CD-ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Projekt "Archiv" jako projekt na hranici volné tvorby a grafického designu byl komisí akceptován a výsledek i forma prezentace uznána jako kvalitní. Mgr.A. Pavel Noga, ArtD. a Mgr. Václav Houf požadovali informace o způsobu získávání dat. Mgr. Pavel Krutil zjišťoval metodu zpracování obrazové dokumentace. Obojí studentka vysvětlila. Velmi dobrá obhajoba.