V diplomové práci na téma ?Protiprávní jednání mládeže ? nové fenomény v této oblasti? jsem definovala základní pojmy týkající se protiprávního jednání mládeže, šikany, kyberšikany, jiné počítačové kriminality a sprejerství. Podrobněji jsem popsala všechny výše uvedené fenomény a uvedla i příklady takového jednání. Poslední kapitolou je praktická část práce. Jejím obsahem je dotazníkové šetření mezi žáky 2. stupně břeclavské základní školy a jejich názor na fenomény šikany a kyberšikany. Součástí je i vyhodnocení dotazníku v podobě grafů a závěru.
Anotace v angličtině
In this thesis entitled "Unlawful conduct youth - new phenomena in this area" I defined the basic concepts of the offense youth, bullying, cyberbullying, cybercrime and other graffiti. I describe in more detail all of the above phenomena and also presented examples of such behavior. The last chapter is the practical part. It includes a survey among students second Břeclav grade primary school and their views on the phenomena of bullying and cyberbullying. There is also an evaluation questionnaire in the form of graphs and conclusion.
Klíčová slova
Protiprávní jednání mládeže, trestné činy, provinění, čin jinak trestný, šikana, typy šikany, agresoři a oběti šikany, prevence šikany, kyberšikana, agresoři a oběti kyberšikany, specifika, druhy a typy kyberšikany, počítačová kriminalita a sprejerství.
Klíčová slova v angličtině
Infringements youth crime, offense, offense or crime, bullying, types of bullying, bullies and victims of bullying, bullying prevention, cyberbullying, bullies and victims of cyberbullying, specific, kinds and types of cyberbullying, cyber-crime and graffiti.
Rozsah průvodní práce
85 s. (96104 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
V diplomové práci na téma ?Protiprávní jednání mládeže ? nové fenomény v této oblasti? jsem definovala základní pojmy týkající se protiprávního jednání mládeže, šikany, kyberšikany, jiné počítačové kriminality a sprejerství. Podrobněji jsem popsala všechny výše uvedené fenomény a uvedla i příklady takového jednání. Poslední kapitolou je praktická část práce. Jejím obsahem je dotazníkové šetření mezi žáky 2. stupně břeclavské základní školy a jejich názor na fenomény šikany a kyberšikany. Součástí je i vyhodnocení dotazníku v podobě grafů a závěru.
Anotace v angličtině
In this thesis entitled "Unlawful conduct youth - new phenomena in this area" I defined the basic concepts of the offense youth, bullying, cyberbullying, cybercrime and other graffiti. I describe in more detail all of the above phenomena and also presented examples of such behavior. The last chapter is the practical part. It includes a survey among students second Břeclav grade primary school and their views on the phenomena of bullying and cyberbullying. There is also an evaluation questionnaire in the form of graphs and conclusion.
Klíčová slova
Protiprávní jednání mládeže, trestné činy, provinění, čin jinak trestný, šikana, typy šikany, agresoři a oběti šikany, prevence šikany, kyberšikana, agresoři a oběti kyberšikany, specifika, druhy a typy kyberšikany, počítačová kriminalita a sprejerství.
Klíčová slova v angličtině
Infringements youth crime, offense, offense or crime, bullying, types of bullying, bullies and victims of bullying, bullying prevention, cyberbullying, bullies and victims of cyberbullying, specific, kinds and types of cyberbullying, cyber-crime and graffiti.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psani odborného textu a výzkum v sociálních vědách"(IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na protiprávní jednání mládeže,
- na šikanu u mládeže,
- na sprejerství jako fenomén protiprávního jednání mládeže,
- na kyberšikanu, její projevy a možnosti.
V praktické části budou provedy případové studie.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psani odborného textu a výzkum v sociálních vědách"(IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na protiprávní jednání mládeže,
- na šikanu u mládeže,
- na sprejerství jako fenomén protiprávního jednání mládeže,
- na kyberšikanu, její projevy a možnosti.
V praktické části budou provedy případové studie.
Seznam doporučené literatury
Artenburn S., Burns J., Drogy klepou na dveře, Brno: Nová neděje, 2001.
Bendl S., Prevence a řešení šikany ve škole, Praha: ISV, 2003.
Erb H.H., Násilí ve škole a jak mu čelit, Praha: Amulet, 2000.
Martínek Z., Agresivita a kriminalita školní mládeže, Praha: Grada, 2009.
Matějček Z., Co, kdy a jak ve výchově, Praha: Portál, 2000.
Říčan P., Agresivita a šikana mezi dětmi, Praha: Portál, 1995.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována při zpracování diplomové práce.
Seznam doporučené literatury
Artenburn S., Burns J., Drogy klepou na dveře, Brno: Nová neděje, 2001.
Bendl S., Prevence a řešení šikany ve škole, Praha: ISV, 2003.
Erb H.H., Násilí ve škole a jak mu čelit, Praha: Amulet, 2000.
Martínek Z., Agresivita a kriminalita školní mládeže, Praha: Grada, 2009.
Matějček Z., Co, kdy a jak ve výchově, Praha: Portál, 2000.
Říčan P., Agresivita a šikana mezi dětmi, Praha: Portál, 1995.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována při zpracování diplomové práce.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové práce (viz posudky)
odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. doc. Řehoř - výsledky dotazníkového šetření - odpověděla vyčerpávajícím způsobem
doc. Řehoř - existuje vztah mezi agresivitou a domácím násilím - odpověděla vyčerpávajícím způsobem
doc. Řehoř - setkala jste se s kyberšikanou u školní mládeže? - odpověděla vyčerpávajícím způsobem
doc. Hungr - protiprávní jednání mládeže - odlišení sprejerství od ostatních forem - odpověděla dobře
Dr. Sýkora - nejzajímavější část Vaší práce - odpověděla dobře