Předkládaná diplomová práce se zabývá úlohou jazykového vzdělávání v současné společ-nosti. Práce je rozdělena na dvě části ? teoretickou a empirickou. V teoretické části se zabý-vám dějinami vzdělávání dospělých, jeho strukturami, formami i účastníky. Dále představuji problematiku motivace a podpory ve vzdělávání. Empirická část je zaměřena na prezentaci výsledků výzkumného šetření, jehož hlavním cílem bylo zjistit, co dospělé motivuje k jazy-kovému vzdělávání a zda si uvědomují důležitost znalosti cizích jazyků.
Anotace v angličtině
This dissertation examines the role of language learning in contemporary society. The work is divided into two parts - theoretical and empirical. The theoretical part deals with the history of adult education, its structure, format and participants. Further, I introduce the issue of motivation and support in education. The empirical part focuses on the presentation of the results of an investigation, whose main aim was to find out what motivates adults to language training and whether they recognize the importance of foreign languages.
foreign language, adults, language education, contemporary society, lifelong education, motivation
Rozsah průvodní práce
76 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předkládaná diplomová práce se zabývá úlohou jazykového vzdělávání v současné společ-nosti. Práce je rozdělena na dvě části ? teoretickou a empirickou. V teoretické části se zabý-vám dějinami vzdělávání dospělých, jeho strukturami, formami i účastníky. Dále představuji problematiku motivace a podpory ve vzdělávání. Empirická část je zaměřena na prezentaci výsledků výzkumného šetření, jehož hlavním cílem bylo zjistit, co dospělé motivuje k jazy-kovému vzdělávání a zda si uvědomují důležitost znalosti cizích jazyků.
Anotace v angličtině
This dissertation examines the role of language learning in contemporary society. The work is divided into two parts - theoretical and empirical. The theoretical part deals with the history of adult education, its structure, format and participants. Further, I introduce the issue of motivation and support in education. The empirical part focuses on the presentation of the results of an investigation, whose main aim was to find out what motivates adults to language training and whether they recognize the importance of foreign languages.
foreign language, adults, language education, contemporary society, lifelong education, motivation
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS. Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách.(IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně
konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na jazykové vzdělávání v současné společnosti
- na možnosti sociální pedagogiky při jazykovém vzdělávání
Součástí práce bude kvalitativní výzkum
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS. Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách.(IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně
konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na jazykové vzdělávání v současné společnosti
- na možnosti sociální pedagogiky při jazykovém vzdělávání
Součástí práce bude kvalitativní výzkum
Seznam doporučené literatury
Mašek, Vojtěch. Distanční jazykové vzdělávání - perspektivy a problémy : (sborník konference), 2007, ISBN 978-80-86847-23-8 (brož.)
Průcha, J. Jazykové vzdělání. Praha: SPN, 1978.
Mansfeldová,Z. Současná česká společnost. Praha, 2002, ISBN 80-7330-009-5
Internetové zdroje:
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy http://www.msmt.cz
Ústav pro informace ve vzdělávání http://www.uiv.cz
Informační síť o vzdělávání v Evropě - Eurydice http://www.eurydice.org
Seznam doporučené literatury
Mašek, Vojtěch. Distanční jazykové vzdělávání - perspektivy a problémy : (sborník konference), 2007, ISBN 978-80-86847-23-8 (brož.)
Průcha, J. Jazykové vzdělání. Praha: SPN, 1978.
Mansfeldová,Z. Současná česká společnost. Praha, 2002, ISBN 80-7330-009-5
Internetové zdroje:
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy http://www.msmt.cz
Ústav pro informace ve vzdělávání http://www.uiv.cz
Informační síť o vzdělávání v Evropě - Eurydice http://www.eurydice.org
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové práce (viz posudky)
odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. Dr. Slováková - proč je důležitá znalost jazyka - odpověděla dobře
Dr. Slováková - výsledky výzkumné části - odpověděla vyčerpávajícím způsobem
Dr. Sýkora - jazyková socializace - odpověděla vyčerpávajícím způsobem