V této diplomové práci se zabývám kyberšikanou a jejími projevy ve Zlínském kraji. Teo-retická část je zaměřena především na popis a prevenci tohoto fenoménu a jeho vztahu k tradiční šikaně. Na teoretickou část navazuje část praktická, kterou tvoří můj výzkum. Hlavním cílem výzkumu je zjistit míru kyberšikany na školách Zlínského kraje a její statis-ticky významné rozdíly ve vztahu k daným proměnným jako jsou typy školy a okresy, jež žáci a studenti navštěvují.
Anotace v angličtině
In this thesis I am concerned with cyberbullying and its manifestation in the Zlín region. The theoretical part is focused especially on the description of such phenomena and its precautions as well as on its relation to bullying in general. This is followed by the practical part based on my own research. The main aim of the research is to find out the extent of the cyberbullying at the Zlín region´s schools and also its differences depending on the kind of schools in various districts attended by the students, that are statistically significant.
Klíčová slova
kyberšikana, šikana, sociálně patologické jevy,
Klíčová slova v angličtině
cyberbullying, chicane,social-pathological effects, information technologies, cybergrooming, cyberstalking
Rozsah průvodní práce
86 s.
Jazyk
CZ
Anotace
V této diplomové práci se zabývám kyberšikanou a jejími projevy ve Zlínském kraji. Teo-retická část je zaměřena především na popis a prevenci tohoto fenoménu a jeho vztahu k tradiční šikaně. Na teoretickou část navazuje část praktická, kterou tvoří můj výzkum. Hlavním cílem výzkumu je zjistit míru kyberšikany na školách Zlínského kraje a její statis-ticky významné rozdíly ve vztahu k daným proměnným jako jsou typy školy a okresy, jež žáci a studenti navštěvují.
Anotace v angličtině
In this thesis I am concerned with cyberbullying and its manifestation in the Zlín region. The theoretical part is focused especially on the description of such phenomena and its precautions as well as on its relation to bullying in general. This is followed by the practical part based on my own research. The main aim of the research is to find out the extent of the cyberbullying at the Zlín region´s schools and also its differences depending on the kind of schools in various districts attended by the students, that are statistically significant.
Klíčová slova
kyberšikana, šikana, sociálně patologické jevy,
Klíčová slova v angličtině
cyberbullying, chicane,social-pathological effects, information technologies, cybergrooming, cyberstalking
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti kyberšikany.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace smíšeného výzkumu k problému kyberšikany ve školách Zlínského kraje.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumů, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti kyberšikany.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace smíšeného výzkumu k problému kyberšikany ve školách Zlínského kraje.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumů, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ELLIOTT, M, BUMBÁLEK, J. Jak ochránit své dítě. Praha: Portál, 2000. s. 160. ISBN 8071784192.
FIELD, E, M. Jak se bránit šikaně: praktický rádce pro děti, rodiče i učitele. Praha: Ikar, 2009. s. 311. ISBN 978-80-249-1176-2.
GŘIVNA, T, POLČÁK, R. Kyberkriminalita a právo. Praha: Auditorium, 2008. s. 220. ISBN 978-80-903786-7-4.
CHMELÍK, J. Mravnost, pornografie a mravnostní kriminalita. Praha: Portál, 2003. s. 201. ISBN 8071787396.
ROGERS, V. Kyberšikana: pracovní materiály pro učitele a žáky i studenty. Praha: Portál, 2011. s. 97. ISBN 978-80-7367-984-2.
Seznam doporučené literatury
ELLIOTT, M, BUMBÁLEK, J. Jak ochránit své dítě. Praha: Portál, 2000. s. 160. ISBN 8071784192.
FIELD, E, M. Jak se bránit šikaně: praktický rádce pro děti, rodiče i učitele. Praha: Ikar, 2009. s. 311. ISBN 978-80-249-1176-2.
GŘIVNA, T, POLČÁK, R. Kyberkriminalita a právo. Praha: Auditorium, 2008. s. 220. ISBN 978-80-903786-7-4.
CHMELÍK, J. Mravnost, pornografie a mravnostní kriminalita. Praha: Portál, 2003. s. 201. ISBN 8071787396.
ROGERS, V. Kyberšikana: pracovní materiály pro učitele a žáky i studenty. Praha: Portál, 2011. s. 97. ISBN 978-80-7367-984-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil téma diplomové práce. cíle výzkumu a jeho metodologii.
Následně prezentoval výsledky výzkumného šetření a odpověděl na otázky jak oponenta, tak vedoucího.
pof. Chráska uvedl komentář nad výsledky výzkumného šetření a následně proběhla diskuse.