Diplomová práce reflektuje názory, možnosti a kompetence školních metodiků prevence a třídních učitelů v oblasti prevence šikany na školách. Charakterizuje význam prevence, preventivní aktivity a strategie a popisuje situaci na vybraných školách prostřednictvím zde vyučujících pedagogů.
Anotace v angličtině
This thesis reflects the opinions, options and school prevention skills and classroom teachers in preventing bullying in schools. Emphasizes the importance of prevention, prevention activities and strategies and describes the situation in selected schools through teacher educators here.
Prevention, bullying, cyberbullying, school prevention strategies, teacher, classroom climate, diagnostics, class hour.
Rozsah průvodní práce
86 s. (138 631 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce reflektuje názory, možnosti a kompetence školních metodiků prevence a třídních učitelů v oblasti prevence šikany na školách. Charakterizuje význam prevence, preventivní aktivity a strategie a popisuje situaci na vybraných školách prostřednictvím zde vyučujících pedagogů.
Anotace v angličtině
This thesis reflects the opinions, options and school prevention skills and classroom teachers in preventing bullying in schools. Emphasizes the importance of prevention, prevention activities and strategies and describes the situation in selected schools through teacher educators here.
Prevention, bullying, cyberbullying, school prevention strategies, teacher, classroom climate, diagnostics, class hour.
Zásady pro vypracování
Teoreticky popsat znaky, fáze a projevy šikany a kyberšikany, doporučené postupy řešení, ale i možnosti jejich předcházení. Na konkrétních školách v okrese Třebíč provést průzkum zaměřený na zmapování preventivních snah učitelů v této oblasti. Jako základní metodu empirické části použít dotazníkové šetření.
Zásady pro vypracování
Teoreticky popsat znaky, fáze a projevy šikany a kyberšikany, doporučené postupy řešení, ale i možnosti jejich předcházení. Na konkrétních školách v okrese Třebíč provést průzkum zaměřený na zmapování preventivních snah učitelů v této oblasti. Jako základní metodu empirické části použít dotazníkové šetření.
Seznam doporučené literatury
MŠMT ČR, Metodický pokyn ministra ŠMT k prevenci a řešení šikanování mezi žáky škol a školských zařízení. Č.j.: 28 275/2000-22
BOURCET S., GRAVILLON I., Šikana ve škole, na ulici, doma. Jak bránit své dítě. 1. vyd. Praha: Albatros, 2006
DIVÍNOVÁ, R., Cybersex - forma internetové komunikace. 1. vyd. Praha: Triton, 2005
FISCHER, S. a ŠKODA, J. Sociální patologie. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2009
GAJDOŠOVÁ, E., HERÉNYIOVÁ G., Rozvíjení emoční inteligence žáků. 1. vyd., Praha: Portál, s.r.o., 2006
KOLÁŘ, M. Bolest šikanování. 2. vyd. Praha: Portál, s.r.o., 2005
KOLÁŘ, M. Skrytý svět šikanování ve školách. 1. vyd. Praha: Portál, s.r.o., 1997
KYRIACOU, Ch. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál, s.r.o., 2005
ŘÍČAN, P., JANOŠOVÁ, P., Jak na šikanu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2010
TYŠER, J. Školní metodik prevence. 1. vyd. Most: Nakladatelství Hněvín, 2006
VÁGNEROVÁ, K. a kol., Minimalizace šikany. 1. vyd. Praha: Portál, s.r.o., 2009
Periodikum Prevence. Praha: Občanské sdružení Život bez závislostí ve spolupráci s vydavatelstvím Coolish Press
Seznam doporučené literatury
MŠMT ČR, Metodický pokyn ministra ŠMT k prevenci a řešení šikanování mezi žáky škol a školských zařízení. Č.j.: 28 275/2000-22
BOURCET S., GRAVILLON I., Šikana ve škole, na ulici, doma. Jak bránit své dítě. 1. vyd. Praha: Albatros, 2006
DIVÍNOVÁ, R., Cybersex - forma internetové komunikace. 1. vyd. Praha: Triton, 2005
FISCHER, S. a ŠKODA, J. Sociální patologie. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2009
GAJDOŠOVÁ, E., HERÉNYIOVÁ G., Rozvíjení emoční inteligence žáků. 1. vyd., Praha: Portál, s.r.o., 2006
KOLÁŘ, M. Bolest šikanování. 2. vyd. Praha: Portál, s.r.o., 2005
KOLÁŘ, M. Skrytý svět šikanování ve školách. 1. vyd. Praha: Portál, s.r.o., 1997
KYRIACOU, Ch. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál, s.r.o., 2005
ŘÍČAN, P., JANOŠOVÁ, P., Jak na šikanu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2010
TYŠER, J. Školní metodik prevence. 1. vyd. Most: Nakladatelství Hněvín, 2006
VÁGNEROVÁ, K. a kol., Minimalizace šikany. 1. vyd. Praha: Portál, s.r.o., 2009
Periodikum Prevence. Praha: Občanské sdružení Život bez závislostí ve spolupráci s vydavatelstvím Coolish Press
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové práce (viz posudky)
odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. doc. Řehoř - výsledky praktické části - odpověděla vyčerpávajícím způsobem
Dr. Sýkora - možnost učitele v prevenci šikany ve školách - odpověděla vyčerpávajícím způsobem
doc. Vízdal - jak se ověřuje platnost hypotéz? - odpověděla dobře
doc. Hungr - jaké jsou možnosti prevence učitele při šikaně - odpověděla vyčerpávajícím způsobem