Cílem diplomové práce je objasnění problematiky týkající se sociálně patologických jevů z pohledu vychovatelů v dětských domovech. Teoretická část obsahuje teoretická vý-chodiska, která úzce souvisí se sociálními patologiemi. Vycházím z odborné literatury. Teoretická část obsahuje čtyři kapitoly. Jsou to sociálně patologické jevy, konkrétní sociálně patologické jevy a jejich charakteristika, prevence sociálně patologických jevů a dětský do-mov. V praktické části se zabývám výzkumem pomocí dotazníkového šetření. Výzkum byl uskutečněn ve spolupráci s vychovateli z dětských domovů. Ve výzkumu zjišťuji povědomí vychovatelů o sociálně-patologických jevech, především v otázkách prevence a poté již vzniklých problémových situacích, dále zmapování, do jaké míry jsou současné dětské do-movy personálně a kvalifikačně vybaveny a zmapování spolupráce jednotlivých činitelů, které na sebe navzájem působí v již probíhajících sociálně patologických situacích.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to clarify issues relating to socio-pathological phenomena from the perspective of the educator in children's homes. The theoretical part includes theoretical Starting Points , which is closely linked to social pathologies . I come from specialized literature. Theo - retical part contains four chapters. They are socially pathological pheno-mena , specific socio- pathological phenomena and their characteristics, prevention of soci-ally pathological phenomena, and the child - mov . In the practical part deals with the re-search questionnaire. The research was carried out in collaboration with educators from children's homes. In my research I find educators awareness of socio- pathological pheno-mena , especially in terms of prevention , then already existing problem situations , as well as mapping the extent to which children are currently in - movy personnel and skills with mapping and cooperation of agents that act on each other in ongoing socio-pathological situations.
Klíčová slova
Sociálně patologické jevy, šikana, drogy, vychovatel, dětský domov
Klíčová slova v angličtině
Social pathologie, bullying, drugs , educator, children´s home
Rozsah průvodní práce
78
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je objasnění problematiky týkající se sociálně patologických jevů z pohledu vychovatelů v dětských domovech. Teoretická část obsahuje teoretická vý-chodiska, která úzce souvisí se sociálními patologiemi. Vycházím z odborné literatury. Teoretická část obsahuje čtyři kapitoly. Jsou to sociálně patologické jevy, konkrétní sociálně patologické jevy a jejich charakteristika, prevence sociálně patologických jevů a dětský do-mov. V praktické části se zabývám výzkumem pomocí dotazníkového šetření. Výzkum byl uskutečněn ve spolupráci s vychovateli z dětských domovů. Ve výzkumu zjišťuji povědomí vychovatelů o sociálně-patologických jevech, především v otázkách prevence a poté již vzniklých problémových situacích, dále zmapování, do jaké míry jsou současné dětské do-movy personálně a kvalifikačně vybaveny a zmapování spolupráce jednotlivých činitelů, které na sebe navzájem působí v již probíhajících sociálně patologických situacích.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to clarify issues relating to socio-pathological phenomena from the perspective of the educator in children's homes. The theoretical part includes theoretical Starting Points , which is closely linked to social pathologies . I come from specialized literature. Theo - retical part contains four chapters. They are socially pathological pheno-mena , specific socio- pathological phenomena and their characteristics, prevention of soci-ally pathological phenomena, and the child - mov . In the practical part deals with the re-search questionnaire. The research was carried out in collaboration with educators from children's homes. In my research I find educators awareness of socio- pathological pheno-mena , especially in terms of prevention , then already existing problem situations , as well as mapping the extent to which children are currently in - movy personnel and skills with mapping and cooperation of agents that act on each other in ongoing socio-pathological situations.
Klíčová slova
Sociálně patologické jevy, šikana, drogy, vychovatel, dětský domov
Klíčová slova v angličtině
Social pathologie, bullying, drugs , educator, children´s home
Zásady pro vypracování
Vyhledat a zpracovat odbornou tematicky orientovanou literaturu.
Stanovit cíle práce a adekvátní výzkumné metody.
Zpracovat data získaná na základě kvantitativního výzkumu matematicko statistickými metodami.
Provést interpretaci výzkumu a formulovat závěr práce.
Zásady pro vypracování
Vyhledat a zpracovat odbornou tematicky orientovanou literaturu.
Stanovit cíle práce a adekvátní výzkumné metody.
Zpracovat data získaná na základě kvantitativního výzkumu matematicko statistickými metodami.
Provést interpretaci výzkumu a formulovat závěr práce.
Seznam doporučené literatury
MAŇÁK,J., ŠVEC,V. Cesty pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2004. ISBN 80-7315-078-6
MATOUŠEK, O. a kol. Práce s rizikovou mládeží. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7178-064-2
MATOUŠEK, O., KROFTOVÁ, A. Mládež a delikvence. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-226-2
ŘÍČAN, P. Agresivita mezi dětmi: jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. Praha : Portál, 1995. ISBN 80-7178-049-9
ŘÍČAN, P. Agresivita a šikana mezi dětmi. Praha : Portál, 1995. ISBN 80-7178-049-9
Seznam doporučené literatury
MAŇÁK,J., ŠVEC,V. Cesty pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2004. ISBN 80-7315-078-6
MATOUŠEK, O. a kol. Práce s rizikovou mládeží. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7178-064-2
MATOUŠEK, O., KROFTOVÁ, A. Mládež a delikvence. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-226-2
ŘÍČAN, P. Agresivita mezi dětmi: jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. Praha : Portál, 1995. ISBN 80-7178-049-9
ŘÍČAN, P. Agresivita a šikana mezi dětmi. Praha : Portál, 1995. ISBN 80-7178-049-9
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Práce vykazuje formální nedostatky. Výzkum je slabý, na hranici akceptovatelnosti.
Definujte hypotézu. (Mgr. Eva Šalenová)
- Je to tvrzení.