Tato diplomová práce má teoreticko-empirický charakter a zabývá se hodnotami a axiolo-gickou orientací studentů oboru sociální pedagogika na Fakultě humanitních studií na Uni-verzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Stěžejní část teoretické části se věnuje dosavadním po-znatkům z oblasti hodnot, hodnotové orientace a procesu hodnocení. Cílem teoretické prá-ce je především porozumění elementárnímu pojmu hodnota, jeho historickému vývoji a funkcím hodnot. Práce je pro komplexnost doplněna kapitolou o osobnosti sociálního pe-dagoga, kde se zabývám jeho kompetencemi, dovednostmi, profesní přípravou a možnost-mi pracovního uplatnění. A dále i kapitolou týkající se vývojového období mladé dospělos-ti. Empirická část obsahuje vlastní kvantitativní výzkum. Hlavním cílem empirické části je zjistit postoje studentů oboru sociální pedagogika na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně k proměnám hodnot v základních oblastech lidského života.
Anotace v angličtině
This thesis has theoretical and empirical charakter and delimitates values and value orien-tation of students of Social pedagogy on Faculty of Humanities on Tomas Bata University in Zlín. The main part of the theoretical part follow up the current knowledge of values, value orientation and assessment process. The aim of this work is mainly theoretical un-derstanding of the elementary concept of value, its historical development and functions of values. On the complexity the work is complemented by a chapter of the personality of the social pedagogue where I deal with the competencies, skills, training and employment op-portunities. And also a chapter on the developmental period of young adulthood. The em-pirical part contains its own quantitative research. The main aim of the empirical part is to determine attitudes of students of Social pedagogy on Tomas Bata University in Zlín to the changing values in the key areas of human of life.
Klíčová slova
hodnota, hodnocení, hodnotová orientace, socializace, sociální pedagogika, sociální pedagog, mladá dospělost
Klíčová slova v angličtině
value, assessment , evaluation, values orientation, socialization, social pedagogy, social pedagogue, young adulthood
Rozsah průvodní práce
100 s.; přílohy 19 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce má teoreticko-empirický charakter a zabývá se hodnotami a axiolo-gickou orientací studentů oboru sociální pedagogika na Fakultě humanitních studií na Uni-verzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Stěžejní část teoretické části se věnuje dosavadním po-znatkům z oblasti hodnot, hodnotové orientace a procesu hodnocení. Cílem teoretické prá-ce je především porozumění elementárnímu pojmu hodnota, jeho historickému vývoji a funkcím hodnot. Práce je pro komplexnost doplněna kapitolou o osobnosti sociálního pe-dagoga, kde se zabývám jeho kompetencemi, dovednostmi, profesní přípravou a možnost-mi pracovního uplatnění. A dále i kapitolou týkající se vývojového období mladé dospělos-ti. Empirická část obsahuje vlastní kvantitativní výzkum. Hlavním cílem empirické části je zjistit postoje studentů oboru sociální pedagogika na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně k proměnám hodnot v základních oblastech lidského života.
Anotace v angličtině
This thesis has theoretical and empirical charakter and delimitates values and value orien-tation of students of Social pedagogy on Faculty of Humanities on Tomas Bata University in Zlín. The main part of the theoretical part follow up the current knowledge of values, value orientation and assessment process. The aim of this work is mainly theoretical un-derstanding of the elementary concept of value, its historical development and functions of values. On the complexity the work is complemented by a chapter of the personality of the social pedagogue where I deal with the competencies, skills, training and employment op-portunities. And also a chapter on the developmental period of young adulthood. The em-pirical part contains its own quantitative research. The main aim of the empirical part is to determine attitudes of students of Social pedagogy on Tomas Bata University in Zlín to the changing values in the key areas of human of life.
Klíčová slova
hodnota, hodnocení, hodnotová orientace, socializace, sociální pedagogika, sociální pedagog, mladá dospělost
Klíčová slova v angličtině
value, assessment , evaluation, values orientation, socialization, social pedagogy, social pedagogue, young adulthood
Zásady pro vypracování
Zpracování literární rešerše, teoretické části, pojmosloví.
Zpracování základních témat teoretické části.
Metodologie výzkumu.
Výsledky a aplikace výzkumu.
Doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování literární rešerše, teoretické části, pojmosloví.
Zpracování základních témat teoretické části.
Metodologie výzkumu.
Výsledky a aplikace výzkumu.
Doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CAKIRPALOGLU, Panajotis. Psychologie hodnot. Olomouc: Votobia, 2004. ISBN 80-7220-195-6.
PRUDKÝ, Libor. Studie o hodnotách. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2009. ISBN 978-80-7380-266-0.
LEPPIN, Zdeněk. Filosofie hodnot a naše doba: (úvod do problematiky axiologie). Praha: Svoboda, 1968.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie II: dospělost a stáří. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1318-5.
Seznam doporučené literatury
CAKIRPALOGLU, Panajotis. Psychologie hodnot. Olomouc: Votobia, 2004. ISBN 80-7220-195-6.
PRUDKÝ, Libor. Studie o hodnotách. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2009. ISBN 978-80-7380-266-0.
LEPPIN, Zdeněk. Filosofie hodnot a naše doba: (úvod do problematiky axiologie). Praha: Svoboda, 1968.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie II: dospělost a stáří. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1318-5.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila teoretická východiska diplomové práce. Seznámila komisi se závěry svého výzkumu. Odpovídala na dotazy vedoucího a oponenta práce. Proč byste si vybrala t-test pro verifikaci hypotéz (dr. Hladík)? Protože by byl nejlepší.