V teoretické části práce se věnuji nejprve definici chování a jeho propojení se sociální in-terakcí a důležitosti sociálního prostředí a socializace, dále deprivaci a chování dítěte s deprivací, předškolnímu věku z pohledu vývojové psychologie, ústavní péči, procesu de-instituonalizace v ústavní péči a též dobrovolnictví. Cílem praktické části práce je zjistit vnímání projevů chování dítěte předškolního věku v ústavní péči z pohledu dobrovolníka, které se vyskytují při jejich vzájemné interakci v sociálním prostředí.
Anotace v angličtině
In a theoretical part of the diploma thesis I deal with definitions of behaviour and its con-nection with social interaction and importance of social environment and socialization, deprivation and behaviour of a child with deprivation, a preschool age from a view of the developmental psychology, the institutionalized care, a process of deinstitutionalization of the institutionalized care and volunteers. The aim of a practical part of the diplma thesis is to discover the perception of preschool child´s exhibitions in the institutionalized care from the point of view of a volunteer.
Klíčová slova
chování, sociální interakce, dítě předškolního věku, deprivace, chování dítěte s deprivací, dobrovolník, dobrovolnictví, ústavní péče, dítě v ústavní péči
Klíčová slova v angličtině
behaviour, social interaction, preschool child, deprivation, behaviour of a child with deprivation, volunteer, volunteering, institutionalized care, child in the institutionalized care
Rozsah průvodní práce
90
Jazyk
CZ
Anotace
V teoretické části práce se věnuji nejprve definici chování a jeho propojení se sociální in-terakcí a důležitosti sociálního prostředí a socializace, dále deprivaci a chování dítěte s deprivací, předškolnímu věku z pohledu vývojové psychologie, ústavní péči, procesu de-instituonalizace v ústavní péči a též dobrovolnictví. Cílem praktické části práce je zjistit vnímání projevů chování dítěte předškolního věku v ústavní péči z pohledu dobrovolníka, které se vyskytují při jejich vzájemné interakci v sociálním prostředí.
Anotace v angličtině
In a theoretical part of the diploma thesis I deal with definitions of behaviour and its con-nection with social interaction and importance of social environment and socialization, deprivation and behaviour of a child with deprivation, a preschool age from a view of the developmental psychology, the institutionalized care, a process of deinstitutionalization of the institutionalized care and volunteers. The aim of a practical part of the diplma thesis is to discover the perception of preschool child´s exhibitions in the institutionalized care from the point of view of a volunteer.
Klíčová slova
chování, sociální interakce, dítě předškolního věku, deprivace, chování dítěte s deprivací, dobrovolník, dobrovolnictví, ústavní péče, dítě v ústavní péči
Klíčová slova v angličtině
behaviour, social interaction, preschool child, deprivation, behaviour of a child with deprivation, volunteer, volunteering, institutionalized care, child in the institutionalized care
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1284-9.
LANGMEIER, Josef a Zdeněk MATĚJČEK. Psychická deprivace v dětství. Praha: Avicenum, 1974.
MATOUŠEK, Oldřich. Ústavní péče. Praha: Sociologické nakladatelství, 1996. ISBN 80-85850-08-7.
TOŠNER, Jiří a Olga SOZANSKÁ. Dobrovolníci a metodika práce s nimi. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-514-8.
Seznam doporučené literatury
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1284-9.
LANGMEIER, Josef a Zdeněk MATĚJČEK. Psychická deprivace v dětství. Praha: Avicenum, 1974.
MATOUŠEK, Oldřich. Ústavní péče. Praha: Sociologické nakladatelství, 1996. ISBN 80-85850-08-7.
TOŠNER, Jiří a Olga SOZANSKÁ. Dobrovolníci a metodika práce s nimi. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-514-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila teoretická a výzkumná východiska své práce. Seznámila komisi se závěry své práce. Zodpověděla nepřesně dotazy vedoucího a oponenta práce.