Tato diplomová práce se zabývá připraveností odcházejících ?dětí? z dětských domovů na vstup do samostatného života. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. První kapitola teoretické části se zabývá dětskými domovy, zákony, které se dětských domovů týkají, posláním dětských domovů a vychovateli dětských domovů. Druhá kapitola se za-bývá samotnými klienty dětských domovů. Třetí kapitola s názvem odchod z dětského do-mova popisuje možnosti ?dětí? po odchodu z DD. Teoretická část je uzavřena ukázkou některých projektů na pomoc dětem odcházejících z DD. Praktická část je tvořena kvantita-tivním výzkumem, který zjišťuje, zda se odcházející klienti dětských domovů cítí připrave-ni na vstup do samostatného života.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the readiness of outgoing "children" from children's homes to start their independent lives. The work is divided into theoretical and practical part. The first chapter of theoretical part deals with children's homes, the laws that relate to children's homes, orphanages and mission educators of children's homes. The second chapter deals with the clients of children's homes. The third chapter, called the departure of the children's home, describes options the "children" after leaving children's home. The theoretical part is concluded by some demonstration projects to help children leaving the children's home. The practical part consists of a quantitative research that detects whether clients are leaving children's homes, ready to feel it to enter into a separate life.
Klíčová slova
dětský domov, odchod z dětského domova, připravenost, vychovatel, projekty, právní předpisy, sociální zařízení
Klíčová slova v angličtině
children's home, departure from the orphanage, readiness, tutor, projects, legislation, sanitary facilities
Rozsah průvodní práce
71 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá připraveností odcházejících ?dětí? z dětských domovů na vstup do samostatného života. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. První kapitola teoretické části se zabývá dětskými domovy, zákony, které se dětských domovů týkají, posláním dětských domovů a vychovateli dětských domovů. Druhá kapitola se za-bývá samotnými klienty dětských domovů. Třetí kapitola s názvem odchod z dětského do-mova popisuje možnosti ?dětí? po odchodu z DD. Teoretická část je uzavřena ukázkou některých projektů na pomoc dětem odcházejících z DD. Praktická část je tvořena kvantita-tivním výzkumem, který zjišťuje, zda se odcházející klienti dětských domovů cítí připrave-ni na vstup do samostatného života.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the readiness of outgoing "children" from children's homes to start their independent lives. The work is divided into theoretical and practical part. The first chapter of theoretical part deals with children's homes, the laws that relate to children's homes, orphanages and mission educators of children's homes. The second chapter deals with the clients of children's homes. The third chapter, called the departure of the children's home, describes options the "children" after leaving children's home. The theoretical part is concluded by some demonstration projects to help children leaving the children's home. The practical part consists of a quantitative research that detects whether clients are leaving children's homes, ready to feel it to enter into a separate life.
Klíčová slova
dětský domov, odchod z dětského domova, připravenost, vychovatel, projekty, právní předpisy, sociální zařízení
Klíčová slova v angličtině
children's home, departure from the orphanage, readiness, tutor, projects, legislation, sanitary facilities
Zásady pro vypracování
Příprava tématu, schématu práce, bibliografie, struktury výzkumného problému a cílů práce.
Shromáždění aktuální bibliografie a její studium.
Příprava a sepsání teoretické části práce a příprava praktické části.
Shromáždění a vyhodnocení podkladů a výsledků.
Zásady pro vypracování
Příprava tématu, schématu práce, bibliografie, struktury výzkumného problému a cílů práce.
Shromáždění aktuální bibliografie a její studium.
Příprava a sepsání teoretické části práce a příprava praktické části.
Shromáždění a vyhodnocení podkladů a výsledků.
Seznam doporučené literatury
KRAUS, B.; POLÁČKOVÁ, V., et al.: ČLOVĚK ? PROSTŘEDÍ ? VÝCHOVA K otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. 199 s. ISBN 80-7315-004-2
MATĚJČEK, Z. a kol. Náhradní rodinná péče. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178- 304-8.
MATOUŠEK, O.: Ústavní péče. Druhé, rozšířené a přepracované vydání. Praha: SLON, 1999. 159 s. ISBN 80-85850-76-1.
PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 4., aktualiz. a dopl. vyd. Praha : Portál, 2009. 481 s. ISBN 978-80-7367-503-5.
RADVANOVÁ, S., KOLUCHOVÁ, J., DUNOVSKÝ, J. Výchova dětí v náhradní rodinné péči. Praha: SPN, 1079. ISBN 14-198-80.
ŠKOVIERA, A.: Dilemata náhradní výchovy. Teorie a praxe výchovné péče o děti v rodině a v dětských domovech. Praha: Portál, 2007. 143 s. ISBN 978-80-7367-318-5.
ŠVANCAR, Z., BURIÁNOVÁ, J. Speciálně pedagogické problémy ústavní a ochranné výchovy. Praha: SPN, 1988. ISBN 14-363-88.
VOCILKA, M. Dětské domovy. Praha: Aula, 1999. ISBN 80-902667-6-2.
Seznam doporučené literatury
KRAUS, B.; POLÁČKOVÁ, V., et al.: ČLOVĚK ? PROSTŘEDÍ ? VÝCHOVA K otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. 199 s. ISBN 80-7315-004-2
MATĚJČEK, Z. a kol. Náhradní rodinná péče. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178- 304-8.
MATOUŠEK, O.: Ústavní péče. Druhé, rozšířené a přepracované vydání. Praha: SLON, 1999. 159 s. ISBN 80-85850-76-1.
PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 4., aktualiz. a dopl. vyd. Praha : Portál, 2009. 481 s. ISBN 978-80-7367-503-5.
RADVANOVÁ, S., KOLUCHOVÁ, J., DUNOVSKÝ, J. Výchova dětí v náhradní rodinné péči. Praha: SPN, 1079. ISBN 14-198-80.
ŠKOVIERA, A.: Dilemata náhradní výchovy. Teorie a praxe výchovné péče o děti v rodině a v dětských domovech. Praha: Portál, 2007. 143 s. ISBN 978-80-7367-318-5.
ŠVANCAR, Z., BURIÁNOVÁ, J. Speciálně pedagogické problémy ústavní a ochranné výchovy. Praha: SPN, 1988. ISBN 14-363-88.
VOCILKA, M. Dětské domovy. Praha: Aula, 1999. ISBN 80-902667-6-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil teoretický a výzkumný koncept své práce. Co znamená spíše neví? Silněji neví, než ví. V této otázce bylo možné odpovědět ano, ne a nevím. Zodpovídal otázky vedoucího a oponenta práce. Na základě čehos te si určil ty proměnné? (dr. Kitliňská) Jsem předpokládal, že se budou lišit děti, které jsou v DD déle. O jaký výběr vzorku se jednalo (dr. Hladík)? O náhodný výběr.